י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המספרים נחשפים: בקרוב תשלמו פחות מס

מי ירוויח ומי יפסיד? לצד תקציב המדינה מקדם כחלון הפחתת מסים למשכורות מעמד הביניים, לצד העלאת המס על עשירים • איך זה ישפיע על הכיס שלנו? הסכומים המלאים - בפנים

משה כחלון (יונתן זינדל, פלאש 90)
משה כחלון (יונתן זינדל, פלאש 90)

התוכנית להפחתת מס ההכנסה, שנחשפה לראשונה בחדשות 2 בשבוע שעבר, יוצאת לדרך - וכעת נחשפים המספרים: שר האוצר משה כחלון ואנשי משרדו הציגו הערב (ג') את עיקרי תקציב המדינה הבא, ובמרכזו תוכנית להפחתת מסים.

במרכז המהלך שמקדם האוצר ניצבת תוכנית הפחתת מסים למשכורות הביניים: מי שמרוויח 6,000 שקל יקבל עוד כ-30 שקל לנטו. מי שמרוויח עד 10,000 שקל יזכה לתוספת של 65 שקל, ואלה שמשתכרים עד 15 אלף שקל יקבלו עוד כ-155 שקל לכל היותר. מקבלי שכר של עד 20 אלף שקל יהיו זכאים לתוספת של 89 שקל - זו התוספת המקסימלית.

יש לציין כי רוב האנשים בפועל יקבלו פחות בשל נקודות זיכוי שונות וחישובים מסובכים ופרטניים, כלומר מדובר בסכומי ברוטו. התוכנית כוללת גם העלאת מסים לבעלי משכורות גבוהות: עד היום מי שהרוויח יותר מ-67 אלף שקל שילם מס מיוחד נוסף של 2%, וכעת הסף יורד - מי שירוויח יותר מ-53 אלף שקל ישלם 3% יותר.

גם מס החברות מתוכנן לרדת באחוז שלם ב-2017 ובאחוז נוסף ב-2018. סך כל התוכנית מוערך בכ-4 מיליארד שקל בשנה.

המהלך נובע מרצונו של השר כחלון להציג תוכנית צמיחה שתתלווה לתקציב המדינה. כחלון החליט על כך בשל הנתונים השליליים האחרונים בדבר מצב המשק.

מדובר בהחלטה מפתיעה, בייחוד בשל הרקע הכלכלי בחודשים האחרונים. בצמרת האוצר דיברו על מחסור של 12 מיליארד שקל לפחות ועל הצורך בקיצוצים נוספים, אך השר כחלון סבור כי הנתונים בפועל טובים יותר.

הכנסות המדינה ממסים היו גבוהות בחודש האחרון מהצפוי, אך מעבר לכך, כחלון סבור כי על המדינה להוציא לפועל מהלך משמעותי להגדלת הצמיחה. בשל כך יהיה כחלון ככל הנראה מוכן גם להגדיל במעט את הגירעון.
רפורמת מס הכנסה משה כחלון משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד