ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מאות מחסידי 'שובו בנים' ישהו בשבת ברמלה לצד הרב ברלנד

אוהל ענק מוקם סמוך לבית הכלא, אוטובוס יוצא מירושלים וחנויות מזון מוכן תרמו שאריות אוכל לשבת • חסידי 'שובו בנים' מקיימים את הבטחתם לשהות סמוך לרבם, ובשיחה עם 'בחדרי חרדים' הם חושפים את הפרטים והתוכניות

הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר
הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

עשרות מחסידי הרב ברלנד מתארגנים לשהייה בשבת מחוץ לכותלי כלא איילון - שם ישהה מנהיג קהילת שובו בנים במהלך השבת.

שעות לאחר ששופטת בית משפט המחוזי בלוד האריכה עד ליום שני את מעצרו של הרב ברלנד, על מנת שהמשטרה תוכל לעמת אותו עם המתלוננות שבינתיים מתעכבות מלהגיע, חסידיו של הרב ברלנד מממשים את הבטחתם ומקימים אוהל מחוץ לכלא איילון.

"מאז הודיע בית המשפט כי הרב ישהה בשבת בכלא, נרתמו החסידים והם נערכים לשהות במהלך השבת מחוץ לכלא ניצן (איילון), ובמוצאי שבת צפויה להיערך סעודת מלווה מלכה גדולה לזכותו של הרב", אומר ל'בחדרי חרדים' בני מחלב, שמלווה בשנים האחרונות את הרב.



האם ישנו מקום מסודר בחוץ? הרי מדובר בשבת קיצית?

"אצלנו האנשים לא מפונקים. בשעה 17:00 יחלו בבניית אוהל מחוץ לכלא בתיאום מלא עם משטרת רמלה, אני עוד לא יודע אם יהיו מזגנים, אבל יהיה בסדר".

לכמה אנשים אתם מצפים?

"אני מעריך שיגיעו מעל 200 חסידים. יש אוטובוס שיוצא מירושלים ומעבר לכך ישנם כלי רכב פרטיים נוספים שמגיעים מכל רחבי הארץ. לגבי האוכל, אפשר להיות רגועים. בשעות האחרונות ועד לשעה זו בכלל, חנויות מזון מוכן שנשאר להם אוכל לשבת תורמים את זה לחסידים להצלחתו של הרב", אומר מחלב ל'בחדרי חרדים'.

האוהל

כפי שדווח בצהרים ב'בחדרי חרדים', לאחר החלטת השופט מנחם מזרחי אתמול בבית המשפט השלום בראשון לציון כי הרב ישוחרר היום בצהרים למעצר בית למשך תשעה ימים בערבות של חצי מיליון ש"ח, חוקרי להב 433 שטרם הספיקו לעמת אותו עם המתלוננות הגישו ערר לבית משפט המחוזי מרכז - לוד.

בדיון שנערך אצל השופטת דבורה עטר בבית המשפט המחוזי בלוד, אמרה עורכת הדין רחל תורן, כי אתמול מאז השעה 20:00 ועד לחצות הלילה נחקר הרב ברלנד על ידי חוקרי להב 433. לדבריה, החוקר אביחי דיבר בזלזול כלפי הרב ואף השפיל אותו. "היה לי ספק לגבי אמונתי, עכשיו אני בטוח שלא צריך להאמין", ציטטה עורכת הדין.


הרב ברלנד בבית המשפט אתמול. צילום: אלי שלזינגר

השופטת דבורה עטר קיבלה את בקשת המשטרה והאריכה עד ליום שני את מעצרו של הרב. בהחלטתה ציינה, "סבורני שלא היה מקום להורות על שחרורו של המשיב לחלופת מעצר כבר באותה העת, בהצטברות כלל הגורמים, החשש למסוכנות שמקיימים המעשים, החשש לשיבוש, ואף בהינתן החשש להימלטות".

כזכור, ביום שלישי האחרון הרב ברלנד הוסגר מדרום אפריקה לישראל לאחר שלוש וחצי שנים בהם היה דרוש לחקירה. עם הגעתו נעצר והועבר לכלא איילון שם הוארך מעצרו ביומיים, אלא שהרב התמוטט באותם יומיים וכלל לא נחקר ואושפז בבית החולים. אתמול (ה') מעצרו הוארך ביממה נוספת והיום בית משפט המחוזי האריך את מעצרו עד ליום שני הבא.









הרב אליעזר ברלנד הארכת מעצר שובו בנים בני מחלב כלא איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד