כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'העדה' נגד קווי הנייעס ביידיש: "פועלים על דעתם עצמם"

לאחר שבשנים האחרונות הוקמו שני קווי נייעס בתוככי "העדה החרדית" - אחד מנאמני הגאב"ד ואחד מנאמני הראב"ד, הודיעה הנהלת "העדה" כי "אין שום קווי נייעס הפועלים בסמכות רבני העדה"

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90) צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאור המאבקים הקשים בתוככי 'העדה החרדית' הוקמו בשנים האחרונות שני קווי נייעס ביידיש בתוככי "העדה" - "קול העדה" ו"נאמני העדה", כאשר את קו "קול העדה" מפעילים נאמני הגאב"ד הגרי"ט וייס, וקו "נאמני העדה" מופעל על ידי אנשי הראב"ד הגר"מ שטרנבוך.‏

אלא שכעת החליטו בהנהלת העדה לצאת כנגד הקווים. בימים אלו מופץ כרוז מטעם הנהלת העדה בו נאמר: "בהיות ובזמן האחרון מופיעים קווי נייעס המדברים בשמה של העדה החרדית וכאילו מטעמה, אשר על כן הננו להודיע ולהבהיר כי אין שום קווי נייעס כאלו הפועלים תחת סמכותה או בשמה של העדה החרדית ורבותיו הגאב"ד וחברי הבד"ץ שליט"א".

מכתבם של חברי הנהלת העדה החרדית מעורר סערה רבה בקרב חברי העדה החרדית, ויתכן כי גם ועדת הרבנים לענייני תקשורת תחסום את הקווים מאחר ואין להם כבר גיבוי משום רב בעדה החרדית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המכתב עצמו לא פורסם בעיתון 'העדה' הרשמי, אך הוא הופץ ברחובות מאה שערים ובתי הכנסת של העדה החרדית.

למרות שהמכתב יוצא כנגדו, בקו הנייעס "קול העדה" פרסמו אף הם את המכתב.

ההקלטה של 'קול העדה החרדית' כנגד קווי הנייעס



העדה החרדית קו נייעס הרב ברוך שטרנבוך הגאבד הרב וייס קול העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד