כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בליל שבת: תשעה הרוגים ו-16 פצועים בפיגוע ירי במינכן שבגרמניה

שוב אירופה מדממת - אך עדיין לא ברור האם מדובר במשוגע או במחבל מוסלמי: עלי סונובלי, בעל אזרחות גרמנית ואיראנית, פתח באש על סועדים בסניף מקדונלדס ורצח תשעה מהם • מוקדם יותר, דאג לשכנע נערים להגיע למקום דרך פייסבוק

מינכן. צילום ארכיון
מינכן. צילום ארכיון

דקות לפני כניסת השבת בישראל, הגיע המחבל עלי סונובלי בן ה-18 למרכז קניות במינכן שבגרמניה ופתח באש לעבר שוהים בסניף מקדונלד'ס, תוך שהוא רוצח תשעה אנשים בהם שבעה נערים ופוצע 16 בני אדם נוספים.

גופתו של היורה נמצאה במרחק של קילומטר מזירת הטבח במרכז הקניות אולימפיה, ורובוט משטרתי שימש את השוטרים כדי לחפש בגופו חומרי נפץ - אחרי שהוא ירה בעצמו למוות.

המחבל סונובלי, בעל אזרחות גרמנית ואיראנית, פתח ביום חמישי האחרון עמוד בפייסבוק, בו כתב שמקדונלד'ס מציעה ארוחת חינם, על מנת לפתות ילדים להגיע למקום: "בואו בארבע למקדונלד'ס, אני אוכל לקנות לכם משהו אם תרצו, אבל לא יקר מדי", כתב בפרופיל הבדוי.



מפקד המשטרה הוברטוס אנדרה, אמר הבוקר (שבת) כי יש אינדיקציות כי היורה היה תחת טיפול פסיכיאטרי, טיפול נגד דיכאון וכי אין הוכחה שהיה לו כל קשר לארגון דאעש או לפליטים.

בתרמילו של המחבל סונובלי נמצא ספר בשם "חולים בראש: למה סטודנטים הורגים", ספר שנכתב על ידי ד"ר פיטר לנגמן, מומחה לפסיכולוגיה שכתב על ירי בארצות הברית. כמו כן, קיימים דיווחים כי המשטרה מצאה משחקי מחשב אלימים בבית הנער.

תומאס סלבי, סיפר ל"בילד" הגרמני: "שתיתי בירה של אחרי העבודה ושמעתי יריות. בהתחלה במקדונלדס - בום, בום, בום. אחר כך האנשים נמלטו מהקניון. זה בדיוק מתחת לבית שלי. אז הסתכלתי מהמרפסת שלי וראיתי איך האיש טוען מחדש את האקדח שלו. זרקתי עליו את בקבוק הבירה שלי, והוא התנפץ על גג הזכוכית".
פיגוע ירי גרמניה מינכן הרוגים מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד