י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך דפק ישי שליסל את החרדים / טור

כך דפק אותנו ישי שליסל. דפק אותנו, החרדים. דפק את משפחתו. דפק את אחיו. והכי גרוע, דפק את הערך שבשמו כביכול פעל. שליסל גרם ליותר צועדים. יותר פרסום. יותר חוטאים. יותר לגיטימציה. יותר חילול ה'. יותר חרון אף. אם מישהו היה צריך הוכחה לצדקת דרכם של גדולי ישראל, הוא קיבל אותה בימים האחרונים • טור

מני גירא שוורץ
מני גירא שוורץ

כך דפק אותנו ישי שליסל.

דפק אותנו, החרדים.

דפק את משפחתו.

דפק את אחיו.

והכי גרוע, דפק את הערך שבשמו כביכול פעל.

המצעד זכה השנה לתהודה רבה יותר, לגיבוי בכיר יותר ולהשתתפות גדולה יותר - גם של צועדים וגם של מכובדים.

בעוד שליסל - לגישתו, חשב ותכנן לבטא את מחאתו וחרון אף ה', מצעדה פומבית ובפרהסיה של קבוצת אנשים המפגינה וגאה בפומבי בעוונות וחטאים, הוא הביא במו ידיו לתוצאה הפוכה.

יותר צועדים. יותר פרסום. יותר חוטאים. יותר לגיטימציה.

יותר חילול ה', יותר חרון אף - לכאורה, יותר כאב וצער לשומרי קדושת ירושלים.

אחיו מיכאל, שעל פי כלל מכריו הוא אברך צדיק, תמים ויושב אהלים. את שיחת הטלפון שבעקבותיה הושם במעצר ליממה, ואז עוד יממה, ניתן היה להכיל ולהמשיך הלאה. אילולי.

אילולי, ישי האח לא היה זה שמעד, ושוב מעד - ובמודע עבר על 'לא תרצח'. בעוונו הוא, סובלת וסופגת המשפחה.

לא רק משפחתו של שליסל סובלת בעקבותיו. אלא שורה ארוכה של חרדים, כמו זה משכונת שמואל הנביא, שנלקח לחקירה היום בתחנת המשטרה במגרש הרוסים. העילה? השתתף בתפילת מחאה נגד נוצרים בקבר דוד. המשטרה, בתפיסתה, ראתה בו בעל פוטנציאל לפגיעה בצועדים. וכך, בצעד כמעט טורקי, הודיעה לו כי יישאר כל היום במעצר, או, שימצא לעצמו מיקום אחר לשהות בו - אבל מחוץ לירושלים. מזל, שבתו בחרה לגור מחוץ לירושלים, כך מצא לו מקום נוח יותר מתחנת המשטרה.

והוא לא היחיד. המשטרה פעלה בשרירות ובהכללה כלפי כל מי שנחשד באיזה הקשר למצעד. כך למשל, זומנה לחקירה במשטרה גברת דתיה מהיישוב יצהר, לאחר שמאן דהוא התחזה אליה ברשתות החברתיות והתעניין במצעד.

לצער ולסבל של כל אלה, גרם ישי שליסל ברצח שביצע בשנה שעברה.

לא היינו נדרשים לעסוק בכלל ב'מצעד', שבשנים האחרונות כבר ירד מהכותרות ומארגניו לא הצליחו לייצר שיח אודותיו, אילולי הרצח שביצע. ראש הממשלה נתניהו לא היה יוצא בהודעה מחבקת ותומכת לאותם צועדים, אילולי ביצע שליסל את מעשיו. בכך הביא להאדרת שמם. חבל.

עיניים צופיות למרחוק. לא שאנו צריכים לכך ראייה, אבל כעת כל כך ברור לכולנו, החלטתם של גדולי-ישראל. בעוד בשנים הראשונות לקיום המצעד, יצאו בציבור החרדי להפגין, אחר שנים אחדות זה הופסק, בהוראתם.

אם מישהו תמה אז על ההחלטה, הנתונים דלהלן מוכיחים עד כמה היתה היא נכונה וצודקת.,
ישי שליסל מצעד התועבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד