י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

יעלון נגד ראשי המגזר הדתי: "מובילים תהליכים של הקצנה באופן מסוכן"

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון תוקף בחריפות את ראשי המגזר הדתי לאומי ואומר כי הם מובילים תהליכי הקצנה מסוכנים בחברה הישראלית: "מחייב חשבון נפש"

יעלון בכנס, היום
יעלון בכנס, היום

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון תוקף היום (רביעי) בחריפות את ראשי המגזר הדתי לאומי ואומר כי הם מובילים תהליכי הקצנה מסוכנים. את הדברים אמר בכנס תחזיות 2020 של קסם מדדים ודה מרקר.

לדברי יעלון, "שמעתי את ההתבטאויות של מי שאמור להכין צעירים במכינה קדם צבאית, אשר הוציאה מפקדים רבים ואיכותיים בצה"ל. אני לא מכיר שיח כזה במכינה לפני כמה שנים. זו הקצנה במגזר. באופן נקודתי מול המכינה נדרשת פעולה גם של משרד הביטחון, משרד החינוך וגם צה"ל. זה מחייב חשבון נפש של המגזר הדתי לאומי מובילים תהליכים של הקצנה באופן מסוכן ביותר".

יעלון התייחס להתקפות על בית המשפט ואמר: "מדאיג אותי שלטון החוק. שמעתי פוליטיקאים שאומרים "למה שנקבל החלטה? בא ניתן לבית המשפט לפסוק". וכך הם גם בורחים מאחריות, וגם תוקפים את בית המשפט. אפשר לחלוק על פסיקות, אבל כשפוליטיקאים משסים נגד בית המשפט העלון, זה חוסר אחריות".

יעלון הוסיף, "מטריד אותי גם הכרסום בערכים הבסיסיים שלנו. רצו פה בית לאומי שיהיה חברת מופת. ואני חושב שהדרך בה אנו הולכים כעת, היא מכרסמת בבסיס הציונות ובבסיס הבית היהודי הלאומי. זו סכמה חמורה לא פחות מצבא היוצא כנגדנו. בהקשר הזה יש צורך במנהיגות אחרת".

לסיום אמר יעלון: "אנו צריכים מנהיגות שלא חוששת מביקורת, או מגורמים שאמורים להיות איזונים ובלמים בדמוקרטיה. גם לא חשש מתקשורת. וודאי שאינה חוששת ממשרתי הציבור שאומרים את דעתם המקצועית. ראינו לא מעט מכך בשנה האחרונה. לכן, אני חושב שבהקשר הזה דרושה מנהיגות אחרת שאיננה חוששת להתמודד".
בוגי יעלון המגזר הדתי הקצנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד