י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סינדרום ליצמן: סקר נותן ליהדות התורה 12 מנדטים

סקר חדש של פרופ' דגני עם תוצאות מרעישות: ש"ס נופלת ל-4, הבית היהודי מכפילה את כוחה והמחנה הציוני מתרסקת - ויש גם הסברים

ליצמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ליצמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סקר חדש של חברת גיאוקרטוגרפיה בהנהלת פרופ' אבי דגני מתפרסם היום (ו) ובו מקבלת יהדות התורה 12 מנדטים - לעומת מפלגת ש"ס שמקבלת רק 4 מנדטים.

לפי הסקר, מפלגת הליכוד יורדת ב-9 מנדטים ומקבל. 21 מנדטים. המחנה הציוני צונחת ב14 מנדטים ומקבלת 10 מנדטים. הבית היהודי מכפילה את כוחה ומקבלת 16 מנדטים. יש עתיד מתחזקת ב-9 מנדטים ומקבלת 20 מנדטים.

ישראל ביתנו שומרת על כוחה ומקבלת 6 מנדטים. כולנו מאבדת מנדט ומקבלת 9 מנדטים. יהדות התורה מכפילה את כוחה ומקבלת 12 מנדטים. מרצ מתחזקת ועולה ל9 מנדטים. ש"ס מאבדת 3 מנדטים ומקבלת רק 4 מנדטים והרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים.

לדברי אבי דגני, "ראוי לשים לב ל'סינדרום ליצמן': יהדות התורה שזכתה ב-6 מנדטים בבחירות, עולה בהדרגה מאז חודש מאי, בו קיבלה 9-10 מנדטים, עד 12-13 לאחרונה. המנדטים הנוספים מגיעים כנראה בחלקם (3 מנדטים) מש"ס, אולם עוד 3-4 מגיעים היום בוודאות (בדקתי) ממצביעים שאינם חרדים! – חלקם דתיים או/ו מסורתיים.

"המניעים להצבעה עבור המפלגה: (שאלנו בשאלות "פתוחות" – לא הוצעו תשובות אפשריות): מעבר לחרדים המצביעים למפלגה מהסיבות "אני יהודי חרדי" או "הרב אמר", 'בגלל העשייה המבורכת של שר הבריאות – למען כלל הציבור ובהתמדה'. ולאו דווקא בשביל החרדים. להלן, מוסר השכל לכל פוליטיקאי!"

דגני מוסיף: "הליכוד שירד עם הזמן, אחרי הבחירות, עמד יציב על 24 לערך. לאחרונה לא יציב בין 24 – 21. יאיר לפיד: כוכב שהאור שלו מתגבר ונחלש בקפיצות גדולות, מתמיד לגעת כמעט בביבי – בליכוד עם 20-22. בנט מקבל נקודות מהציבור על עמדות שהא מבטא, הנתפסות כיושרה (!) שהרי הוא גם מבקר את נתניהו "כשצריך" לדעתו למען בטחון המדינה...

"המחנה הציוני עבר מ-24 בבחירות לשפל מתמשך- 11-10, אשר מזכיר את "העבודה" במצב שפל ארוך כשברק עזב אותה. מתבססת יותר מדי על ביקורת אופוזיציונית [אנטי ביבי] במקום הצעת אלטרנטיבות בונות בנושאי חוץ וביטחון וכלכלה, שייראו ריאליות ואשר ילהיבו את הציבור. מרץ 5-7-9, ככלל עולה – על חשבון "העבודה" בעיקר.

"כחלון האוצר וכן הבינוי והשיכון (10 מנדטים בבחירות), זוכים ג"כ להערכת הציבור על עבודה קשה למען החלשים וכלל הציבור, אבל גם "הפסידו נקודות" עולים ויורדים (5-9) בגלל ויכוחים קשים וביקורות על מידת ההצלחה של מחיר למשתכן ומחירי הנדל"ן. ישראל ביתנו – ליברמן בעליות וירידות בין 6 -10 : נראה כאילו התחזקות עם מינוי ליברמן לשר ביטחון. ש"ס של דרעי – ירידה ככלל לסביבת 4 מנדטים – כנראה עקב החקירה".
פרופ' דגני סקר יהדות התורה סינדרום ליצמן מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד