כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

כחלון מפתיע: "יש 30 אלף דירות ריקות"

שר האוצר משה כחלון על מחירי הנדל"ן: "זו בועה שניפחו אותה קבלנים, ניפחו אותה יזמים ובנקים וסופה להתפוצץ"

כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

כחלון מפתיע וטוען: "יש 30 אלף דירות במלאי שקבלנים לא מוכרים", כך בראיון לערוץ 10.

שר האוצר משה כחלון התראיין לערוץ 10 ואמר כי יש היצע מספיק של קרקעות בשוק אלא שבעלי אינטרס ממשיכים לנפח בועת ענק: "זוהי בועה שניפחו אותה קבלנים, ניפחו אותה יזמים ובנקים וסופה להתפוצץ", אמר.

"מחיר הדירות עשוי לבסוף לרדת ומשקיעי הנדל"ן הם יהיו הקורבנות הראשונים שייפגעו", הוסיף, אני חושב שהבועה הזאת תפוצץ, לא יודע בכמה זה ירד, אין הרי מחסור בדירות. היום יש 30 אלף דירות במלאי שקבלנים לא מוכרים. המשקיעים הפסיקו לרכוש. גם הזוגות הצעירים לא רצים לקנות. מנסים באופן מלאכותי לנפח את הבועה הזאת".

לפי נתוני משרד האוצר, עלות בניית דירה הכפילה את עצמה בתוך שני עשורים. דניאלה פז, מנכ"ל פז כלכלה והנדסה דיברה על עבודה שנעשה ע"י חברת פז כלכלה והנדסה עבור מטה הדיור במשרד האוצר בנוגע לעלות דירה בישראל ומכך טענה: "עלות "ייצור" דירה הכפילה את עצמה במונחים ריאליים מ-800,000 ₪ ב-1990 ל-1.6 מיליון ₪ כיום. דור ה-z מונה כ-3 מיליון צעירים, בני נוער וילדים, משנת 2020 הם יצרכו 1.5 בתים. כיום נבנים בישראל רק כ-40,000 יחידות דיור בשנה".

בתחזית עתידית למחירי הדירות בישראל אמרה פז: ״מגמת מחירי הדירות שקיימת היום תשתנה ותתמתן. הכנסת טכנולוגיות ושימוש ביכולות מתקדמות יותר יכולות להביא להפחתה בעלויות הדירה בישראל. ישנה רגיעה בהכנסת תקנים המקלים על בירוקרטיה בנושאי בנייה״.
משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד