כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב ברלנד עומת עם מתלוננות - החסידים זועמים: "הדלפה מכוונת"

הרב אליעזר ברלנד עומת היום לראשונה עם מספר נשים שהתלוננו נגדו ושמר במשך רוב הזמן על איפוק. מחר צפויה המשטרה לבקש הארכת מעצר נוספת נגד הרב • החסידים מצהירים: "מחר נלך עם הרב לכל מקום שהוא יהיה"

הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר
הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

החקירה בעיצומה: הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, עומת היום (א') לראשונה עם מספר נשים שהתלוננו נגדו, במשרדי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית - להב 433 בלוד.

על פי הפרסום של יקי אדמקר ב'וואלה', במהלך העימות שמר הרב ברלנד על איפוק ואמר "לא היה ולא נברא", שהוא אינו מכיר את האישה ושזו פעם ראשונה שפוגש אותה.

עו"ד רחל תורן, באת כוחו של הרב, הגיבה להדלפה ואמרה: "אני מזועזעת מההדלפה המכוונת מחדרי החקירות של המשטרה, דבר המהווה המשך ישיר להתנכלות המשטרה לרב. לגופו של עניין, אין לי ספק שהרב הכחיש את את התלונות המופרכות. מדובר בתלונות שהרב מכחיש כבר שנים ואני שמחה שניתנה לרב ההזדמנות לעשות כך גם במשטרה. אלא שאני, להבדיל מהמשטרה, לא מנהלת את התיק בתקשורת".



מחר צפויה המשטרה לבקש להאריך שוב את מעצרו של הרב. מאז יום שלישי בשבוע שעבר, הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת שובו בנים, שוהה במעצר בכלא איילון ברמלה. במהלך השבת האחרונה, למעלה מ-100 מתלמידיו וחסידיו שהו באוהל שנבנה מחוץ לכותלי הכלא ובמוצאי שבת נערכה סעודת מלווה מלכה גדולה במקום.

מחר (ב'), במידה והרב לא ישוחרר, צפויים אלפים מבני קהילתו של הרב להגיע לבית המשפט השלום בראשון לציון - שם ייערך דיון נוסף בעניינו של הרב. "עד 20 אלף חסידי הרב ברלנד צפויים להגיע לכל מקום שבו יימצא הרב מחר - בבית משפט השלום בראשל"צ, להב 433 בלוד או ליד בית הכלא ניצן לעצרת תמיכה והזדהות עם הרב העצור", אומרים מקורבי הרב ל'בחדרי חרדים'.

"חסידי הרב זועמים על התנהלות חוקרי המשטרה ודברי הפרקליטות כנגד הרב תוך הטעיית בתי המשפט שדנו בבקשות המעצר שהוצאו בעניינו" הם אומרים. פרקליטיו מתכוונים להגיש תלונה למח"ש (מחלקה לחקירת שוטרים) על התבטאויות לא ראויות והשפלת הרב, כדבריהם, במהלך החקירות.

מחר בשעה 14:00 אמורה להסתיים תקופת מעצר הימים של הרב עליה החליט בית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד ערב כניסת השבת. אם המשטרה לא תבקש את הארכת מעצרו, ניתן יהיה לממש את החלטת בית משפט השלום בראשון לציון מיום חמישי ולפיה הרב יישלח למעצר בית. עד מועד זה אמורה חקירת הרב וכן העימותים, שהתבקשו על ידי הרב, להסתיים.

חסידי הרב מתכוונים ללוותו מחר לכל אשר ילך, ואם חלילה חקירתו לא תסתיים, הם מבטיחים להתכנס בהמוניהם ליד משרדי היחידה החוקרת בלוד. מוועד הפעולה נמסר, כי חסידי הרב ינהגו ברוח דברי הרב, במתינות, בצניעות ובאחריות וזאת לנוכח גודל השעה.
הרב אליעזר ברלנד עימות מתלוננת בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד