ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

הצטרפו לשידור החי: מלווה מלכה באוהל המחאה של 'שובו בנים'

יותר משעתיים נמשכה הפגנת ה'מלוה מלכה' של תלמידי הרב ברלנד מ'שובו בנים' בשערי כלא איילון ברמלה, בשלב מסוים הגיעו ניידות המשטרה וביקשו ממאות הרוקדים להתפזר - מה שהביא להתלקחות קלה. • האירוע הסתיים בשלום - צפו בתיעוד

הצטרפו לשידור החי: מלווה מלכה באוהל המחאה של 'שובו בנים'

עשרות מחסידי הרב ברלנד שהו בשבת מחוץ לכותלי כלא איילון - שם שוהה מנהיג קהילת שובו בנים במעצר. שעות לאחר ששופטת בית משפט המחוזי בלוד האריכה עד ליום שני את מעצרו של הרב ברלנד, על מנת שהמשטרה תוכל לעמת אותו עם המתלוננות שבינתיים מתעכבות מלהגיע, חסידיו של הרב ברלנד מימשו את הבטחתם והקימו אוהל מחוץ לכלא איילון.

"מאז הודיע בית המשפט כי הרב ישהה בשבת בכלא, נרתמו החסידים והם נערכים לשהות במהלך השבת מחוץ לכלא ניצן (איילון), ובמוצאי שבת צפויה להיערך סעודת מלווה מלכה גדולה לזכותו של הרב", סיפר ל'בחדרי חרדים' בצהרי שישי בני מחלב, שמלווה בשנים האחרונות את הרב. בד בבד, החל מיום שישי החלו תומכי הרב ברלנד שנעדר מהארץ ארבע שנים לאחר שהוגשו נגדו תלונות למשטרה, בקמפיין בסגנון 'העם עם הגולן', עם הסלוגן - "העם עם הצדיק".

סמוך לחצות החלה ה'מלוה מלכה' שעיקרה השמעת שירי מוצאי שבת על פי הזמירות הנהוגות וריקוד אין סופי במעגל מתמשך. סמוך לשעה שתיים הגיעו ניידות המשטרה וביקשו מהציבור להתפזר, אולם קריאה זו גרמה להתעוררות מקרב הרוקדים שהחלו בקריאות מול המשטרה, קריאות שהורגעו במהירות. לקראת השעה שלוש הסתיים האירוע וכ-50 צעירים נותרו גם הלילה באוהל במקום.

הצטרפו לשידור החי


כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר החלטת השופט מנחם מזרחי ביום חמישי בבית המשפט השלום בראשון לציון כי הרב ישוחרר בשישי בצהרים למעצר בית למשך תשעה ימים בערבות של חצי מיליון ש"ח, חוקרי להב 433 שטרם הספיקו לעמת אותו עם המתלוננות הגישו ערר לבית משפט המחוזי מרכז - לוד.

בדיון שנערך אצל השופטת דבורה עטר בבית המשפט המחוזי בלוד, אמרה עורכת הדין רחל תורן, כי מאז השעה 20:00 בחמישי בערב ועד לחצות הלילה נחקר הרב ברלנד על ידי חוקרי להב 433. לדבריה, החוקר אביחי דיבר בזלזול כלפי הרב ואף השפיל אותו. "היה לי ספק לגבי אמונתי, עכשיו אני בטוח שלא צריך להאמין", ציטטה עורכת הדין.

השופטת דבורה עטר קיבלה את בקשת המשטרה והאריכה עד ליום שני את מעצרו של הרב. בהחלטתה ציינה, "סבורני שלא היה מקום להורות על שחרורו של המשיב לחלופת מעצר כבר באותה העת, בהצטברות כלל הגורמים, החשש למסוכנות שמקיימים המעשים, החשש לשיבוש, ואף בהינתן החשש להימלטות".

כזכור, ביום שלישי האחרון הרב ברלנד הוסגר מדרום אפריקה לישראל לאחר שלוש וחצי שנים בהם היה דרוש לחקירה. עם הגעתו נעצר והועבר לכלא איילון שם הוארך מעצרו ביומיים, אלא שהרב התמוטט באותם יומיים וכלל לא נחקר ואושפז בבית החולים. ביום חמישי מעצרו הוארך ביממה נוספת ובשישי האריך בית המשפט המחוזי את מעצרו עד ליום שני הבא.

עודכן: 2:49







הרב אליעזר ברלנד כלא איילון שידור חי שאגת אליעזר אוהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד