כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

טד קרוז סירב לתמוך ביריבו לשעבר טראמפ, ועורר מהומה

על אף שהוכרז כמועמד רשמי של המפלגה הרפובליקנית השבוע - האליטה הרפובליקנית מסרבת עדיין להשלים עם מועמדותו השנויה במחלוקת של דונלד טראמפ • אתמול זה נגמר בקריאות בוז מהיציע ובהאשמות חריפות בין היריבים

דונלד טראמפ וטד קרוז במהלך העימות ביניהם, צילום: רויטרס
דונלד טראמפ וטד קרוז במהלך העימות ביניהם, צילום: רויטרס

טד קרוז, עד לא מכבר מתמודד חריף נגד דונאלד טראמפ לתפקיד מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות - סירב לתמוך בטראמפ לנשיאות ארצות הברית, ועודד מהומה רבה במהלך כנס המפלגה בקליבלנד.

קרוז הגיע עם אשתו למקום, ובעת נאומו הפתיע את הצירים כשאמר - "אם אתם אוהבים את ארצכם, ואוהבים את ילדיכם כפי שאני יודע שאתם אוהבים, בנובמבר תצביעו למועמד על פי מצפונכם מכל קצוות הקשת הפוליטית. למועמד שאתם בוטחים בו שיגן על חירותנו ויהיה נאמן לחוקה". הדברים התקבלו בקריאות בוז מטעם חברי המפלגה, והזוג קרוז עזה את המקום.

טראמפ עצמו נכנס לאולם במהלך הנאום ונראה לא מרוצה מהדברים. ילדיו של טראמפ, שישבו ביציע, נראו מופתעים ומבולבלים מדבריו של קרוז. רק לפני יומיים הוכרז טראמפ כמועמד המפלגה הרפובליקנית באופן רשמי, וכאבי הראש מהמפלגה - שהאליטה שלה לא מרוצה מבחירתו בעליל, לא מפסיקים.

לאחר הסערה שפרצה הודיע טראמפ כי סירובו של קרוז לתמוך בו לנשיאות מהווה הפרת הבטחה לגבות את המועמד הרפובליקני שייבחר.

יצויין כי המתח בראשות המפלגה הרפובליקנית גדול מאד, וקרוז נתן קול לרבים מבין בכיריה שיעדיפו לראות נשיאה דמוקרטית נבחרת, ובלבד שלא לראות את ארצות הברית בידיו של טראמפ שנוא נפשם.

עם זאת, השטח עדיין של טראמפ - הוא מוביל בלא מעט סקרים על יריבתו קלינטון, ובינתיים זה נראה שאין דבר שיעצור את המועמד הצבעוני והשנוי במחלוקת בשעיטה לעבר התפקיד החשוב בעולם המערבי כולו.
דונלד טראמפ טד קרוז המועמד הרפובליקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד