כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרוש ל'בחדרי חרדים': "מבטלים את גזירת לפיד להצר לעולם התורה"

הבוקר אושרה בוועדת השרים ובממשלה הצעת חוק שנועדה לבטל את גזירת החינוך של לפיד ופירון - חוק כפיית לימודי הליבה • סגן שר החינוך מאיר פרוש מספר ל'בחדרי חרדים' על התגבשות הצעת החוק החדשה, ועל החוק של "יש עתיד" שייגנז בעקבותיה

מאיר פרוש, צילום: יעקב לדרמן
מאיר פרוש, צילום: יעקב לדרמן

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את הצעת החוק שתבטל את חוק לימודי הליבה של פירון, לאחר שהושגה על כך הסכמה בין מפלגות הקואליציה.

בהמשך הבוקר, אישרה גם הממשלה את התיקון לחוק הליבה. השרה סופה לנדבר מישראל ביתנו התנגדה.

שר המדע אופיר אקוניס (ליכוד) עזב במחאה את ישיבת הממשלה בהצבעה על ביטול לימודי הליבה. לפני שעזב את הישיבה ולא השתתף בהצבעה אמר: ״אני בעד שכל ילדי ישראל ילמדו אנגלית, מתמטיקה ומדעים. זה הדבר הנכון והצודק שמשמר את ילדי ישראל והמדינה כולה כמדינה פורצת דרך ומובילת חדשנות בכל העולם. הביטול הזה הוא שגיאה״.

סגן שר החינוך מאיר פרוש אומר הבוקר (א') ל'בחדרי חרדים' כי "צוות מורחב ישב ועמל מספר חודשים על ניסוח החוק והתקנות שמתלוות אליו, בכדי לאפשר את תקצוב מוסדות הפטור, יחד עם השמירה על עצמאותן הפדגוגית כפי שהיה מקום המדינה, ובכך אנו מבטלים את גזירת החוק של לפיד שכל רצונו היה להצר את צעדיהם של לומדי התורה".

פרוש הוסיף עוד ואמר כי "שר החינוך הקודם פירון כתב תקנות, אך לא חתם עליהם כי ידע שאותם מוסדות יעדיפו להתנתק מהמדינה מאשר לציית לתקנות אותן הוא רצה להביא".

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד תקף את החוק ואמר - "המשמעות של ביטול חוק לימודי הליב"ה הינו בריחה נוספת של שר החינוך נפתלי בנט מאחריות. בנט נכנע פעם אחר פעם לדרישות החרדים, הן בנושאים שתחת אחריותו כשר החינוך והן בנושאי דת ומדינה - שחשובים לציונות הדתית אותה הוא מתיימר להנהיג.

"ראש הממשלה ושר החינוך מבינים שביטול לימודי מתמטיקה ואנגלית במוסדות החינוך החרדיים זו פגיעה אסטרטגית בעתיד מדינת ישראל ופגיעה אנושה בצעירים חרדים שיבקשו להתפרנס בכבוד. זו פגיעה אנושה גם בצעירי ישראל האחרים שהשכלתם תאפשר להם פרנסה בכבוד אך יאלצו לממן גם את בני גילם שיגיעו לגיל העבודה ללא מקצועות ליב"ה.

"הממוצע של חמש יחידות מתמטיקה למאות או אלפים בודדים ואפס יחידות מתמטיקה לעשרות אלפים הינו ממוצע שלילי למערכת החינוך כולה הגורר את ישראל אחורה. ראש הממשלה ושר החינוך יודעים זאת, אבל כנראה שאין גבולות למחיר שאותו הם מוכנים לשלם על מנת לשרוד במשרות נחשקות".

הידיעה עודכנה בשעה 12:36
מאיר פרוש חוק הליבה לימודי ליבה גזירות לפיד מוכר שאינו רשמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד