כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

השמאל הדו פרצופי - כמו הקומוניזם בשעתו

צביעות השמאל נחשפת שוב ושוב - אם כאשר מדובר על פגיעה ברגשות או על פרסום תמונות מזלזלות ומביכות של מפורסמים

השמאל הדו פרצופי - כמו הקומוניזם בשעתו

יש קריקטורות טובות. יש מעולות. יש מצוינות - ויש שעושות לי את זה. קריקטורת השנה בישראל לדעתי, מראה חבורה מנופפת בדגלי גאווה צבעוניים. אדם יחיד מנופף דגל ישראל. ושוטר נוזף בו ואומר: אתה פוגע ברגשות הערבים!

בישראל 2016. השמאל, רוב חוגי האמנים והאמנות, כמעט כל אלו שמגדירים עצמם אינטלקטואלים, יפי נפש ושוחרי ליברליות וקידמה - איבדו את הצפון. הם לא איבדו את המצפן... המצפן התהפך להם.

בחייו של רוצח ומגלה ההמונים, העריץ המושחת יוסף ניקיטה סטאלין שכונה ״שמש העמים״, הגרוזיני ששלט ביד ברזל בברית המועצות. סגדו לו עשרות מיליונים בברית המועצות ומליוני קומוניסטים בעולם כולו. הוא טבח בחסידיו, הגלה את מאמיניו האדוקים לארץ גזרה. בז לאמנים, אמנות, אינטלקטואלים, אקדמאים ומדענים. רגש-נחיתות חריג, הטביע בו שנאה יוקדת לידע, השכלה, מדע ותרבות. חולה כוח, פסיכופת צמא דם, ללא אח ורע בתקופה החדשה. כל זה לא שינה ולא דיבר למאמינים האידיאליסטים בברית המועצות, בעולם ובישראל דאז. העריצו אותו כאל, ״שמש העמים״ - לא פחות.

על היתד והמגל של הפרולטריון הרעב, קפוא ומדוכא, הוא ניהל אורח חיים חזירי, מושחת ונהנתני. חוגי הבוהמה והאמנות, המדע והספרות, קשרו לו כתרים, רוממו אותו באזני ההמונים הנבערים. כל זמן שנהנו מ״שיירי״ סעודתו והתחממו לאורו! בקריצה ובהינף יד, סטאלין חרץ גורלות והפך מקורבים ובעלי שררה לדומן, שישמן את גלגלי המהפכה. לנאורים, לשמאל האינטלקטואלי זה לא שינה את האידיאה. העובדות לא בלבלו אותם. עד הרגע שגם גורלם נחרץ. אזי היה מאוחר.

העולם החופשי כבר הכיר בזוועה. רצח והגליית ההמונים תועדו, פורסמו והיו נחלת הכלל. כל מי שביקר בברית המועצות והם ביקרו, ראה בעיניו את הנחשלות והעוני המחפיר, לצד השקעת ביליונים, רוב המשאבים, לתחרות עם ארה״ב מי יכבוש את החלל ומי ראשון בספורט. לא לאוכל וחימום. הסוגדים האדוקים גם בישראל, ראו, אך סירבו להאמין ולקבל.

כש״שמש-העמים״ מת! זרחה השמש להמונים ברוסיה מחדש. בישראל דאז, במק״י, מפלגה קומוניסטית ישראלית, עדיין המשיכו בהערצה המטורפת והחולנית, גם לאחר המוות. האידיאות גברו על המציאות וסילפו את האמת. מאיר וילנר וחבריו שהכירו את השקר הסובייטי מקרוב, פחדו להתעורר מהסיוט ל״חשכה״! מגילוי האמת שגיחכה את חיי ואמונת הכזב שטופחה על ידם, כדת. רק כשהשמש כובתה רישמית וסטאלין הוקע על ידי העריצים החדשים שהתנערו מהאיש ודרכו - האור זרח גם לחברי מק״י בישראל.

במספר תחומים ועניינים, המציאות העכשווית בישראל דומה. רובם בנקודות האי-השקה בין שמאל וימין, חילונים ודתיים, מתנחלים וקוראי 'הארץ'. חוגי הליברליות והקידמה, ״ממציאים את המציאות״ ומסרבים להכיר בעובדות. ראייה סלקטיבית, חד מימדית, אידיאית, הופכת לבון-טון.

השונה הופך לרצוי ומובלט. המצוי הופך לחריג. חולשה-אנושית, נטייה לא טבעית בניגוד לטבע האדם הבסיסי וקיום החיים האנושיים, מופגנת בראש חוצות ומובלטת בצבעוניות. באם יש כאלו שנטייתם מוחלשת וניתן עדיין לשלבם בחיים נורמאליים ויש - צועקים להם: בואו. החריג, זה הרצוי. ״בוא לגדול איתנו, עם השונים״. ״כי דור תהפוכות המה״.

בגל״צ, מקדישים תוכנית שלימה למשורר הלאומני מחמוד דרוויש, שקורא להשמדת ישראל וישראלים. בקרוב בגל״צ, תוכנית למשנת ותורת ״מיין קאמפף״. לאור הזמנת מפקד גל״צ לבירור עם ליברמן! בוגי יעלון! זוכרים? מזהיר את שר הבטחון מהתערבות בתכנים, בנוסח ״פרבדה״. הבטאון הקומוניסטי שהכשיר רצח והגליית המונים בתקופת סטאלין! באותו יום! יעלון מזהיר מ״קיצון״ המתנחלים והימין! החקיקה הימנית בכנסת ועוד פניני לשון מצידו של מי שהיה המפקד העליון של גל״צ, כלפי הדמוקרטיה המאוימת מימין להבנתו.

רב המכינה-הצבאית ב״עלי״, גילה דעתו האישית בקשר למצעד התועבה בירושלים ומשתתפיו. חייבים לזכור שזו דעה שהייתה מעוגנת בחוק הישראלי עד שנות ה80. חוק שעדיין קיים במדינות רבות שנחשבות מודרניות.

מנכ״ל משרד הבטחון נפגש עם הרב יגאל לווינשטיין וביקש הבהרות! הוא הוזהר כי בעבר כבר הופסק תקצוב של מוסדות, כתוצאה מפעילות בניגוד לרוח צה״ל. זה המוסד ממנו יצאו רועי קליין. עמנואל מורנו. אלירז פרץ הי״ד. גיבורי ישראל. רוח-צה״ל. ליברמן עדיין שר הבטחון!?

אצל שוקן מו״ל הארץ ועיתונו ל״אנשים לא חשובים״ בעליל. ציור סוטה ומעוות כשהראש, זו שרת המשפטים, אמא לילדים קטנים שיכולים להיפגע מהתמונה - זו אמנות! כשרב מגלה דעתו האישית עפ״י אמונתו, זו חשכת ימי הביניים שדינה להענש ובחומרה. בעתונו, בני אדם הגרים במקום מסוים שלא עפ״י רצונו, מכונים ״כלבים מזילי ריר״! זה חופש הביטוי... לו ראשו של אבו-מאזן היה הראש המצויר ולא ראשה של איילת שקד! אבירי הדמוקרטיה ושוקן היו נזעקים לדגל. תבדקו אותי.

הם מגנים על טרוריסטים ומבינים רוצחים. תוקפים מתנחלים, שגרים בביתם עפ״י החלטות ממשלות להם היו שותפים. ילד יהודי פגוע, זב דם, יתום. לא מדבר לליבם. ליבם יוצא רק לרוצחים בפוטנציה, זורקי אבנים פלשתינאים בגיל הגן והיסודי. משהוא רקוב, מושחת, רדוד בממלכת האנשים הנאורים מטעם עצמם.

בשם החופש והשוויון, הנאורות הסוציאלית האנטי בורגנית, בברית המועצות, סין, קוריאה הצפונית דנו את אזרחיהם למחסור, רעב וקור, שלחו ושולחים מיליונים למוות בעינויים וגורל אכזר. מוסר, הם תמיד הטיפו.

מחמאת-השבוע שייכת לשלי יחימוביץ. על דבריה האמיצים: התקשורת לא דנה את הרצוג באותה אמת-מידה שבה היא דנה את ביבי. סיקור פרשיות בוז׳י אינו דומה ושונה לחלוטין מסיקור פרשיות ביבי. ללמדך, שבתקשורת ובפוליטיקה, האידיאולוגיה קובעת את ה״אמת״. המוסר, משתנה בהתאם לצורך והדעה. עולם השקר והחנופה, האני והעצמי, מרוממים לדרגת ״אמת אבסולוטית״. בעקבתא דמשיחא ה״אמת תהא נעדרת״.
קריקטורה אינטלקטואלים מצפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד