כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ההר הוליד עכבר? יהודה סילבר שוחרר

חודש לאחר שנעצר, שוחרר ממעצר הבית יהודה סילבר שנחשד בעבירות חמורות • מה זה אומר על האישומים נגדו?

צילום: אביר סולטאן
צילום: אביר סולטאן

חודש לאחר שנעצר, שוחרר ממעצר הבית יהודה סילבר שנחשד בעבירות חמורות.

היום (ד'), כך נודע ל'בחדרי', הסתיימו 20 ימי מעצר הבית שנגזרו על יהודה סילבר (47) מירושלים, ששימש בעבר כמנהל מחלקת רפואת הנפש בארגון עזר מציון, החשוד בעבירות חמורות והוגשו כנגדו כ-15 תלונות שונות.

כזכור, לפני כשנה שודר תחקיר בערוץ 1 על מטפל בארגון עזר מציון, שעל פי החשד ביצע עבירות חמורות, וכי היה מעורב בתקיפת מטופלות בעת עבודתו בארגון, ובעקבות כך נפתחה חקירה במשטרת מרחב דן.

החקירה כללה תחקור נשים רבות בארץ ובחו"ל, ברגישות רבה בשל מעמדו הציבורי של סילבר וכדי להימנע מפרסומים מוקדמים ולא מאומתים.

לפני כחודש, לאחר חקירה ארוכה נעצר סילבר. עם הבאתו לבית משפט השלום בתל אביב טען פרקליטו עו"ד יהודה פריד, כי עילת המעצר "שיבוש הליכי חקירה" אינה קבילה.

"כיצד ניתן לבוא בטענות לאדם שהוא לכאורה משבש - כאשר הדברים מודעים לו לפני שנה וחודשיים?" שאל, "הדוברות והמשטרה פנתה לציבור החרדי וביקשה להתלונן. שנה וחודשיים החשוד יכול היה לשבש כמה שיותר. אנו מניחים שאם ישבש, במשך שנה וחודשיים הוא לא שיבש ולא פגע, אחרת המשטרה הייתה עוצרת אותו".

בית משפט השלום בתל אביב האריך פעמיים את מעצרו, ולאחר מכן הוא שוחרר בהסכמת קצין ל-20 ימי מעצר בית נוספים.

היום (ד') הוסרו לגביו כל ההגבלות כולל יציאה לחו"ל. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לבית המשפט הוגש מסמך עם בדיקת פוליגרף ארוכה ומקיפה שנערכה בסילבר על ידי סגן יו"ר איגוד הפוליגרף וקצין משטרה בכיר בדימוס, אשר הראתה כי סילבר דיבר אמת בכל תשובותיו. יתכן, כי הבדיקה האמורה היוותה שיקול בהחלטת המשטרה והפרקליטות לשחררו ולא להגיש כתב אישום, לפחות בשלב זה.

עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאיצילום: עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי
עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי

בהרבה מקרים דומים, כאשר ישנן מתלוננות רבות אשר חלקן אף התראיינו בתקשורת, כתבי אישום מוגשים עוד במהלך המעצר בצירוף בקשה למעצר עד תום ההליכים. במקרה זה, נראה כי בפרקליטות לא ממש להוטים להגיש כתב אישום וגם המשטרה לא ביקשה להאריך שוב את המעצר. האם זה מלמד משהו על עוצמת הראיות? ימים יגידו.

עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי, פרקליטיו של סילבר מסרו ל'בחדרי' בתגובה לשחרור ממעצר הבית; "אנו שמחים שגורמי הפרקליטות השכילו להבין כי האשמות נגד מרשינו הינן חסרות שחר. נראה לכאורה כי על פניו הייתה התארגנות של מתלוננות, שיעדם היחיד היה להכפיש את שמו של מרשינו ותו לא"

עוד הוסיפו עורכי הדין כי "גורמי החוק תפקידם להגיע לחקר האמת, ואכן הם עשו זאת ברוב הגינותם במקרה זה. דרך זו של ירידה לחקר האמת, אינה דבר שכיח בתרבות המשפטית של החברה הישראלית".
יהודה סילבר עזר מציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד