ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

השלב המכריע: 'החייל היורה' אלאור אזריה יעיד בבית המשפט היום

לאחר עדי התביעה: היום תחל עדותו של אזריה, שהרג מחבל בפורים האחרון וסחף מדינה שלמה להתייצב להגנתו מול צה"ל והפרקליטות הצבאית - המנהלת נגדו משפט בחשד להריגה • כל הפרטים על אסטרטגיית ההגנה, ומה מתוכנן בהמשך

אלאור אזריה, החייל היורה. צילום: פלאש90
אלאור אזריה, החייל היורה. צילום: פלאש90

היום (א') יחל אלאור אזריה, שזכה לכינוי "החייל היורה" עקב התקרית בה השתתף בחברון במהלך הפורים האחרון, בעדותו בפני בית המשפט. אזריה ינסה לשכנע את השופטים הצבאיים כי לא נפל פגם בפעילותו, וכי פעל מכורח התגוננות מפני סכנה ממשית.

אזריה מעיד עם תום שלב ההוכחות של התביעה הצבאית, ולאחר עדויות מפקדיו ומפקדים אחרים בשטח הבטוחים באשמתו. אזריה יעיד וייחקר נגדית על ידי פרקליטיו – עו"ד אייל בסרגליק, אילן כ"ץ וכרמית שחיבר.

על פי שבתי בנדט בוואלה, ההגנה מבקשת להביא בפני בית הדין הצבאי 30-20 עדים – מה שהצריך את קביעתן של 13 ישיבות מלבד שלושת ימי הדיון הקרובים שיוקדשו לעדות הנאשם. ההגנה תנסה לתאר את אווירת הסכנה במקום, על עריכה מגמתית של תיעוד האירוע, על חוסר הניסיון שהביא את אזריה לירות, ויטענו כי אזריה הוא "שעיר לעזאזל".

חלק נוסף בהגנה יעסוק בהטלת ספקות בעדות החיילים חבריו של אזריה ומפקדיו, כפי שכבר פעלו בכמה מהעדויות שנחקרו בבית המשפט. "רוח המפקד ועדים שהם עדי תביעה, השפיעו על עדים - דבר שאסור בכל משפט פלילי. החשש היה ממטען וסכין. הקצינים שהגיעו לזירה, למעט המ"פ, חשו סכנה - אולם התביעה לא הביאה אותם", אמר עו"ד בסרגליק, פרקליטו של אזריה.

כזכור, כתב האישום שהוגש נגד החייל היורה אלאור עזריה, לוחם חטיבת כפיר, עוסק בעבירת הריגה בלבד, ולא ברצח. במידה והחייל יורשע הוא עשוי לרצות עונש של עד 20 שנות מאסר.
אלאור עזריה החייל היורה משפט החייל מחברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד