י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

רב העיר ביקש - דגלי התועבה הוסרו; אחיו של שליסל נעצר

בעקבות בקשה של רב העיר ירושלים הוסרו דגלי תועבה שנתלו בסמוך לביה"כ הגדול וביה"כ ישורון ברחוב קינג ג'ורג' בבירה. במקביל, ברקת הודיע שלא ישתתף במצעד בכדי שלא לפגוע ברגשות הציבור הדתי - והותקף. משפחת שליסל הורחקה מהעיר

מיכאל שליסל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מיכאל שליסל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המאבק במצעד התועבה נמשך: בעקבות בקשתו של הרב הראשי לירושלים, הרב אריה שטרן, הוסרו דגלי מצעד התועבה שנתלו בסמוך לבית הכנסת הגדול ובית הכנסת ישורון ברחוב קינג ג'ורג' בבירה.

במכתב לראש העיר כתב הרב שטרן: "יש לי בקשה צנועה שמבלי להתייחס לכל הפולמוס סביב "המצעד" מן הראוי היה להוריד את הדגלים ברחוב שליד בתי הכנסת ישורון והיכל שלמה. בטוחני שזו מחווה שתועיל להוריד את המתח ותראה שיש התחשבות בקדושתה של ירושלים".

במקביל, ראש העיר ירושלים ניר ברקת הודיע היום כי אין בכוונתו להשתתף במצעד, זאת בכדי לא לפגוע ברגשות הציבור הדתי והחרדי בעיר. ברקת הדגיש כי הוא תומך במצעד, אך הוא צריך להתחשב גם ברגשות הציבור הדתי בעיר ועל כן לא יגיע למצעד שייערך במחר.

ההחלטה עוררה תרעומות בקרב אנשי התקשורת שתקפו את ברקת בחריפות והציגו את החלטתו כ"כניעה" לציבור הדתי והחרדי בעיר.

ניר ברקת (יונתן זינדל, פלאש 90)צילום: ניר ברקת (יונתן זינדל, פלאש 90)
ניר ברקת (יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים למצעד. כחלק מהפקת הלקחים מהמצעד הקודם, בו רצח ישי שליסל את הנערה שירה בנקי ע"ה, הגיעו הבוקר שוטרים לבני משפחתו של שליסל והודיעו להם כי הם מורחקים מהבירה לקראת האירוע שיתקיים מחר, זאת למרות שהמשפחה סירבה לתמוך במעשיו של הרוצח. אחד מאחיו, מיכאל, הובא לבית המשפט ומעצרו הוארל עד ליום שישי.

אביו של שליסל, אליעזר, אמר לאתר "וואלה": "אני סומך על המשטרה שתעשה את מה שצריך לעשות. הייתי מצפה מהם בשנה שעברה שיעשו יותר, וכל העסק אולי היה נמנע, אבל אני לא מתרגש. ירחיקו מישהו מירושלים, מה קרה? למה לעשות סיפור מכל דבר? לפעמים נוקטים אמצעים קיצוניים כי מי שנכווה ברותחין נזהר בפושרין. זה לא מכניס אותי לפאניקה".

האב לא התרגש מההרחקה מירושלים ואמר: "לא עשו כאן משהו חמור ועצרו מישהו לחודשיים. זה אולי לא חכם, לא הוגן, אבל אני מקבל את זה. אעשה מחאה ואמרוד? אני לא עושה מזה עניין. אנחנו לא גרים בירושלים ומי שמורחק (ילדיו) ורוצה לבוא לכאן, שיבוא".

כאמור, מוקדם יותר הגיעו שוטרים לבני משפחתו של שליסל ועצרו את אחיו. עם זאת, בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך בחמישה ימים את מעצרו וקבע כי הוא יוותר במעצר ל-24 שעות. במהלך הדיון הציגה המשטרה חומר חסוי ובא כוחו, עו"ד איתמר בן גביר, טען כי האח נעצר רק בגלל בשל היותו אחיו של ישי שליסל.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: "המשטרה היסטרית ומבקשת לכסות על הפשלה של שנה שעברה במעצרי שווא של בני משפחת שליסל למרות שבמשטרה יודעים שהם התנגדו למעשה. איש בחטאו יענש ולהיות אח של ישי שליסל זה לא חטא".

עוד קודם לכן טען בן גביר כי "מדובר בהתעללות בבני משפחה רק בגלל היותם בני המשפחה של ישי שליסל. הפשיטה על בית המשפחה הבוקר לא תסיר את החרפה והפשלה המשטרתית בשנה שעברה ולא מתקנים עוול בעוול אחר, לא חוקרים אנשים חפים מפשע בחקירות שווא רק בגלל מעשים שעשה בן המשפחה".

הרב אריה שטרן איתמר בן גביר מצעד התועבה ניר ברקת ישי שליסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד