ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"יש חצופים בממשלה, רבנים מפחדים שלא יערפו את ראשם"

הראשון לציון, הגאון רבי שלמה משה עמאר, דיבר בכאב על המצב בארץ בו רבנים מפחדים להביע את דעת התורה: "זה לא היה אפילו בתקופת הרומאים, הבולשביקים או הקומוניסטים. הדור הזה הגיע לשפל המדרגה" • צפו בדברי הרב

הרב עמאר (מרים אלסטר, פלאש 90)
הרב עמאר (מרים אלסטר, פלאש 90)

הראשון לציון ורבה הראשי של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, דיבר בכאב על המצב השורר כיום בארץ בו רבנים כבר מפחדים להתבטא ולהביע את דעת התורה, זאת כמובן על רקע מצעד התועבה הנערך בירושלים והפולמוס הרב סביבו.

"היום יש רבנים שמפחדים להגיד את מה שכתוב בתורה, זה דבר שלא היה אפילו בזמן הרומאים לא בזמן הבולשביקים ולא בתקופת הקומוניסטים, שחכם אינו יכול לומר את מה שכתוב בתורה" אמר הרב בכאב.

את הדברים אמר הרב עמאר הצהריים (חמישי) במהלך ההילולה לכבוד האור החיים הקדוש, שהתקיימה בבית מדרש גבוה להוראה ודיינות בכולל "תורת משה" בראשות בנו, רבי אליהו עמאר.

תוך כדי דבריו פרץ בבכי כאשר דיבר על קדושתו של האור החיים, ועל רצונו להעפיל לציון רשב"י שבמירון בעודו כורע על ברכיו בדרכו על ההר, ובכך שבחר ללכת מהעיר צפת למירון דוקא ברגליו, מפאת קדושת המקום.



הרב דיבר כאמור על המצב היום ש"רבנים מפחדים לומר את מה שכתוב בתורה. יש חצופים בממשלה ובבתי המשפט. זה לא היה אפילו בתקופת הרומאים, לא הגיע עד כדי כך שהחכם לא יכל להגיד מה שכתוב בתורה - לא ברומא ולא אצל הבולשביקים ולא אצל הקומוניסטים - אמרו לא ללמד לא להתפלל, אבל אף אחד לא העיז למחוק את מה שכתוב בתורה. כולם מאמינים בה כולם יודעים, והדור הזה הגיע לשפל המדרגה".

בדבריו ציין, ש"האור החיים באמת כותב שבגלות האחרונה יגיעו עד שער הנ' בטומאה, היות ויש תורה יוכלו להגאל, ואנחנו בעבר לא היינו יודעים למה הכוונה אבל היום אנחנו מבינים".

הרב סיים את דבריו בברכת: "ה' יצילנו ויגאלנו שנית בזכות רבינו האור החיים הקדוש".









הרב עמאר בכי רבנים מפחדים האור החיים בולשביקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד