י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נכסי בני משפחת הרב מצגר ישוחררו מחילוט

לאחר שבמשך תקופה ארוכה דרשו בפרקליטות להמשיך את חילוט הכנסים של בני משפחתו של הרב מצגר, הודיעה הפרקליטות כי היא נסוגה מהדרישה. פרקליט הרב: "היום כבר מתחיל להיות ברור לכל מי שלא הפנים, שאין כספי שוחד מהטעם הפשוט שהרב לא קיבל שוחד"

הרב מצגר (Yoav Ari Dudkevitch / Flash90)
הרב מצגר (Yoav Ari Dudkevitch / Flash90)

לאחר תקופה ארוכה בה עמדו בפרקליטות המדינה בכול תוקף על דרישתם לחלט את כלל הנכסים שנתפסו על ידי גורמי האכיפה - במרכזם דירות בני משפחתו של הרב מצגר וחשבונות בנק בהם הוחזקו כספים של הרב ורעייתו במיליוני שקלים, מבצעת הפרקליטות נסיגה חדה לאחור והודיעה כי החליטה שלא לדרוש יותר את חילוט הנכסים.

על פי פרקליטי הרב, משמעות החלטה הינה זניחת הטענה לפיה כספי השוחד שימשו לרכישת דירות לילדיו של הרב מצגר. בהודעה מפתיעה לבית המשפט מטעם צוות התביעה בראשותו של המשנה לפרקליט מחוז ירושלים עו"ד דניאל ויטמן נאמר, "המשיבה מסכימה לשחרר את התפוסים המופיעים לבקשת החילוט".

"היום כבר מתחיל להיות ברור לכל מי שלא הפנים, שאין כספי שוחד מהטעם הפשוט שהרב לא קיבל שוחד". אמר פרקליט הרב, עורך הדין טל גבאי. עמיתו לצוות ההגנה עורך הדין יהודה פריד הוסיף, "הניסיון לייחס את כספי השוחד לדירות נכסיו של הרב מצגר נתפר בתפרים גסים שלא עמדו במבחן המציאות".

את השינוי החד בעמדת הפרקליטות מסבירים בפרקליטות ב"בדיקות נוספות לגבי הנכסים שנערכו לאחרונה". אולם בצוות ההגנה המשפטי דחו היום את טענות הפרקליטות ואמרו כי "החלטת המדינה לשחרר את הנכסים מהווה רוח גבית משמעותית לטענתנו לפיה הנכסים נתפסו מראש בחוסר סמכות ובחוסר פרופורציה. מצער שהדבר לא נעשה זה מכבר ללא צורך בעתירה לבית המשפט".

למרות ההסכמה החלקית של הפרקליטות, צפוי ביום חמישי דיון סוער בבית המשפט אשר ייסוב סביב הדרישה של צוות ההגנה לשחרר מתפיסה את יתר הנכסים שרשומים על שמם של הרב ורעייתו, וכן מאות אלפי שקלים שהוחזקו בחשבונות הבנק של הרב ורעייתו.

"המשך תפיסת החשבונות, בהם כספים שצברו במהלך השנים הרב ורעייתו כחוק וביושר, הינו בבחינת ענישה ופגיעה בלתי מידתית ברב ובבני משפחתו", אמרו בצוות ההגנה.

בסביבתו של הרב אמרו בתגובה, "מדובר בשורה משמחת שמעודדת את אוהדיו של הרב ובני משפחתו, לקראת השלבים הבאים במשפט".
הרב יונה מצגר חילוט נכסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד