כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרב ברלנד יובא בצהרים לביהמ"ש • האם תוגש הצהרת תובע?

המשטרה תנסה היום בפעם הרביעית להאריך את מעצרו של הרב, לאחר שעומת אתמול עם אחת המתלוננות • ייתכן ותוגש הצהרת תובע לקראת כתב אישום - כל הפרטים

הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר
הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

בשעות הצהרים (ב') יובא הרב ברלנד לבית משפט השלום בראשון לציון, שם תבקש המשטרה בפעם הרביעית להאריך את מעצרו. ייתכן והמשטרה תגיש הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום.

לאחר שאתמול הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, עומת אתמול לראשונה עם חלק מהנשים שהתלוננו נגדו, הרב יובא בשעות הצהרים לבית משפט השלום בראשון לציון, שם המשטרה תבקש שוב להאריך את מעצרו.

שישה ימים חלפו מאז הרב ברלנד הוסגר מדרום אפריקה לישראל. גורמים המעורים בחקירה אומרים היום ל'בחדרי חרדים' כי אצל חוקרי היאחב"ל התגבשה החלטה להגיש הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד הרב ברלנד, אך טרם ברור אם זה יקרה במהלך הדיון היום. במידה וכן, ככל הנראה יוגש כתב אישום כבר בשוע הקרוב יחד עם בקשה למעצר עד תום ההליכים.

בעימותים שנערכו אתמול במשרדי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית - להב 433 בלוד, הרב הכחיש את העבירות שמיוחסות לו. המתלוננות הטיחו בו דברים קשים וברוב הזמן הרב שמר על איפוק, אמר "לא היה ולא נברא", שהוא אינו מכיר את האישה ושזו פעם ראשונה שפוגש בה.

בעקבות הדיווח ב'וואלה' על מה שקרה בחדרי החקירות, עו"ד רחל תורן, באת כוחו של הרב אמרה: "אני מזועזעת מההדלפה המכוונת מחדרי החקירות של המשטרה, דבר המהווה המשך ישיר להתנכלות המשטרה לרב". לגופו של עניין הגיבה "אין לי ספק שהרב הכחיש את את התלונות המופרכות. מדובר בתלונות שהרב מכחיש כבר שנים ואני שמחה שניתנה לרב ההזדמנות לעשות כך גם במשטרה. אלא שאני, להבדיל מהמשטרה, לא מנהלת את התיק בתקשורת".


הרב בבית המשפט ביום חמישי האחרון. צילום: אלי שלזינגר ובחדרי חרדים

מאז יום שלישי בשבוע שעבר, עת הוסגר הרב אליעזר ברלנד ראש קהילת שובו בנים מדרום אפריקה לישראל לאחר 3.5 שנים, שוהה במעצר בכלא איילון ברמלה. במהלך השבת האחרונה, למעלה מ-100 מתלמידיו וחסידיו שהו באוהל שנבנה מחוץ לכותלי הכלא ובמוצאי שבת נערכה סעודת מלווה מלכה גדולה במקום.

"חסידי הרב צפויים להגיע לכל מקום שבו יימצא הרב מחר" הבהירו אתמול חסידי הרב ל'בחדרי'. לדבריהם, לא משנה היכן ישהה הרב, "בבית משפט השלום בראשל"צ, להב 433 בלוד או ליד בית הכלא איילון, נגיע לעצרת תמיכה והזדהות עם הרב העצור".

חסידי הרב זועמים על התנהלות חוקרי המשטרה והפרקליטות, שלדבריהם "פועלים כנגד הרב תוך הטעיית בתי המשפט שדנו בבקשות המעצר שהוצאו בעניינו". פרקליטיו מתכוונים להגיש תלונה למח"ש (מחלקה לחקירת שוטרים) על התבטאויות לא ראויות והשפלת הרב, כדבריהם, במהלך החקירות.
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד