י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שמונת המסלולים המרעננים ביותר בצפון

העונה החמה היא ממלכת טיולי המים בישראל. אין פלא, משום שדווקא בטיולים כאלה אתה יכול לשלב בין יציאה מהשגרה אל הטבע והכנסת עניין בימים הארוכים של החופש לבין חוויה מרעננת במזג האוויר החם מאוד של יולי-אוגוסט המזרח תיכוני שלנו.מורה הדרך זכריה הלוי, מחברת פעמי גליל ממליץ לנו על שמונת מסלולי המים הטובים ביותר שתוכלו למצוא בטיול שלכם בצפון / ירדן ירקוני

שמונת המסלולים המרעננים ביותר בצפון

מבצר צלבני שקפא בזמן ונביעה קסומה
נחל כזיב הוא ללא ספק, מהנחלים היפים שיש לנו בארץ. חוץ ממסלול רטוב ומהנה הנחל מציע תצפית נוף מופלאה מהים התיכון ועד הר מירון. במסלול נפגוש את מבצר המונפורט, המבצר הצלבני שכמו קפא בזמן. בריכות שכשוך נעימות ואת עין טמיר, נביעה קסומה ויפה. יש מספר דרכי גישה לנחל מהישובים מצפה הילה וממעלות. מי שמחפש את הדרך הקצרה ביותר ל''אטרקציות'' של הנחל, כדאי לו לרדת בחניון הזיתים בפארק גורן. הכניסה - חינם.

מסלול אתגרי ליודעים לשחות
המג'רסה והזכי – שני האתרים נמצאים בשפך של הירדן לכנרת. לאלו החפצים בטיול רטוב, קל ונעים, כדאי ללכת על מסלול המג'רסה. מסלול קצר ומהנה במיוחד. משפחות ''אמיצות'' עשויות להעדיף את הזכי, מסלול אתגרי המיועד למיטיבי לכת היודעים לשחות. למסלול הזכי הכניסה בחינם. עבור כניסה למג'רסה נדרש תשלום.

מתנה קטנה במרחק הקלקה

הסוכריה של טיולי המים בצפון
נחל גילבון – ה''בונבון'' של כל טיול מים בצפון ומהיפים בנחלים שבמורדות הגולן. בנחל תמצאו שני מפלי מים שוצפים, בריכות קסומות ותצפיות נוף מהממות. למשפחות מומלץ המסלול המעגלי שאורכו כ-6 ק''מ. הכניסה חינם.

פארק של 1,000 דונם
פארק הירדן – הפארק שמשתרע על פני אלף דונם מציע הרבה דשא ירוק, טחנות קמח עתיקות, חניון לילה ומגוון מסלולי טיול. כל המסלולים מסומנים בצבעים ומשולטים בחצים. מסלול אמות המים מציע הליכה קצרה ורטובה (כ-600 מטר) בתוך אמת מים עתיקה. אורך כל המסלול – 1,800 מטר. כניסה בתשלום.

מפגש פתאומי עם דג פורל
נחל שניר (חצבאני) – טיול קלאסי לקיץ עם כל המשפחה. לוקחים מפה בכניסה ויוצאים להליכה במסלול המסומן. לאורך המסלול יש הליכה במים ולעיתים יש מפגש עם דג פורל שמחפש את עצמו מאז שברח מהכלובים הסמוכים. הכניסה בתשלום.

מסלול מים גם לסבא ולסבתא
אין על המים הקפואים של נחל דן - אחד המסלולים המהנים בצפון. גם כאן, לוקחים מפה בכניסה ובוחרים מסלול. בסוף כל אחד מהמסלולים האפשריים תחכה לכם בריכת שכשוך יפה. הפלוס הגדול במקום הזה שכל המשפחה יכולה ליהנות. רשות שמורות הטבע והגנים התקינה שבול מונגש ויפה. כך, שאם יצאתם לטיול עם סבתא או סבא גם הם יכולים לקחת חלק בחגיגה המשפחתית הודות לשביל המונגש לבריכה. הכניסה בתשלום.

קפיצות טרזן לתוך המים
נחל שוקק ועין מודע הם חלק ממערכת בריכות בעמק בית שאן בין ניר דוד למסילות. למרות שהאזור ידוע כחם במיוחד בחודשי הקיץ. אפשר למצוא פינות מוצלות ויפות והרבה בריכות שחיה ''טבעיות'' וגם... יופי של מקום בשביל הילדים, לעשות קפיצות טרזן! (רק, בזהירות!!)

עצירת התרעננות בדרך צפונה או דרומה
נחל השופט – מסלול קצר וקולע ליד המושבה יוקנעם. מדובר במסלול מונגש קליל ונוח לכל המשפחה. יכול לשמש גם כעצירת התרעננות בדרך צפונה או בדרך חזרה דרומה.
.


לעמוד העסק>>



טיולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד