י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בגלל חשש המשטרה מחסידי הרב - הארכת המעצר תהיה בכלא

למרות קולות ההרגעה מצד תלמידי הרב ברלנד, בצעד חריג ובשל החשש ממהומות, מגיע שופט בית משפט לדיון הארכת מעצר שיתקיים במתחם כלא איילון • אשתו ובנו של הרב הגיעו גם הם לבית הכלא • מחוץ למתחם מפגינים כמה עשרות מתלמידי הרב

בגלל חשש המשטרה מחסידי הרב - הארכת המעצר תהיה בכלא

באופן חריג, הדיון בהארכת מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, לא ייערך בבית המשפט - אלא במתחם כלא איילון (ניצן) בשעה 14:00.

בהתאם להחלטת המשטרה, שופט בית משפט מגיע לבית הכלא, שם ייערך בשעה הקרובה דיון להארכת מעצרו של הרב ברלנד, כמובן ללא נוכחות צוותי תקשורת, תלמידי ומקורבי הרב. בשירות בתי הסוהר אמרו ל'בחדרי חרדים' כי בעקבות החלטת המשטרה, העצור לא יובא לבית המשפט אלא השופט יבוא לבית המעצר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשטרה צפויה לבקש בשלב זה להאריך את מעצרו של הרב ברלנד בכשבועיים.

לאחר הגעתו של הרב ברלנד לנתב"ג, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', הוא הועבר על ידי שוטרים ואנשי שירות בתי הסוהר לכלא איילון ברמלה, לשם נכנסו אשתו הרבנית ובנו נחמן ברלנד לקראת הדיון שיערך במקום, אך לא נפגשו איתו.


הרב ברלנד מגיע לישראל ונעצר. צילום: וואלה! חדשות

מחוץ למתחם הכלא נמצאים מאות מתלמידי הרב, המביעים בו תמיכה בצורה שקטה ועדינה.

מקורבי הרב שנפגשו איתו במשך דקות ארוכות בעת נחיתת המטוס בנתב"ג, דיווחו ל'בחדרי חרדים' כי הרב הביע שביעות רצון מחזרתו ארצה. לדבריהם, "התנהלות השוטרים היתה למופת, והם נהגו כלפי הרב ברגישות ובאחריות - בהתחשב במצבו הגופני וטלטלת הטיסה הארוכה מדרום אפריקה".

אנשיו אומרים עוד ל'בחדרי חרדים', כי "בכירים במשטרה הבטיחו לנהוג ברב בזהירות המתבקשת בשל מצב בריאותו. הרב ומקורביו מודים למשטרת ישראל על התנהלותה ביממה האחרונה".
הרב אליעזר ברלנד הארכת מעצר שובו בנים כלא איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד