כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אירוע טרור? גבר רצח אישה עם מצ'טה בגרמניה

חשד לפיגוע: אישה נהרגה ושניים נוספים נפצעו באירוע דקירה ברוטלינגן שבגרמניה, כאשר אדם תקף עם מצ'טה קבוצת אנשים ברחוב. התוקף נעצר על ידי כוחות המשטרה שהגיעו למקום ומתחזק החשד שמדובר באירוע טרור

זירת האירוע, הערב בגרמניה
זירת האירוע, הערב בגרמניה

חשד לפיגוע: אישה נהרגה ושניים נוספים נפצעו באירוע דקירה ברוטלינגן שבגרמניה, כאשר אדם תקף עם מצ'טה קבוצת אנשים ברחוב.



התוקף, פליט סורי כבן 21, נעצר על ידי כוחות המשטרה שהגיעו למקום, אולם טרם ברור מה היה המניע לתקיפה. עם זאת, מתחזק החשד שמדובר באירוע טרור.

לדברי עדי ראייה, התוקף ניסה לפגוע בשוטרים שהוזעקו למקום ונהג שעבר באזור והבחין בנעשה דרס את התוקף.

התוקף עצור ומרחק מה ממנו, המצ'טה

האירוע מגיע יומיים בלבד לאחר אירוע הירי במינכן, בו נהרגו תשעה בני אדם. כזכור, דקות לפני כניסת השבת בישראל, הגיע עלי סונובלי בן ה-18 למרכז קניות במינכן שבגרמניה ופתח באש לעבר שוהים בסניף מקדונלד'ס, תוך שהוא רוצח תשעה אנשים בהם שבעה נערים ופוצע 16 בני אדם נוספים.

גופתו של היורה, בעל אזרחות איראנית, נמצאה במרחק של קילומטר מזירת הטבח במרכז הקניות אולימפיה, ורובוט משטרתי שימש את השוטרים כדי לחפש בגופו חומרי נפץ - אחרי שהוא ירה בעצמו למוות.

מחקירת הפיגוע עולה כי היורה תכנן את הטבח במשך יותר משנה. דייויד עלי סונבולי ביקר בשנת 2009 בבית ספר שבו אירע טבח במערב גרמניה, ולפני כשנה החל לתכנן את אירוע הירי שביצע בסוף השבוע.



את הנשק שבו השתמש רכש סונבולי במה שמכונה "דארק נט", רשת אינטרט נסתרת. עוד פורסם שבניגוד למה שחשבו תחילה, אף אחד מקורבנותיו של סונבולי לא היה בן כיתתו.

המחבל סונובלי, פתח ביום חמישי האחרון עמוד בפייסבוק, בו כתב שמקדונלד'ס מציעה ארוחת חינם, על מנת לפתות ילדים להגיע למקום: "בואו בארבע למקדונלד'ס, אני אוכל לקנות לכם משהו אם תרצו, אבל לא יקר מדי", כתב בפרופיל הבדוי.
גרמניה פיגוע דקירה מצ'טה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד