י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המודעה השקרית בעיתון: "כך תיישרו את ילדכם שסטה מהדרך - לחיצות בכף היד"

מודעת פרסום ובה זעקה להורים "הצילו את הילדים", הצליחה לעורר תהיות ואף זעם בקרב הורים שהתפלאו: אפשר "ליישר" ילד שסוטה מהדרך, בלחיצת כפתור? • בדיקת 'לובי נשי - בחדרי חרדים' מעלה: הורים, היזהרו בנפשות ילדיכם

אילוסרציה (יעקב נחומי, פלאש 90)
אילוסרציה (יעקב נחומי, פלאש 90) צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

"הצילו את הילדים" זועקת מודעת פרסום באחד מעיתוני הפרסום החרדיים. "הורים יקרים, כשאתם רואים את הבן/ת סוטה מהדרך, פוזל/ת החוצה, מתחבר/ת דווקא עם הרעים, שואף/ת לפתיחות, לא הולך/ת בתלם שלכם, לא משביע רצון, יש מה לעשות! הטיפול המדהים והידוע בעולם פאלם תרפי יחזיר את האיזון באופן מהיר ויסודי, תקבלו בס"ד ילד/ה כפי שאתם מצפים. (גם במצבים קיצוניים)".

לאחר שנתקלנו במספר תגובות נדהמות ונזעמות מצד הורים, בכל זאת, שיטת פלא שמחזירה ילדים לדרך בה ההורים רוצים שיהיו בה, טובה מדי כדי להיות אמיתית. אז לטובת כולנו כהורים, החלטנו לברר במה דברים אמורים והתקשרנו למספר שמופיע במודעה.

הצגנו את עצמנו וביקשנו לקבל פרטים: "תוכל להסביר לי קצת יותר, איך הטיפול מאזן ילד ש"פוזל החוצה וכו'?".

תיארנו לאיש שמאחורי הקו מצב של ילד בן 12 שנמצא במסגרת לימודית, אך הוא טיפוס נגרר.
הוא מצדו הסביר לנו שצריך לאזן אותו, לתת לו ביטחון עצמי, הערכה עצמית חזקה, "ואת זה עושים בלחיצת כפתור".

"זו שיטת לחיצות בכף יד", הסבירו לנו. "ברגע שהילד מאוזן מבחינת הדימוי והביטחון העצמי הוא מפסיק להיות נגרר באותו רגע. מעכשיו הוא יעשה מה שהוא רוצה ולא מה שאחרים - מה שההורים שלו רוצים שהוא יעשה. ילד אמור לרצות מה שהבית שלו וההורים שלו רוצים", הסבירו לנו בפאתוס.

ניסינו להקשות - הרי האופי של הילדים נורא שונה. ילד אחד שהולך "בתלם" וילד אחר יותר חוצפן ונועז. יש ילד שרוצה את הבגדים שאמא קונה לו ויש ילד שרוצה בגדים צבעוניים, נועזים. "את רוצה שהוא ילבש בגדים צבעוניים"? הוא שאל. "אני לא, אבל הוא כן", הסברנו.

"למה שהוא ירצה מה שאת לא רוצה"? הקשה בעל השיחה. "כי אני אדם שרוצה משהו אחד והוא אדם אחר שרוצה משהו עצמאי", השבנו.

"באופן נורמלי, ילד צריך לרצות מה שההורים שלו רוצים, אלא אם יש בינו לבין ההורים תריס, או שהוא חסר ביטחון ונגרר אחרי החברה", הוסבר לנו בשיחה.

"ומה לגבי ילד שגדל בסביבה תומכת ואוהבת? קשה לי להבין...".

"קשה לך להבין, את לא מכירה את זה ולא ראית דברים כאלו ולכן יהיה לך ממש קשה להבין ולכן את צריכה להאמין. אני אומר לך שאפשר לאזן אותו ולהביא אותו למה שאתם רוצים, למה שהוא בעצם רוצה בפנימיותו - רק יש כל מני דברים שמושכים אותו לכיוון אחר. כדאי לקחת ילדים ולשחרר מהם משקעים. אפשר להציל את הילדים. בחור שנמצא אצלי וקונה כל הזמן בגדים חדשים. אז בכמה מאות שקל ששילמו לי, חסכו את כל הכסף שהוא מוציא על בגדים. לשחרר אותו ממקפצה שמקפיצה אותו לבעיות האלו... זה משיג את מה שהפסיכולוגיה רוצה להשיג במשוטים, השיטה הזו משיגה במטוסים".

מזועזעים מהקלות בה לוקחים נפש של ילד ומבטלים אותה "בלחיצת כפתור", ובמחשבה על הורים נואשים שרק מחפשים "להחזיר את הילד לתלם שמתאים להם", התקשרנו לאישה שתחום ההתמחות שלה הוא טיפול בשיטת פאלם תרפי. גם היא, למרבה העניין, בעלת ותק של 15 שנה בתחום.

תיארנו לה מצב של ילד בן 12, טיפוס נגרר, שמתחבר "לחבר'ה הרעים" ושאלנו אותה אם טיפול בשיטה שלה יכול להחזיר אותו למוטב. "את יכולה ליישר לי אותו בלחיצת כפתור"? שאלנו.

"ממש לא נראה לי", השיבה בחיוך מתפלא. "זה ממש לא עובד ככה", הבהירה לי והסבירה לי מעט על השיטה. "בשל העובדה שיש קשר דו כיווני במערכות שבגוף, דרך מערכת העצבים, אפשר בלחיצות בכף היד להגיע למוח. זה כולל שיחה מאוד מיוחדת ומובנית שמטרתה להגיע לנפש ולתת מודע של האדם ולהבין מהיכן נובעות הבעיות שבגללן הגיע לטיפול".

אז מה כן עושה הפאלם תרפי? "הוא משחרר בעיקר פחדים וחרדות. מסייע לחיזוק מוטיבציה וחשיבה חיובית. מפה ועד להגיד שהילד יחזור לרצות מה שההורים רוצים - זה רחוק מדי", הבהירה.

"אז זה לא רק רפלקסולוגיה של כף היד? לא מדובר בטיפול שהוא "לחיצת כפתור"? הקשינו. "ממש לא", השיבה נחרצות. "לפני הכל הילד צריך להסכים ולרצות, אחרת לא אצליח להתחבר אליו. וצריכים בכל מצב להבין מה הבעיה שמפריעה לילד עצמו ולא להורים שלו...".

הורים יקרים, אין ספק כי לעתים אנו ניצבים בפני מצב שאינו בהיר לנו, וכאשר מדובר בילדים שלנו הלב שלנו משתוקק להשיג להם את האפשרות הכי טובה ומהירה שתסייע לו להיות מאושר, אך אנא מכם, אל תתפתו לכל מודעה שמבטיחה נסים ונפלאות. חפשו אנשי מקצוע אמינים, והכי חשוב, חפשו לכל ילד ולכל "בעיה", את הטיפול הנכון והמתאים לה. והלוואי שלא תצא תקלה תחת ידינו.

הזעקה: הצילו את הילדים - מודעת הפרסום המפחידה




פאלם תרפי נוער נושר ביטחון עצמי טיפול רגשי נוכלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד