כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בלעדי: לחן חדש ל'הנני בידך' בנוסח ש"ס

עוד בלייבל'ה: לאן התפזרו משתתפי ועידת 'שלומי אמונים'? • מה התרחש מאחורי הקלעים של מופע החזנות בהר הזיתים? • מי כיבד את מנכ"ל יתד ב'ברכה'? • ואיזה שלום קר בין שני בכירים ב'דגל' נרשם בחתונת נכד ראש הישיבה? • אל תחמיצו!

בלעדי: לחן חדש ל'הנני בידך' בנוסח ש"ס
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אמנם בסקר החדש של פרופ' דגני מאבדת סיעת ש"ס גובה, אבל נראה שבמקרה הזה לא מדובר בסקר מדאיג במיוחד, בהתחשב בכך שאותו סוקר העניק בעבר 7 מנדטים לסיעתו של אמנון יצחק, מה שאולי מסביר את מצב הרוח החגיגי של מזכיר סיעת ש"ס, אשר מדינה. בשבוע האחרון הגיע אושי החביב ללוות את בנו לאולפני מקהלת הילדים 'שיר הלל' בבני ברק, בניצוחו של המחנך והמלחין מאיר פנט. כשחצה את מפתן האולפן הוא 'נפל לידיו' של פנט, שהצמיד אותו למיקרופון והטיל עליו לבצע שיר חסידי. לייבל'ה שתמיד אהב לקרוא את הטקסטים של אושי, נפעם להאזין גם ל'הנני בידך' החדש שנולד באולפן ונחשף כאן באופן בלעדי.



ובעוד בש"ס משקיעים בפיתוח קול, ביהדות התורה מטפחים את הקשרים עם לשכת רוה"מ: בליל שלישי השבוע, בצל חוק ההדחה וערוץ הכנסת, ישב נתניהו מאחורי המליאה ושתה קפה. לייבל'ה חד העין מצא במקום את היועץ הבכיר של גפני, שלומי פולק, מסתודד עם הנהגת המדינה. בקרוב מן הסתם תשמעו על עוד הישג למגזר.



יום קודם לכן, מצא לייבל'ה את שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן במסעדת 'האיטלקיה' בבית שמש, חוגגים שבע ברכות לכבוד נישואי בתו של ראש העיר מוישה אבוטבול. עוד במשתתפים: רב הכותל הרה"ג שמואל רבינוביץ', מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי, מנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי עם אנשיו נועם זיגמן ויענקי מייזליש, מנהל התכניות של קול חי בצלאל קאהן עם הפוליטי שלו איתי גדסי, עורך בקהילה אברהם דב גרינבוים, סגן עורך משפחה אריה ארליך והכתב שלומי גיל, מנכ"ל המבשר מוישי פרוש, נציג המודיע יעקב רייניץ ואנשי אתר הבית 'בחדרי חרדים'.

במהלך השמחה עבר מיד ליד העיתון 'חדש', עם קובץ הברכות שפרסמו המוסדות בעיר לכבוד השמחה, כששר הבריאות מראה לעמיתו שר הפנים את ברכת מוסדות חסידות גור בעיר, בעוד האחרון מראה לליצמן את הברכה של תנועת ש"ס בבית שמש, ומי שעומדים עליהם הם מנכ"ל העיתון יצחק אלתר והאיש שלא מפספס אות בבית שמש חנוך ברסלר, שגם הוא חגג השבוע את הולדת הנכדה.



ובאותו אירוע, נצפו היריבים משתי תחנות הרדיו, איתי גדסי ואריאל דרעי, סועדים זה לצד זה ושקועים בשיחה ידידותית מעמיקה. ימים יגידו האם והיכן נראה את השלכותיה. את עיניו של לייבל'ה צד דוקא מנכ"ל יתד שהתכבד בברכה וסלסל כנהוג.



ומכיוון שעברנו לאגף המוניציפאלי, לייבל'ה נרגש השבוע לשמוע שהראיס החרדי של ירושלים, יוסי דייטש, אך בקושי התאושש מועידת שלומי אמונים באוקראינה וכבר המריא לביקור ממלכתי באנגליה, לשם הוזמן כאורח הכבוד לטקס ממלכתי שנערך בפרלמנט הבריטי, ובו הוכרז על הקמת הועד להגנת הר הזיתים באירופה. במטוס תועדו דייטש והיועץ האסטרטגי של הוועד יענקי ביכלר משוחחים ארוכות עם האדמו"ר רבי אבנר עפג׳ין. לייבל'ה משער שביכלר, שייצג כבר את הרב פינטו, הרנטגן והרב שריקי, עובד על הלקוח הבא...



וכשחזר ביכלר לארץ, לא לפני שהסביר בטוב טעם ודעת למועצת יש"ע על התקשורת החרדית, הוא תועד בשעות הערב המאוחרות עם הסגן השני של ירושלים צביקה כהן, מתכנן את פתיחת שנת הלימודים.



מאידך גיסא, דייטש לא מבזבז זמן, ועם חזרתו לישראל הוא הגיע בשלישי בערב להשתתף באירוע החזנות המרכזי של השנה – על פסגת הר הזיתים, בו הופיעו צמד החזנים יצחק מאיר הלפגוט ודב הלר, כשאליהם מצטרף גם הזמר הקרליבכי יצחק מאיר, תזמורת של 70 נגנים ושתי מקהלות. דייטש לא הגיע לבדו, ולייבל'ה צפה במשלחת מכובדת מכיכר ספרא, ובה ראש העיר ניר ברקת וחברי המועצה קלרמן והלפרין, שהאזינו בקשב לדברי הפתיחה של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ומנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס. כל זה טוב ויפה, אבל לייבל'ה מעדיף כרגיל את מאחורי הקלעים, שם הוא מצא את צמד החזנים הדגולים בהתייעצות דחופה עם המפיק יעקב גרודקה, בעקבות אי אלו שינויים מאולתרים שנעשו בליינ-אפ של הערב.



ואילו משתתפים אחרים של ועידת שלומי אמונים, הלא הם סגן שר החינוך מאיר פרוש ובנו ראש העיר אלעד שרוליק, תועדו השבוע בחתונת נכד האדמור מויז'ניץ מונסי, בן איש העסקים איצי הגר. וזאת לידיעת קוראי לייבל'ה, כי הצילום בוצע ממש במסירות נפש, מאחר ובמונסי הפשע הגדול ביותר הוא להוציא את הסמארטפון בפומבי.

פינת התקשורת:
פאנל 'תקשורת בראי העדשה' בהשתתפות עורך יתד נאמן הרב ישראל פרידמן וגדול הצלמים החרדים שוקי לרר, נערך בנופש של יוסי גרז בעיירה 'מורזין' בהרי האלפים הצרפתים. פרידמן הרצה השקפה ושוקי הסביר איך היא נראית מבעד לעדשה.



אפרופו יתד נאמן: ללייבל'ה נודע השבוע, כי אריק אליוביץ אמנם עזב את עבודתו בשיווק של יתד נאמן, אך הוא ממשיך לעבוד בעיתון ולעשות חיל כעורך תוכן. לייבל'ה תמיד טען שהצד החזק של אריק זו הכתיבה.

עוד בנופשים בהרי האלפים: לייבל'ה תיעד את הגרש"ב סורוצקין, ראש ממלכת התורה 'עטרת שלמה', לצד הרב שמוליק מילר ממבקשי וקובנא וצריכים אותך לעשירי. נותר ללייבל'ה רק להצטער שבחר במסלול העיתונאי על פני זה התורני.



ואפרופו שוקי לרר, רגע לפני שהמריא לאירופה, קלט אותו לייבל'ה במסעדת שטיסל יחד עם הבייבי החדש כשהוא מתכנן את הטיסה לנופש. אמנם לרר אמר ללייבל'ה כי אין אדמו"רים שעושים 'נאות דשא' בצרפת, אבל שוקי תמיד אופטימי - "מי יודע, אולי נדוג מישו..."



ועוד אחד שלא מפסיק לטוס: כותב הטורים שלמה קוק נסע לחופש משפחתי שנתי בלונדון, שם נתפס עם הזמרים והידוענים שמחה ליינר ויואלי ליבוביץ - מי שמכונה הרבי מפעסט. אז אמנם הטור השבועי הוקדש לדרשת החיזוק של הסבא באור אלחנן לרגל 75 לרציחתו של הגר"א וסרמן הי"ד, אבל בטח בטור הבא תוכלו לקרוא על החוויות מלונדון האפרורית.



ומי שנצפה השבוע עם הרבי ממעזיבוז, הוא צביקה כהנא, מחסידיו הגדולים של האדמו"ר שמקום מושבו בעיר. כהנא ושאר החסידים נסעו לפקוד את ציון ה'אור החיים' הקדוש יחד עם האדמו"ר, כשבסיום התפללו בכותל. החסידים ניצלו את בואו של הרבי לירושלים במקום קבלת הקהל הגדולה בבית בפתח תקווה וזכו לברכות וישועות.



ואילו הזמר יובל טייב פגש השבוע את כוכב הרדיו יוסי בן עטר ורץ היישר לזרועותיו של האיש שקובע מי יזכה להפוך למיינסטרים בז'אנר הדתי לאומי ומי יישאר בחוץ. למי שמתבלבל וחושב כי יש שני יוסי בן עטר, נבהיר כי אותו אחד מחזיק בכובעו שני תפקידים: מגיש אקטואליה ופרשן פוליטי וגם מגיש תכנית מוזיקה במוצ"ש ואחראי על הפלייליסט היהודי בתחנת הרדיו הציונית-דתית גלי ישראל. מולטי טאלנט של ממש.



ביום רביעי בערב ערכו שני עיתונאים מקושרים, מנחם גשייד ויוסי אליטוב, סעודת הילולא לזכר ה'אור החיים' הקדוש במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, בהשתתפות הבעלי מנגנים ירמיה דמן, מוטי שטיינמץ ומקהלת נרננה. לייבל'ה, ליטאי טהור שכמותו, לא זכה להזמנה ולכן אין לו מושג מה היה שם. לפחות הוא התענג על ה'רזא דשבת' שביצעו המשתתפים ועלה למדור המוזיקה באתר הבית.

מן הגורן ומן היקב
בין הסועדים שנצפו בליל חמישי בערב במסעדת רודריגז הירושלמית, פגש לייבל'ה את האיש מכיכר ספרא שלמה רוזנשטיין. חבר המועצה פתח שולחן יחד עם מכריו הקרובים ולייבל'ה צפה בו מתפנק על בשר ויין טוב.



ניצני השלום: ואילו עמיתיו של רוזנשטיין, הסגן לשעבר ישראל קלרמן והסגן ומ"מ בהווה יצחק פינדרוס, תועדו למחרת בבנייני האומה בירושלים, בשמחת החתונה לנכד הגרב"ד פוברסקי עם בת הגר"מ שלזינגר ראש ארגון 'פרי חיים', כשהם מנהלים שיחה ערה, שלא לומר ידידותית.



לייבל'ה אמנם לא זכה להסב עם רוזנשטיין, אבל הוא לא נשאר רעב, בשעות הערב של יום חמישי הוא הגיע בפעם השניה ברציפות לצ'ולנטריה החדשה שהשיק האיש ו'אוטו בני ברק', שלמה מרציאנו. מתברר כי מדי ליל שישי מארח מרציאנו ברחבה שבפתח חנותו ברחוב בן גוריון 59 את השמנה וסלתה של בני ברק, שבאים להתענג על צ'ולנט עסיסי, נרגילה, שש בש ואבטיח, לדון בנעשה והנשמע ולהתרחק מעט מההמולה העירונית. היה טעים.

חברים בלי סוף הגיעו השבוע לגבעת זאב, לביתו של מלך הקומזיצים פיני איינהורן, כדי לחגוג לו יום הולדת בהפתעה ולשיר עד אור הבוקר.

פינת המ"מים
האירוע המרכזי של השבוע היה כמובן שובו של מנהיג 'שובו בנים' לישראל אחרי מסע מקיף עולם, עבור דרך מרוקו, זימבבואה, הולנד, דרום אפריקה ואפילו גיחה ליבשת אמריקה. בעיני המאייר יוסי חיים זה יכול להיות תסריט מצליח.



ועוד אחת מכנס הרבבות של ילדי תנועת החינוך של ש"ס, שם שרו הילדים בהברה חסידית להפליא את השיר המדויק כל כך.


פינת המזל טוב
ברכת מזל טוב להרב מרדכי בריסק, האיש החזק בבעלזא, לרגל אירוסי בנו הבחור החשוב דוד מבחירי ישיבת בעלזא בבני ברק, עם נכדת הרבי מבוסטון בית שמש.



ומיד כששמע על אירוסי בנו של בריסק, אירס ביום שישי האחרון דובר החסידות והאיש החזק בחסידות מספר 2 שייעל'ה וינברגר, את בתו בשעה טובה, עם החתן בן מנכ"ל מרכז מוסדות בעלזא בלונדון.

כל המי ומי הגיעו ביום רביעי האחרון לאולמי 'נוף עילית' בברכפלד, מראשי דגל התורה ועד אחרוני הפעילים של צעירי הדגל, בכדי לחגוג עם ישעיהו גרנדש, המנכ"ל של מיר ברכפלד והאיש שפותר את הבעיות בצבא לטובת רבבות בחורי הישיבות.



ברכת מזל טוב לחזן הצבאי החרדי דניאל כל טוב לרגל לידת בנו השלישי בשעטו"מ.



ברכת מזל טוב למאיר כהן מנכ"ל ארגון 'סעד ומרפא' לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שנערכה השבוע בשעה טובה.

אברהם זולדן, יו"ר ארגון החסד 'אתה עמדי', חגג השבוע את שמחת נישואי בתו. לרגל השמחה העמיד בר יין ענק שהספיק לכל חסידי ויז'ניץ שהגיעו בהסעות לשמחה בפתח תקווה.



ברכת מזל טוב לזמר ואיש הכוללים ר' ישעיהו גרינשפן לרגל הולדת בנו. שמחת השלום זכר נערכה בליל שבת בבית המדרש דחסידי בוטושאן ברחוב ישעיהו בבני ברק.

ברכת מזל טוב לאיש ירושלים החביב הרב ישראל גליס לרגל הולדת הנכדה, בת לחתנו הרב ירחמיאל מרקוביץ ממודיעין עילית.
אשר מדינה לייבלה רכילות שלומי פולק צ'ולנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד