י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

המבשר בעקבות העושקים • הפרק השני

לאחר הפרק הראשון בסדרת התחקירים שעורך 'המבשר' בשל ההסתה חסרת התקדים שהתפרצה בעקבות 'חוק האברכים', מחר הפרק השני • 'בחדרי חרדים' מגיש הצצה ראשונית

בהם רוצים להתעלל, אברכים ב'כוילל'. תמונת אילוסטרציה
בהם רוצים להתעלל, אברכים ב'כוילל'. תמונת אילוסטרציה

בהמשך לתחקיר עיתון 'המבשר' "על הסחיטה" - 'למי באמת הולכים תקציבי העתק', בו נחשף כי המדינה מתקצבת את הסטודנטים פי 4 מאברכי הכוללים, ייחשף מחר פרק ב' בתחקיר העוסק ב'הבטחת הכנסה'.

תחקיר עיתון 'המבשר' שיפורסם במוסף 'שבועי', חושף את האמת על היקף תמיכת המדינה בקצבת 'הבטחת הכנסה' במגזר הכללי מול תמיכה באברכים. התחקיר שבוצע על רקע גלי ההסתה בציבוריות הישראלית נגד אברכי הכוללים ע"י הסטודנטים, הינו פרק המשך לתחקיר שפורסם בשבוע שעבר.

התחקיר עוקב אחר את ההיסטוריה שהולידה את שני חוקי 'הבטחת הכנסה' באמצעות הביטוח הלאומי ובאמצעות אגף הישיבות ואת המצב שקדם להעברת החוקים. "הסטודנטים לקחו את האברכים כ'בני ערובה' במאבקם האינטרסנטי האישי לשיפור מצבם הכלכלי, שהוא טוב בהרבה ממצבם של אברכים הכוללים", נכתב בכתבה.

כתבי 'המבשר' התחקו אחר החומרים המשפטיים שהונחו בפני השופטת בייניש טרם מתן החלטתה על ביטול 'חוק הבטחת הכנסת מינימום לאברכים', ומגלים כי היא היא העדיפה להתעלם מהם ולטעון כי "לא קיבלה את מלוא המידע הדרוש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד