כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תקדים: תלמידי הישיבות יעתרו לבג"ץ בעקבות האפלייה בתח"צ?

בימים האחרונים מתקיימים דיונים מרתוניים בין נציגי תלמידי הישיבות למשפטנים סביב האפשרות שאיגוד תלמידי הישיבות יעתור לבג"ץ בעקבות אפליית התלמידים בתחבורה הציבורית. ההוכחה של תלמידי הישיבות: חוק הגיוס. כל הפרטים

אילוסרציה (יעקב נחומי, פלאש 90)
אילוסרציה (יעקב נחומי, פלאש 90)

בימים אלו מתקיימים דיונים מרתוניים בין נציגי בחורי הישיבות לבין משפטנים שונים סביב האפשרות, הנראית לאחרונה יותר ויותר ריאלית, שאיגוד בחורי הישיבות יגיש עתירה לבג"ץ כנגד אפליית בחורי ישיבות בתחבורה הציבורית. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

בעתירה יטענו הנציגים, כי ההנחה המוקדמת של המועצה להשכלה גבוהה כי לימוד התורה אינו מקצוע ראוי לסבסוד בתחבורה מנוגד לחוק הגיוס המכיר במפורש בלימוד התורה כערך עליון,
ומנוגד לרוח החוק, ממנו ניתן להבין בבירור כי המדינה רואה בלימוד התורה ערך נעלה משאר המקצועות ולכן פוטרת בחורי ישיבות מגיוס, דבר שהיא לא עושה באף מקצוע אחר.

זאת בפרט כאשר מטרת החוק היא להגדיל את מכסת המתגייסים החרדים, כאשר מנגד יישארו תלמידי הישיבות בישיבות ואותם תעודד המדינה להמשיך בלימודם - כל עוד שהמדינה עומדת במכסות, הרי שכל בחורי הישיבות ראויים לשוויון זכויות.

המהלך נעשה לאחר שהנציגים פנו מספר פעמים לשר האוצר משה כחלון בניסיון להיפגש עמו בנושא, אולם על אף פניותיהם החוזרות ונשנות טרם קיבלו תגובה. באב"י (איגוד בחורי הישיבות א.ר.) רואים בחומרה את הזלזול של שר האוצר ולשכתו בגוף שמייצג את החלק החשוב ביותר במגזר החרדי, לומדי תורה.

באיגוד מדגישים כי יפעלו בכל הדרכים העומדות לרשותם כדי לבטל את האפליה, וכי פניה לבג"ץ תיעשה רק לאחר שאלת דעת תורה ובשיתוף פעולה עם הח"כים החרדים והדתיים.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומר נפתלי, מראשי אב"י, כי הוא מופתע מכמות התגובות וההד הציבורי שהמאבק גורם. לדבריו, ניכר כי הקיפוח המתמשך בתחבורה מעיק הרבה זמן על משפחות האברכים.

"אני שמח מאד על היוזמה לאגד את הבחורים לגוף אחד, עם כח של ציבור גדול כל כך שעומד מאחורינו, אנחנו הולכים להיאבק בנושא בכל הכח" אומר נפתלי, "אני מאמין שעם הגוף הזה נוכל לפעול בעוד הרבה נושאים למען ציבור בחורי הישיבות, וזה מה שנעשה".
איגוד בחורי הישיבות תחבורה ציבורית אפליית תלמידי הישיבות בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד