י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צחקו עליו, אבל מוזס ניצח - רכבת למירון

יוזמה מבורכת של שר התחבורה: קו הרכבת כרמיאל-קרית שמונה יבצע עצירה סמוך למירון, כדי להקל על רבבות המתפללים המגיעים לציון רשב"י

מתפללים ברכבת ישראל. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
מתפללים ברכבת ישראל. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בשורה טובה לציבור החרדי והדתי: שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, החליט אתמול (ב) על הקמת תחנת רכבת חדשה בצומת שבע, הסמוכה למירון, שתשרת את אלפי המבקרים הפוקדים מדי שנה את קברו של הרשב"י במירון.

תחנת הרכבת מירון תוקם במסגרת קו הרכבת כרמיאל-קרית שמונה, שאושר אתמול על ידי השר כץ. הקו יחבר את הגליל למרכז הארץ ויכלול תחנה נוספת בין חצור לראש פינה שתשרת את כל ישובי הסביבה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בדיון מכריע שהתקיים בלשכת שר התחבורה בירושלים, בהשתתפות מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ואנשי המקצוע של משרד התחבורה ו"נתיבי ישראל", החליט השר כץ להקים תחנה נוספת באזור מירון שתסיע את מאות אלפי המבקרים המגיעים מדי שנה לקבר הרשב"י. באזור התחנה יוכשרו מאות מקומות חניה ושאטלים יובילו את הנוסעים ישירות לקבר הרשב"י.

יצויין כי בל"ג בעומר האחרון הפעילו חברות התחבורה הציבורית יותר מ-7,000 נסיעות למירון, מכל רחבי הארץ, חלק מנסיעות אלה יוכלו להתבצע באמצעות הרכבת ולהקל באופן משמעותי על אלפי החרדים והדתיים, המבקשים להגיע אל מתחם הקבר.

שר התחבורה הדגיש את יחסו העמוק להיסטוריה היהודית ולציבור החרדי וציין כי יש לאפשר לציבור זה ולכל היהודים בארץ ובעולם להגיע במהירות ובביטחון למירון. השר כץ הנחה את אנשי משרדו להנהיג בל"ג בעומר כרטיסי נסיעה מוזלים בקו למירון, במטרה לעודד שימוש ברכבת ולהקל על ציבור הנוסעים החרדי.

קו הרכבת החדש שיוקם על ידי חברת "נתיבי ישראל" יוצא מתחנת הרכבת בכרמיאל, הצפויה להיחנך בשנה הבאה (יולי 2017). ומשם ממשיך לתחנת הרכבת שתוקם בצומת שבע, כשבעה קילומטרים לפני מירון (תחנת מירון). משם הוא ימשיך במנהרה תת-קרקעית באורך של כ- 11 מטר, מתחת לעיר צפת, מרמה ועד נחל עמוד.

גשר באורך של כ-400 מטרים יוביל למנהרה נוספת, באורך של 11 קילומטרים, מתחת לעיר צפת, מנחל עמוד ועד ראש פינה. הרכבת תמשיך לתחנה נוספת שתוקם סמוך לחצור הגלילית (תחנת חצור-ראש פינה) ומשם לתחנת רכבת שתוקם בפאתי העיר קרית שמונה.

הרכבת תגיע מכרמיאל לקרית שמונה בתוך 26 דקות ותוך שעתיים מקרית שמונה לתל אביב. מהירות הנסיעה של הרכבת תגיע ל-160 קמ"ש. עלות הקמת הרכבת נאמדת ב-7.4 מיליארד שקלים. זמן הקמת הרכבת, כארבע עד חמש שנים.
רכבת ישראל מנהרה ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד