ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הטרגדיה במקווה בבני ברק: האברך הרב בן ציון חיים גבורין ז"ל

הקריאה שיצאה למתנדבי ההצלה בשעה חמש לפנות בוקר הבהילה אותם למקווה ברחוב גורדון בבני ברק, אך לשווא - לכוננים שדהרו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו של אברך המשי מיקירי קרתא, שהשיב את נשמתו ליוצרה הבוקר • ההלוויה הבוקר

האברך הרב בן ציון חיים הלוי גבורין ז"ל
האברך הרב בן ציון חיים הלוי גבורין ז"ל

הטרגדיה הבוקר במקווה בבני ברק: האברך הרב בן ציון חיים הלוי גבורין ז"ל, ‏מחשובי האברכים בכולל 'נחלת משה' בבני ברק, נפטר באופן פתאומי בעת שטבל במקווה ברחוב גורדון בעיר כשהוא בן 28 בפטירתו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'בני ברק' ניסו להציל את חייו וביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות, אך למרבה הצער נקבע מותו.

האברך ז"ל, יליד שכונת קריית הרצוג בבני ברק נולד בי"א חשון תשמ"ח לאביו רבי מיכאל מחשובי האברכים בכולל נתיבות עולם, ולאמו מרת שושנה. בבחורתו למד בישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק, ולאחר נישואיו עם רעייתו בתו של הרב מאיר אסיס התגורר ברחוב בן שטח בעיר.

כבר בילדותו נודע למתמיד בתורה שבה היה כל חפצו ומאדו. בהגיעו לגיל ישיבה גדולה שם את צעדיו לישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק ומיומו הראשון המית את עצמו באוהלה של תורה בדרגות גבוהות ממש ודבק ברבותיו ובמיוחד בראש הישיבה הגאון רבי יחיאל קלרמן, ובמשגיח הישיבה הגה"צ רבי חזקיהו מישקובסקי.

האברך הרב גבורין ז"ל מתברך עם בנו מהגרב"ד פוברסקיצילום: האברך הרב גבורין ז"ל מתברך עם בנו מהגרב"ד פוברסקי
האברך הרב גבורין ז"ל מתברך עם בנו מהגרב"ד פוברסקי

חבריו מספרים כי דרכו הייתה לשמוע כל דבר חידוש או חיזוק מכל אדם ואפילו מצעירים ממנו והיה מעודדם בזה. במשך תקופה ארוכה קיבל על עצמו שלא לצאת מבניין הישיבה כלל, ובגבורה ממש לא עזב את הישיבה - לא לשמחות, לא לשבתות הביתה ואף בימי בין הזמנים היה נשאר בישיבה, כשהוריו שיחיו מביאים לו את צרכיו לבניין הישיבה.

בהיותו דבוק ברבותיו היה שומע את שיעוריהם שנמסרים אף מחוץ לישיבה, וקביעות הייתה לו להשתתף בשיעור דף היומי של הגאון רבי יחיאל קלרמן הנמסר מידי ערב בבית הכנסת המרכזי בשכונת 'משכנות יעקב'. במסגרת זו זכה לסיים את הש"ס בעיון רב.

שכניו ברחוב מספרים ל'בחדרי חרדים' על אברך משי וצדיק משכמו ומעלה, יקר מאוד ועדין נפש, שישב ולמד כל העת ‏"התושבים פה בהלם הגיעו לתפילה ושמעו כי הוא נפטר פתאומי", מספר אחד השכנים.

הוא הותיר אחריו רעייה ושלשה ילדים, בנו הגדול לומד בתלמוד תורה 'אור זורח' בבני ברק.

הלוויתו תצא היום בשעה 10:30 בבוקר מכולל 'נחלת משה' ברחוב הרב מלצר בבני ברק לבית החיים ירקון בחלקת פתח תקווה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
בן ציון גבורין מקווה טרגדיה ארחות תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד