ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ליצמן: בעתיד נשלם פחות על תרופות

משרד הבריאות מכין תכנית שתפחית את עלות ההשתתפות העצמית בתרופות

ליצמן: בעתיד נשלם פחות על תרופות
יעקב נחומי

"משרד הבריאות שם לו למטרה להפחית את שיעור ההשתתפות העצמית של האזרחים ברכישת תרופות" - כך אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.

את הדברים אמר סגן השר בדיון בוועדת הכספים שבו השתתף. בדיון הוצג תקציב הבריאות כחלק מהתקציב הדו-שנתי, במסגרתו יוקצו למשרד 23.5 מיליארד שקלים ל-2011 ו-24.4 מיליארד שקלים ל-2012.

מבדיקה שערך אילן ביטון, כלכלן במרכז המחקר בכנסת והוצד בפני הוועדה, עולה כי שיעור ההוצאה הפרטית על בריאות הגיע ללמעלה מ-3% מסך התוצר של ישראל. דבר זה מצביע על שיעור הגבוה בהוצאה הפרטית על בריאות.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, הוסיף כי בישראל "מערכת בריאות מהטובות בעולם, חרף מספר חוליים שצריך לרפא. אך ישראל נמצאת במקום הכי נמוך בהשוואה למדינות ה-OECD ביחס מיטות בבתי החולים לגודל האוכלוסייה.

בהמשך לדברי סגן השר ליצמן, אמר ד"ר גמזו, כי בנושא סל התרופות הצליח משרד הבריאות להשיג לסל 300 מיליון שקלים לכל אחת מהשנים הבאות - עוד 127 מיליון שקלים ל-2011 ו-160 מיליון שקלים לשנים 2012 ו-2013.

אך ח"כ חיים אורון (מר"צ), אמר שסל הבריאות נשחק וכי איננו רואה שינוי מגמה בנושא הזה. אורון העלה את הקושי של משפחות עם מספר חולים כרוניים ואת הצורך להפחית את עלויות הביקורים אצל רופאים והוצאותיהן על תרופות.

השר ליצמן הסכים לכך ואמר כי משרדו יפעל להפחתת ההוצאה. ח"כ יעקב אדרי (קדימה) טען כי יש להסביר את מחירי התרופות הגבוהים בארץ בכך שקיים קרטל תרופות בשוק והדבר גורם להוצאה הגבוהה של האזרחים על בריאות. ליצמן אכן הבטיח כי יפעל גם נגד התופעה הזו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד