ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024

הבוקר: חוק הליבה של לפיד יבוטל באופן סופי

חוק לימודי הליבה שהגיש לפיד אמור להיכנס לתוקפו כבר בשנה הבאה - הבוקר תוגש לוועדת שרים הצעת חוק לבטל אותו, והיא צפויה להיות מאושרת על ידי השרים

גפני, צילום: הדס פרוש, פלאש90
גפני, צילום: הדס פרוש, פלאש90

הסרת חוקי לפיד: ועדת השרים לחקיקה תדון היום (א') וצפוי כי תאשר הצעת חוק המבקשת לבטל את חובת לימודי הליבה במוסדות חינוך חרדיים, כפי שנחקק בזמן לפיד.

כזכור, "חוק לימודי הליבה" חייב את המוסדות החרדים ללמד אנגלית, מדעים ומתמטיקה בהיקף של 10 שעות שבועיות, וזאת כתנאי לקבלת תקציבים. החוק אמנם נחקק בממשלה הקודמת, אך היה עתיד להיכנס לתוקף בשנה הבאה. ככל הנראה, צפוי החוק להתבטל היום לאחר שהושגה הסכמה סביב ביטולו בין מפלגות הקואליציה, ובין גפני לשר החינוך בנט.

"זה צריך להסתיים עד סוף הכנס", אמר הבוקר גפני להארץ, "אין בזה שום דבר מסובך, זה סוכם בהסכם הקואליציוני. אנחנו דורשים לחזור למצב של שנת 2012. מבחינתנו זה החוק האחרון של תקופת לפיד שאנחנו מוחקים".

בהמשך היום, ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת חוק שתחייב גננות במגזר הפרטי והציבורי להתקשר להורי ילדים שלא הגיעו למוסדות החינוך, כדי למנוע מצב שילד נשכח ברכב. על פי ההצעה של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו) הגננות יתקשרו להורים בשעת הפעילות הראשונה של הגנים ויוודאו כי יש סיבה לכך שהילדים לא הגיעו.

מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים טוענת כי - "הצעת חוק כזאת מסירה את האחריות מההורים, וכי לא יעלה על הדעת שהגננת שעסוקה כל כך בשעות הבוקר היא האחראית לברר את היעדרותם של ילדים". יצויין כי הצעת חוק דומה עלתה לפני כשלוש שנים על ידי ח"כ אורלי לוי אבוקסיס, ולא עברה במליאה.
חוק הליבה לימודי ליבה ועדת שרים לחקיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד