כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המתח נמשך: המחוזי דחה ערר המשטרה, ההכרעה חוזרת לשלום

שעות המתח על חסידי הרב ברלנד מתארכות, זאת אחר שבבית המשפט המחוזי שוב סופגת המשטרה מפלה - ונכשלה בבקשה לערר על שחרורו • במקביל, הרב שוחרר מבית החולים וצפוי להשתתף בדיון אחר הצהריים • תיעוד בלעדי מהלילה, סמוך לרב

המתח נמשך: המחוזי דחה ערר המשטרה, ההכרעה חוזרת לשלום
לך

בית המשפט המחוזי בלוד דחה לפני זמן קצר (ה') את ערר המשטרה על החלטת בית משפט השלום משלשום (ג') בעניין הרב ברלנד.

השופט יעקב שיינמן תקף את התעקשות המשטרה לקיים ערר הבוקר, כאשר בשעה 16:00 יתקיים דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, בתום 48 שעות למעצרו של הרב.

השופט אמר כי המשטרה בבקשתה פעלה בצורה עקומה וכי התנהלותה היתה לא תקינה. עוד הוסיף כי אילו היה יכול, היה מטיל על המשטרה הוצאות בשל הדיון המיותר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב ברלנד שוחרר לפני זמן קצר מבית החולים אסף הרופא, ויופיע לדיון בבית המשפט, שם המשטרה תבקש בשנית להאריך את מעצרו.

ביום שלישי, הרב ברלנד הוסגר לישראל ונעצר מיידית, משם הובל לכלא איילון שם עבר בדיקות רפואיות וחקירה ראשונית. שופט בית משפט השלום שהגיע לשערי הכלא באופן חריג, לא נעתר לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הרב בשבעה ונתן למשטרה יומיים בלבד.

בתחילת הדיון בכלא איילון התמוטט הרב ברלנד ופונה לבית החולים אסף הרופא שם שהה עד היום בשעות הצהריים ושוחרר.

צילום: נפתלי גלר

בקרב חסידי הרב מתח עצום סביב החלטת בית המשפט היום. באם השופט יורה על שחרורו של הרב למעצר בית, יהיה בכך מבחינתם ניצחון ו"הוכחה" לגדלותו של הרב. מאידך, אם יחליט בית המשפט להותיר את הרב במעצר, יש חשש בקרב מנהיגי הקהילה כי העניין יגרום להתפרצות הפגנות ומחאות ברחבי הארץ. זאת בהתאם למתרחש ביומיים האחרונים סביב בית החולים 'אסף הרופא' בצריפין, שם מאושפז הרב - ועל כך בהמשך.

עו"ד רחל תורן, באת כוחו של הרב, אמרה כי "הרב נענש על מצבו הבריאותי וצר לנו שדבריו הברורים של שופט המעצרים באשר להעדר עילה למעצר נפלו על אוזניים ערלות" אמרה עו"ד תורן.

החסידים המרוגשים מהסגרתו של הרב, מייחלים לראותו, ועשרות מהם מעבירים את היומיים האחרונים בניסיונות להתקרב אליו, או לכל הפחות למתחם בית החולים "אסף הרופא", שם מאושפז הרב ברלנד. 'בחדרי חרדים' עם סיקור בלעדי מהלילה:

עשרות מתלמידיו וחסידיו של הרב מתאספים סביב החל משעות הערב המוקדמות, בתקווה לראות אותו. אל תוך המתחם הם אינם מורשים להכנס, וכמה מהם הסתכנו בטריקים ותחפושות כדי לחדור את מעטפת האבטחה, שמתחילה מחוץ למתחם, עובר דרך הכניסה לבית החולים ועד לחדר עצמו בו מאושפז הרב, שם שוהים שוטרי יס"מ ואנשי שב"ס 24 שעות ביממה.

בכניסה למתחם בית החולים עומדת ניידת משטרה, "המקום סגור ומבוצר, לא מכניסים מי שמזוהה כברסלבר. מסביב באים וחוזרים רכבים של החסידים להם לא נותנים להכנס", אך כפי שאומר אחד החסידים, "בשביל תלמידי הרב שרגילים להסתנן לקבר יוסף הצדיק - זה בקושי אתגר. אנחנו הולכים דרך השדות כמה דקות, עוברים את גדר התיל ומצליחים להכנס לבית החולים, נמצאים קרוב לרב".

היצירתיות של צעירי הקהילה לא יודעת מנוח. "הרמנו לאוויר רחפן על מצלמה כדי להעביר שידור לתלמידים, אבל המשטרה הורידה אותו" סיפר אחד מהנוכחים ל'בחדרי חרדים'.

חוקרי להב 433 מתכוונים לערוך עימות בין הרב למתלוננות נגדו, דבר שטרם הספיקו לעשות.
הרב אליעזר ברלנד הארכת מעצר שובו בנים בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד