ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מעצרו של הרב ברלנד הוארך ביממה בלבד • תיעוד מבית המשפט

ביהמ"ש החליט להאריך ביממה את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד. לאחר מכן הוא ישוחרר למעצר בית כשארבעה מפקחים ישמרו עליו במשמרות. במהלך הדיון הרב, שהיה עטוף בטלית, קרא פרקי תהילים • צפו בתיעוד מבית המשפט • כל הפרטים

הרב ברלנד בבית המשפט
הרב ברלנד בבית המשפט

בית משפט השלום בראשון לציון החליט לפני זמן קצר (ה') להאריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד ביממה אחת בלבד, זאת למרות שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים. הרב הגיע למקום כשהוא עטוף בטלית ובמהלך הדיון קרא פרקי תהילים.




בתחילת הדיון הרב ישב כשהוא כפוף, עטוף בטלית ומביט ארצה כשהוא קורא פרקי תהילים. בהמשך הדיון הרב הקשיב לדברי עורכת הדין רחל תורן, לדברי נציגת המשטרה והשופט.

במהלך הדיון נראה היה כי השופט לא הולך להיעתר לבקשת המשטרה, ואף נזף בהם למה הם לא ערכו את כל פעולות החקירה בשלוש וחצי השנים האחרונות. השופט התייחס לדו"ח הסודי שהגישה המשטרה והעיר: "מה הוא, ראש ארגון פשע?".

הרב ברלנד חשוד בחמישה עבירות, כאשר אחת מהן היא שהרב הורה לשניים מתלמידיו להכות חסיד אחר שאשתו היא אחת המתלוננות נגדו. לדברי עורכת הדין תורן, בבקשת ההסגרה שהגישה המשטרה והפרקליטות לדרום אפריקה, צויין כי העונש הקבוע החוק על מעורבות זו, דינה 4-6 שנות מאסר. אולם - לא צויין כי התוקפים עצמם, נדונו ל-3 חודשי עבודות שירות בלבד. כמו כן, גם על העבירות האחרות ניפחו את שנות המאסר בבקשת ההסגרה.



כפי שדווח ב'בחדרי', רב קהילת שובו בנים הרב אליעזר ברלנד, הוסגר ביום שלישי מדרום אפריקה לישראל לאחר שלוש וחצי שנים. עם הסגרתו נעצר, נשכח לבדיקות רפואיות והשופט מנחם מזרחי הגיע לכלא איילון שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הרב בשבעה ימים.

עם תחילת הדיון התמוטט הרב ברלנד ופונה לבית החולים אסף הרופא שם שהה עד למועד הדיון היום בבית המשפט. השופט האריך בהיעדרו את מעצרו של הרב ביומיים בלבד וזאת על מנת שהמשטרה תוכל לערוך עימותים בין ארבעת המתלוננות - לרב.

היות והרב היה מאושפז לא התאפשר לערוך עימותים והיום המשטרה ביקשה שישה ימי מעצר נוספים. השופט הפסיק את הדיון עד שהמשטרה התחייבה כי מצידה העימותים ייערכו מחר (שישי) בבוקר.

בסופו של הדיון השופט מנחם מזרחי החליט להאריך את מעצרו של הרב ברלנד למשך יממה, עד ליום שישי בשעה 15:00, כאשר בהנחה שמצבו הרפואי יאפשר את העימותים.

מחר בצהרים יישלח למעצר בית מוחלט למשך תשעה ימים כאשר ארבעה מתלמידיו מפקחים עליו במשמרות. בנוסף, הרב יצטרך להפקיד ערבות עצמית של חצי מיליון שקל והוצא כנגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.

במהלך הדיון המתינו מחוץ לבית המשפט למעלה ממאה חסידים שהתפללו להצלחתו של הרב, ועם הכרעת השופט הם פרצו בשירה ובריקודים.

עו"ד רחל תורן שמייצגת את הרב, אמרה כי בית המשפט בהחלטתו היום המשיך בקו שנקט כבר בדיון הראשון שהתקיים שלשום ולפיה אין עילת מעצר והמשטרה יכולה להמשיך את פעולותיה גם כשהרב אינו נמצא בבית המעצר, גם בהתחשב במצבו הרפואי. עוד הוסיפה כי הרב כופר לחלוטין בחשדות נגדו.

בתום הדיון הוחזר הרב ברלנד על ידי יחידת נחשון לבית המעצר איילון שם אושפז במחלקה הרפואית, אשר גם הרב פינטו שוהה באותו המתחם.























הרב אליעזר ברלנד בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד