כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

כך חגג המודיע את הסקר שהעניק 12 מנדטים ליהדות התורה

סקר שפורסם בסוף השבוע הקפיץ את המנדטים של המפלגה החרדית, ובביטאון הבית של 'אגודת ישראל' חגגו: "דבר אחד ברור - לו הבחירות היו נערכות היום... סיעת יהדות התורה הייתה מכפילה את כוחה"

השר ליצמן, פופולארי. צילום: פלאש90
השר ליצמן, פופולארי. צילום: פלאש90

עיתון 'המודיע' ביטאון אגודת ישראל חוגג הבוקר (א') עם כותרת - "יהדות התורה מקבלת 12 מנדטים בזכות פעילותו הברוכה של שר הבריאות הרב יעקב ליצמן", זאת לאחר פרסום הסקר של הפרופסור אבי דגני ביום שישי כי 'יהדות התורה' מקבלת 12 מנדטים.

בכותרת משנה נכתב - "אנשים מהמגזר הכללי הצהירו בסקר בצורה ברורה: אנחנו נצביע ליהדות התורה בגלל העשייה המבורכת של שר הבריאות יעקב ליצמן למען כלל הציבור ובהתמדה".

בעיתון הבינו גם כי מדובר בסקר לא ריאלי, אז הדגישו בתחילת הכתבה כי "את הסקר הבא חייבים לקחת אבל בהחלט ניתן לראות בו את המגמה. ובסקרים כך מוכיחה ההיסטוריה המגמה היא אחת הפרמטרים המשמעותיים ביותר".

למרות ההבנה הזו, בסיום הכתבה לא התאפקו - "דבר אחד ברור: לו הבחירות היו מתקיימות היום, בזכות פעילותו המבורכת של שר הבריאות יעקב ליצמן סיעת יהדות התורה היתה מכפילה את כוחה"

כזכור, ביום שישי פורסם סקר חדש של חברת גיאו קרטוגרפיה בהנהלת פרופ' אבי דגני ובו מקבלת יהדות התורה 12 מנדטים - לעומת מפלגת ש"ס שמקבלת רק 4 מנדטים. לפי הסקר, מפלגת הליכוד יורדת ב-9 מנדטים ומקבל. 21 מנדטים. המחנה הציוני צונחת ב14 מנדטים ומקבלת 10 מנדטים. הבית היהודי מכפילה את כוחה ומקבלת 16 מנדטים. יש עתיד מתחזקת ב-9 מנדטים ומקבלת 20 מנדטים.

ישראל ביתנו שומרת על כוחה ומקבלת 6 מנדטים. כולנו מאבדת מנדט ומקבלת 9 מנדטים. יהדות התורה מכפילה את כוחה ומקבלת 12 מנדטים. מרצ מתחזקת ועולה ל9 מנדטים. ש"ס מאבדת 3 מנדטים ומקבלת רק 4 מנדטים והרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים.

לדברי אבי דגני, "ראוי לשים לב ל'סינדרום ליצמן': "יהדות התורה שזכתה ב-6 מנדטים בבחירות, עולה בהדרגה מאז חודש מאי, בו קיבלה 9-10 מנדטים, עד 12-13 לאחרונה. המנדטים הנוספים מגיעים כנראה בחלקם (3 מנדטים) מש"ס, אולם עוד 3-4 מגיעים היום בוודאות (בדקתי) ממצביעים שאינם חרדים! – חלקם דתיים ומסורתיים.

"המניעים להצבעה עבור המפלגה: (שאלנו בשאלות "פתוחות" – לא הוצעו תשובות אפשריות): מעבר לחרדים המצביעים למפלגה מהסיבות "אני יהודי חרדי" או "הרב אמר", 'בגלל העשייה המבורכת של שר הבריאות – למען כלל הציבור ובהתמדה'. ולאו דווקא בשביל החרדים. להלן, מוסר השכל לכל פוליטיקאי!".

דגני מוסיף: "הליכוד שירד עם הזמן, אחרי הבחירות, עמד יציב על 24 לערך. לאחרונה לא יציב בין 24 – 21. יאיר לפיד: כוכב שהאור שלו מתגבר ונחלש בקפיצות גדולות, מתמיד לגעת כמעט בביבי – בליכוד עם 20-22. בנט מקבל נקודות מהציבור על עמדות שהא מבטא, הנתפסות כיושרה (!) שהרי הוא גם מבקר את נתניהו "כשצריך" לדעתו למען בטחון המדינה...

"המחנה הציוני עבר מ-24 בבחירות לשפל מתמשך- 11-10, אשר מזכיר את "העבודה" במצב שפל ארוך כשברק עזב אותה. מתבססת יותר מדי על ביקורת אופוזיציונית [אנטי ביבי] במקום הצעת אלטרנטיבות בונות בנושאי חוץ וביטחון וכלכלה, שייראו ריאליות ואשר ילהיבו את הציבור. מרץ 5-7-9, ככלל עולה – על חשבון "העבודה" בעיקר.

"כחלון האוצר וכן הבינוי והשיכון (10 מנדטים בבחירות), זוכים ג"כ להערכת הציבור על עבודה קשה למען החלשים וכלל הציבור, אבל גם "הפסידו נקודות" עולים ויורדים (5-9) בגלל ויכוחים קשים וביקורות על מידת ההצלחה של מחיר למשתכן ומחירי הנדל"ן. ישראל ביתנו – ליברמן בעליות וירידות בין 6 -10 : נראה כאילו התחזקות עם מינוי ליברמן לשר ביטחון. ש"ס של דרעי – ירידה ככלל לסביבת 4 מנדטים – כנראה עקב החקירה".



ליצמן אגודת ישראל יהדות התורה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד