כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הטייקון החרדי מניו יורק כופר באשמת השוחד

המיליונר החרדי מוריי הוברפלד התייצב ביום שישי בבית המשפט והודיע כי הוא כופר באישומי השוחד שיוחסו לו

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

פרשת השוחד שמסעירה את ניו יורק: נשיא האיגוד המקצועי של שוטרים וסוהרים בניו יורק, נורמן סיטברוק, והמיליונר החרדי מוריי הוברפלד, הופיעו ביום שישי בבית המשפט הפדראלי במנהטן וכפרו בהאשמות שוחד, מרמה ושחיתות בהן הואשמו.

"בהחלט לא אשם אדוני", אמר סיטברוק לשופט אנדרו קרטר. על פי כתב האישום קיבל נורמן סיטברוק ממוריי הוברפלד סכום של 60 אלף דולר עם הבטחה לסכומי כסף נוספים, על מנת שישקיע 20 אלף דולר מכספי הפנסיה של האיגוד בקרן הגידור 'קרן פלטינום' שהקים מוריי הוברפלד בעבר, ואשר לדברי חוקרי ה-FBI, הוא עדיין קשור אליה ובעל השפעה בה. סיטברוק שהיה אחראי על הכסף של העובדים, השקיע בחברה של הוברפלד, למרות שהרקורד של החברה היה בעייתי, כך נטען בכתב האישום.

בשנת 1993 הורשע הוברפלד בהונאה, לאחר ששילם לגורם שלישי לעבור במקומו את מבחן הרישוי לסוחרים פיננסיים. חמש שנים אחר כך, ב-1998, הוברפלד שילם קנס של 5 מיליון דולר על מנת שיוסר ממנו אישום של הרשות לניירות ערך האמריקנית באשמת הונאת בנקים. למרות זאת, הוא המשיך לעסוק בייעוץ פיננסי והפך לעשיר מופלג באמצעות קרנות גידור שניהל, כאשר חלק גדול מלקוחותיו היו מוסדות צדקה יהודיים בניו יורק, שהוברפלד גם תרם להם כספים.

מי שתיווך בין המיליונר החרדי וסיטברוק, היה לא אחר מאשר איל הנדל"ן החרדי ג'ונה רכניץ שהפך במהלך הזמן ל"עד מדינה". רכניץ, שנמצא בידידות קרובה עם ראש העיר - יחד עם שותפו ג'רמי רייכברג - עסקו במכירת משקאות חריפים באופן לא חוקי, וביקשו להבטיח שהמשטרה תעלים מהם עין.

יונה רכניץ הודה באשמה כבר בתחילת החקירה והפך לעד מדינה. חוקרי ה-FBI טענו כי על פי החומר שבידיהם היה רכניץ האיש שהעביר בפועל את דמי השוחד מהוברפלד לסיטברוק וגם ליווה את סיטברוק וקצינים בכירים אחרים במשטרת ניו יורק בטיולי צ'ופרים - לישראל, לרפובליקה הדומיניקנית, לאיים הקאריביים, ללונדון, לרומא וללאס וגאס.

מוריי הוברפלד ידוע כתורם גדול למוסדות ולישיבות בארץ ובחו"ל. לפני כ-3 שנים תרם חצי מיליון דולר לבית החולים "שערי צדק" בירושלים, הוא נמנה על ידידיו הקרובים של בנימין נתניהו ובכירי ממשל אמריקנים, בשנת 2008 צורף למשלחת שליוותה את הנשיא בוש בביקורו בישראל והוא מקורב גם לטייקון היהודי שלדון אדלסון. אם יורשע הוברפלד, ששוחרר בינתיים בערבות של מיליון דולר, ייפגעו גורמים רבים בארה"ב, בישראל ובעולם הנתמכים מכספו.
מוריי הוברפלד שוחד בנימין נתניהו יונה רכניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד