י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כשהשר בנט נלחם עם הליכוד על חופש הביטוי

בנט הודיע על התנגדות לחוק של נתניהו, וכמעט שגרם למשבר - בסופו של דבר ההדורים יושרו, והחוק עבר בשעת לילה

בנט ונתניהו, כמה משברים? צילום: פלאש90
בנט ונתניהו, כמה משברים? צילום: פלאש90

מליאת הכנסת אישרה אמש (ג') בקריאה ראשונה את הצעת חוק שידורי הטלוויזיה מהכנסת מטעם ועדת הכנסת. החוק עבר בקריאה ראשונה - 53 הצביעו בעד, ו-38 הצביעו נגד.

אמש התקשה ראש הממשלה בנימין נתניהו ו'הליכוד' להביא את החוק לאישור בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, זאת בעקבות התנגדות 'הבית היהודי' והשר נפתלי בנט, שטען כי החוק מוכר את המכרז לכלי תקשורת מסוימים שנתניהו חפץ ביקרם.

בנט ‏צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בשעות האחרונות הולכת ומתחוורת לי התמונה. הצבר החוקים להגבלת התקשורת מעורר דאגה עמוקה לעתיד חופש הביטוי. תקשורת חופשית היא הבסיס לדמוקרטיה".

גורם בכיר בליכוד הגיב על דברי בנט ואמר כי "תמוה מאוד שהשר נפתלי בנט, שבהובלתו תמכה מפלגת הבית היהודי בחוק לסגירת עיתון "ישראל היום", מביע פתאום חרדה עמוקה לחופש הביטוי". לאחר שסוכם בין הבית היהודי והליכוד כי החוק יקודם בתיאום, הסירו בבית היהודי את ההתנגדות לחוק.

הרקע להצעת החוק הוא העבודה שהרישיון לשידור בערוץ הכנסת, שנתנה המועצה לחברת החדשות הישראלית בע"מ (חברת החדשות של ערוץ 2) עתיד לפקוע ב-4 בנובמבר 2016, זאת לאחר שמיצתה המועצה את כלל אפשרויות הארכת התוקף המותרות בחוק. מאחר שמאז חקיקתו של החוק המקורי חלפו למעלה מ-12 שנים, החליט יושב ראש הכנסת באוגוסט האחרון למנות ועדה ציבורית לבחינת ההסדרה של שידורי ערוץ הכנסת, בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, זאת במטרה לבצע בחינה מחודשת לפני פרסום המכרז החדש, של תפיסת הערוץ והעקרונות העומדים בבסיסו.

במקביל, וכדי לאפשר לוועדה הציבורית להשלים את עבודתה, ולאחר מכן – לאפשר ליושב ראש הכנסת ולכנסת לבחון את המלצות הוועדה ולעגן אותן, נענתה המועצה לבקשת הכנסת, והחליטה על הארכת תקופת הרישיון לשידורים בערוץ הכנסת בשישה חודשים נוספים, כך שהוא עתיד לפקוע ב-3 במאי 2017. הוועדה הציבורית הגישה את המלצותיה ליושב ראש הכנסת בפברואר האחרון ולאחר בחינת ההמלצות, החליט יושב ראש הכנסת לאמץ את עיקרן. בהצעת החוק שתגיע מחר לדיון בוועדת הכנסת מוצע לעגן את התיקונים הנדרשים ליישום אותן המלצות.

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש: "חוק ערוץ הכנסת קיים מ-2003. לקראת סוף המכרז ויציאה למכרז חדש בחר יו"ר הכנסת יוולי אדלשטיין לבחון את החקיקה. מונתה ועדה ציבורית ויו"ר הכנסת אימץ את רוב המלצותיה. לאחר שראינו שיש קשיים עם האופוזיציה, שינינו את הצעת החוק בהתאמה עם ח"כ מיקי רוזנטל. בשינויים שנערוך לפני הקריאה השנייה והשלישית נשמר את התחרות החופשית".
נפתלי בנט ראש הממשלה נתניהו ערוץ הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד