י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב ברלנד הועבר לבית החולים; מעצרו הוארך ביומיים

לאחר דיון מיוחד בבית הכלא איילון, הוארך מעצרו של הרב אליעזר ברלנד ביומיים, בהם ייערכו עימותים בין הרב למתלוננות. במהלך הדיון התמוטט הרב, איבד את הכרתו והועבר לבדיקות בבית החולים אסף הרופא, שם ישהה הלילה

הרב ברלנד הועבר לבית החולים; מעצרו הוארך ביומיים

שבע שעות לאחר שנחת בישראל במסגרת הליך ההסגרה שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', ולאחר דיון מיוחד שנערך בין כותלי בית הכלא איילון, הוחלט להאריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד ביומיים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי במהלך הדיון התמוטט הרב ואיבד את הכרתו. הרב הועבר מיד לבדיקות בבית החולים אסף הרופא, שם ישהה במהלך הלילה.

במהלך היומיים הקרובים אמורים להתבצע עימותים בין הרב למתלוננות. בדיון שנערך בבית המעצר ניצן, בשל מצבו הרפואי של הרב, ביקשה המשטרה לעוצרו לשבעה ימים. עורכת דינו, רחל תורן, התנגדה ובית המשפט קיבל את עמדתה, כי די במעצר קצר להשלמת העימותים.

כאמור, לדברי מקורבי הרב, במהלך הדיון הרב חש ברע והתמוטט ופונה לבית חולים. תורן הביעה תקווה כי לאחר העימותים הרב ישוחרר.

המשטרה הגישה בקשה להאריך את מעצרו של הרב ברלנד בשבעה ימים. בין השאר, בחשד כי הרב הורה לחסידיו אהרן יעקב ריכטר ודוד אברהם שם טוב להרביץ לאיתי נחמן שלום ולשבור את עצמותיו, כך על פי המצוטט בכתב האישום שהוגש נגדם במרץ 2013 וסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.

על פי האישום, מדובר בסכסוך מתגלגל בין הפלגים השונים ב'שובו בנים', על רקע תלונה שהוגשה במשטרה נגד הרב ברלנד. באדר תשע"ג התפתחה תגרה אלימה מחוץ לכותלי ה'שול' במאה שערים, במהלכה הוכה איתי נחמן שלום על ידי ריכטר ושם טוב.

בתגובה, הגיע שלום לבית הורי ריכטר, שם מתגורר הבן, ירה לעבר דלת הבית ונמלט בטרם הגיעה המשטרה. פחות מ-24 שעות לאחר מכן, בליל שבת, נעצר שלום כששהה יחד עם אמו באילת ובצאת השבת הוארך מעצרו. בהמשך נעצרו גם תוקפיו ריכטר ושם טוב - כשבועיים לאחר המעצר הוגש כתב אישום נגד השלושה.


הרב ברלנד נוחת בישראל ונעצר. צילום: וואלה! חדשות

כפי שסוקר נרחבות ב'בחדרי', לפני ארבע שנים בדיוק בתאריך 18/07/2012 יהודה שלזינגר פרסם כתבה ב'ישראל היום' ובה העלה חשד לפלילים מצד הרב. במרץ 2013 מספר נשים הגישו תלונה נגד הרב, ועם חשיפת הפרשה עזב הרב ברלנד את ישראל.

לאחר שנודע כי הוא מבוקש לחקירה נסע הרב ברלנד לארצות הברית ומשם לשוויץ, אך לאחר שחשש למעצרו טס למרוקו, שעמה אין לישראל הסכם הסגרה. בנובמבר 2013 עזב את מרוקו בעקבות הוראה של המלך מוחמד השישי ועבר לזימבבואה. באפריל 2014 לאחר שפורסם דבר החקירה בתקשורת המקומית, הוא נעצר באשמה ששהה במקום לאחר שפגה אשרת התייר שלו וצולם באופן משפיל וללא כיפה לראשו. לאחר מכן גורש הרב ועזב ליוהנסבורג שבדרום אפריקה, עם כארבעים משפחות של חסידיו.

בספטמבר 2014 עזב הרב ברלנד את יוהנסבורג לאחר שהמשטרה המקומית החלה בחיפוש אחריו. משם טס להולנד, ובשדה התעופה המקומי נעצר על ידי המשטרה ושוחרר למחרת על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים. באוקטובר 2014 ישראל הגישה בקשה להסגרתו ובית המשפט בהולנד קבע שהוא בר הסגרה. לאחר שבית המשפט העליון בהולנד דחה את ערעורו, נעלם הרב ב-7 ביולי 2015, וגברו ההערכות שהוא נמלט מהמדינה.

בספטמבר התברר שהרב ברלנד שב לדרום אפריקה, באפריל 2016 נעצר הרב ברלנד בידי המשטרה ביוהנסבורג בשיתוף פעולה עם האינטרפול. בסוף מאי חתם הרב ברלנד על הסכמתו להסגרה לישראל אולם חזר בו בהמשך. הבוקר, לאחר שנות היעדרות מישראל - נחת הרב בנתב"ג ונעצר.
הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד