י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"מ מאזוז: מחזיר לש"ס המנדט של ח"כ אמסלם

ראש ישיבת 'כסא רחמים' אל הגר"ע יוסף: מחזיר המנדט של ח"כ הרב חיים אמסלם - ש"אמר דברים קשים בעיתון חילוני" • מקורבי אמסלם תוקפים: "אלי ישי שיקר והטעה" • סערה

הגר"מ מאזוז עם הגר"ע יוסף
הגר"מ מאזוז עם הגר"ע יוסף



הסערה בעקבות דבריו של הרב חיים אמסלם מש"ס, כפי שפורסמו בסוף השבוע שעבר ב'מעריב', ממשיכה להכות גלים: אתמול, בשעות אחר הצהרים, נפגש יו"ר ש"ס, אלי ישי, עם ראש ישיבת 'כסא רחמים', הגר"מ מאזוז. במהלך הפגישה, כך לפי מקורות בש"ס, הפקיד בידיו ראש הישיבה, הנחשב למורו ורבו של ח"כ הרב חיים אמסלם, מכתב מיוחד.

במכתב נכתב, לדברי אותם מקורות, כי הגר"מ מאזוז מחזיר את המנדט של ח"כ אמסלם "שאמר דברים קשים ומוזרים בעיתון חילוני וגרם לחילול ה' גדול" - לידי הגר"ע יוסף, שיוכל לעשות בו כרצונו.

אנשיו של ח"כ אמסלם טוענים, לעומת זאת, כי לא ידוע להם על מכתב שכזה. לדבריהם, ח"כ אמסלם שוהה בקנדה ולכן קשה לו ליצור קשר ישיר עם הרב ולהתעדכן. לדבריהם, נהג אמסלם להתקשר עם הרב ישירות, בעצמו, ולכן עד שלא ישוב ארצה, לא יוכל לדעת מה באמת קורה.

אולם בעוד ח"כ אמסלם נמצא בקנדה הרחוקה, ואפילו אינו יודע על המכתב, מתקשים אנשיו לשמור על שתיקה. בדברים קשים שהם אומרים ל'בחדרי חרדים', הם תוקפים את אלי ישי: "פגעו ברב אמסלם, איננו יכולים להרשות לעצמנו לשתוק, זה הזמן להגן על כבודו. נדגיש, כי עם הרב אמסלם עצמו הם לא הצליחו, עד כה, ליצור קשר, והתגובה הזו היא על דעתם בלבד ועל אחריותם.

"הרדיפה חסרת ההיגיון והתקדים, וציד המכשפות שמובילים אלי ישי ואנשיו כנגד הרב אמסלם זה זמן רב, ובמיוחד התבשיל האחרון, בו שיקר והתעה ישי את הרבנים מאזוז שליט"א, בהציגו להם מצג שווא כאילו הגיגיו של כתב מסוים בעיתון 'מעריב' הנם דבריו של הרב אמסלם עצמו, נובעים משלוש סיבות עיקריות: א. קנאתו במעמד וביוקרה הציבורית לה זוכה הרב אמסלם, החוצה מגזרים ועדות.

"ב. היותו של אלי ישי כלי שרת בידי פטרוניו הלא רשמיים, החרדים הליטאים. אלו מזה זמן רב מפעילים מכבד לחצים על צמרת התנועה להוציא את הרב אמסלם מתנועתם, מחששם כי התמיכה והאהדה לה זוכים דעותיו ופעולותיו יובילו להפסקת שליטתם האבסולוטית במנהיגי הציבור הספרדי ובציבור הספרדי.

ג. ישי אימץ לעצמו התנהגות שאינה בוגרת, דבר שאינו מוסיף הדר למפלגה, המיצגת אותנו כציבור ספרדי המכבד את עצמו ואת מורשתו. במקום להתעסק בעינינים אישיים וקטנוניים, על ישי לאמץ לעצמו התנהגות אחראית ורצינית של עשיה ורצינות למען הציבור ששלח אותו לכנסת".

את תגובתו של השר אלי ישי לא קיבלנו עד עתה. ושוב נדגיש: התגובה נאמרת על דעת מקורבי הרב אמסלם, וללא ידיעתו ו/או אישורו.

ירוץ לבד? חצילום: ירוץ לבד? ח
ירוץ לבד? ח''כ אמסלם בסיור בשומרון


"יכול להקים מפלגה מטעם עצמו"

בתוך כך קשה להחליט האם עומד ח"כ הרב חיים אמסלם מאחורי דבריו ל'מעריב' או לא. מחד, בשיחות עם שלום ירושלמי עומד הלה על כך שכל מילה ממה שכתב היא מדויקת, וכי דבריו נכתבו לאחר אין סוף שיחות עם הרב אמסלם.

אמסלם, מצידו, מגיב רשמית, באמרו כי דבריו הוצאו מהקשרם וכי נערכו כפרשנות פוליטית של כותבם ולא כראיון המצוטט מפיו. "אני איש ש"ס, ופועל מתוך ש"ס", שב על הדברים כמנטרה.

יחד עם זאת, נראה כי גם הוא מבין כי ימיו בש"ס ספורים. ראש המפלגה אינו רוצה בו, ורק עניין של זמן הוא עד שיראה את הדרך החוצה.

לדברי אנשיו, נשוב ונראה אותו גם בכנסת הבאה, אם כי עדיין לא ברור סופית באיזו מסגרת. "בניגוד לאריה דרעי, ששב ואמר ששומע לגר"ע יוסף גם כשאומר לו על ימין שהוא שמאל, אמסלם הדגיש תמיד שהוא נמצא בש"ס בשל תמיכתו של הרב מאזוז", הם מציינים.

כשהם נשאלים מטעם מי יהיה בכנסת, אם אכן הסיר ממנו הגר"מ מאזוז את 'המנדט'? - הם מבהירים: "הרב אמסלם הוא תלמיד חכם, בסדר גודל כזה שיכול להקים מפלגה מטעם עצמו".

כך או כך, כשיגיע ארצה, ביום שני בלילה, "יהיה שמח", הם מבטיחים. נכון לעכשיו הרב אמסלם, ממקום מושבו בקנדה, רגוע לגמרי, לדבריהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד