י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רנו קפצ'ור דיזל – האם נמצא הקרוסאובר החסכוני מכולם?

שוק הקרוסאוברים הפך מזמן להיות השוק הלוחמני ביותר ובמסגרת זו הגיע הזמן לבחון בחור חדש שהגיע לעיר – רנו קפצ'ור • למה יש לו מתחרים בודדים, כמה נמכרו, מה התפספס ברכב ההדגמה, איך חווית הנסיעה והאם הוא יכול לטפס על מדרכות • רגע לפני בין הזמנים, יצאנו לסיבוב עם הרכב הכי חמוד באזור

רנו קפצ'ור דיזל – האם נמצא הקרוסאובר החסכוני מכולם?
צבי ריבלין

נדיר למצוא בעולם הרכב התובעני רכבים מדגם חדיש. פשוט מאוד - החברות מעדיפות לקדם מותג מוכר בשוק בגרסא חדשה מאשר לייצר משהו לא מוכר ולשבור את הראש בניסיון השיווק שלו. סיגמנט הקרוסאוברים הוא אולי זה שהכי מזדהה עם מוצרים חדשים. כסיגמנט חדש באופן יחסי, מנסה כל חברה בתורה להשיק רכב שיתאים את עצמו לסיגמנט הנחשק ושיהיה חשק וטוב דיו כדי להיכנס למלחמה ראש בראש עם אלו שכבר נעים על כבישי ארצנו.

כזה הוא למשל רנו קפצ'ור. בזמן שלקחנו אותו לנסיעת הבמחן הוא היה הקרוסאובר היחידי של רנו, אבל מאז רנו התאמצה והשיקה מעט לפני פסח את האח הגדול – הקדג'אר.



ת'כלס הקפצ'ור הוא לא באמת קרוסאובר שיכול להתחרות ביונדאי טוסון, קיה ספורטג' או מאזדה cx5 – לזה נועד הקאדג'ר החדש. ההגדרה המדויקת שלו היא קרוסאובר קומפקטי, כזה שנראה כמו רנו קליאו האהובה רק עם פוזה קשוחה ויכולות טובים יותר. גם חישוקי -16 ס"מ ממגנזיום, עושים את עבודתם ומראים שמדובר ביותר מעוד פריווט. לשמחתה של רנו צריך לציין שהקפצ'ור די תפס כאן בארץ והיא הצליחה להעיף כמה אלפי חתיכות.

אז מבחוץ הוא נראה חמוד ולא מעבר. כלומר אין כאן זווית בומבסטית כלשהיא. העיצוב המודרני שהוא נהנה ממנו, שבא לידי ביטוי הן בעובדה שהוא מורכב משני צבעים שונים והן בעובדה שמדובר בצבעים שלא נראים בכביש (רכב המבחן שלנו במקרה הזה אכזב קשות – ולכן כבר הערתי לאנשי רנו על חוסר הפרופורציה להביא קפצ'ור עם הצבעים הכי נדושים שיש לנסיעת מבחן, אז אל תיקחו אותו כדוגמא). היות ואנו מתמקדים קודם ב"מה יגידו" אז מדובר ברכב שמתאים לכולם. אלו מכם שלא רוצים שידעו שהם מחזיקים, חלילה, בקרוסאובר ייהנו מהעובדה שהוא לא נראה כזה, ואלו שירדפו אחרי מבטי השכנים האוהדים ימצאו רכב עגלגל וחביב שלא נראה כמו "עוד רכב". חובה לדעת שלכאן או לכאן זה תלוי בצבעים שתבחרו - אם תרצו לבלוט אל תוותרו על הדגם בעל הצבע הכתום העז, ואם תרצו להצטנע תבחרו בדגם אפרפר.



מבחינת מידות, כיוון שמדובר בקרוסאובר קומפקטי (זן נדיר ללא מתחרים כמעט מלבד ניסאן ג'וק ופיג'ו 2008) המידות שלו קטנות בהתאם ואורכו עומד על לא יותר מ-4 מטרים ו12 סנטימטרים, מה שיחסוך מכם להזיע בחיפוש אחר חניה. רוחבו עומד על 177 סנטימטרים שיאפשרו לכם להשתלב במקום חניה צר אך גם יגרמו לכם להצטופף מאחור.

כניסה לתא הנהג מגלה רכב חביב למראה. כמה נקודות בקונסולה המרכזית כמו פתחי האוורור, המסגרת סביב מחשב הדרך והמתגים השונים וכן המגרה הנפתחת (לא עוד תא כפפות מיושן אלא מגירה עמוקה בנפח 11 ליטר שנעה על מסילות) צבועים בצבעים צבעוניים בהתאם לצבעי הקפצ'ור מבחוץ. העיצוב הכללי עכשווי, מודרני ונעים לעין אך נועד לחפות על פלסטיקה רבה ממנה בנויים הדשבורד והקונסולה המרכזית. יצוין שלמרות גודלו הקומפקטי ואולי כדי לחפות עליו, הקפצ'ור מעניק ישיבה מוגבהת כמעט כמו בקרוסאובר אמיתי. הגובה, שמגיע בין היתר בגלל הצמיגים הגדולים מעניק לו מרווח גחון נחמד של 17 סנטימנטר ומאפשר לכם להחנות את הקפצ'ור כמו סנובים, כשחציו על המדרכה מול השטיבל המקומי.



הקפצ'ור מגיע עם אבזור בסיסי כרגיל לקטגוריה שכולל מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעת הרכב ללא שימוש במפתח, בקרת שיוט ומערכת מולטימדיה מקורית תומכת עברית הכוללת מערכת ניווט. לצד אלו ניתן למנות גם מראות מתקפלות חשמלית ומצלמת רוורס המותקנת במערכת המולטימדיה.
הדגם שנבחר לנסיעת המבחן היה בעל מנוע דיזל שנועד להקנות לכם רכב שהוא גם חסכוני. הבעיה שמנוע הדיזל המטרטר העיב את חווית הנסיעה וגרם לה להרגיש כמו במוניות מדגמי סקודה אוקטביה לפני כעשור, שהיו ידועות כמטרטרות ומטרידות.

תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים עושה את עבודתה בצורה טובה ומנוע הטורבו מניב תשואה נאה, אבל ניכר שהוא מתאמץ בהאצות או האצות ביניים. הנסיעה עצמה נוחה אך הקפצ'ור מתרגש משיבושים בכביש לעיתים תכופות והוא מעביר אותם לגב היושבים בו.



למרות שלא מדובר ברכב שבאמת מיועד לשטח מלבד שטח קל, הופתעתי לטובה מהנסיעה המצוינת שלו בכמה שבילי קק"ל. שם הוא התגלה כיציב מאוד וביצע נסיעה חלקה כאילו מדובר ב-C-RV של הונדה, למשל. טוב לא ממש, אבל הבנתם את הנקודה: בעניין הזה הופתעתי בהחלט לטובה.

מבחינת נתונים יבשים מדובר במנוע בנפח 1.5 ליטר. 90 כוחות הסוס שלו משיגים מומנט של 22.4 קג"מ המושגים כבר ב-1,750 סל"ד וכיוון שמדובר ברכב על מימדים קטנים, הנתונים האלו הופכים להיות אפילו טובים יותר.

ת'כלס, ברנו ידעו היטב למה הם משדכים לקפצ'ור מנוע דיזל למרות שמדובר במשהו נדיר מאוד בסיגמנט הקרוסאוברים. הסיבה הזו היא החיסכון של הכסף שלכם. נסיעה משולבת שדרשה מהקפצ'ור להתאמץ חזק פה ושם הניבו צריכה של ליטר דלק בלבד לכל 16.9 קילומטר, מה שמציב אותו ככל הנראה כקרוסאובר החסכוני ביותר. שאפו גדול.

וכהרגלנו הסעיף האחרון והחביב ייבחן את נפח תא המנוע. אז הקפצ'ור מציע אפשרות של הרמת מדף והעמקת תא המטען ותוכלו להעמיס בו 377 ליטרים. לנוחיותכם, ניתן להזיז את הספסל האחורי מעט קדימה ואז תקבלו עוד 78 ליטרים – שווה ערך למכוניות מנהלים. וזה עוד לא הכול, אם תקבלו את המושבים האחוריים תגיעו כבר ל-1,235. אז מי צריך משאית?
רנו קפצ'ור דיזל מבחן דרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד