כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רגע של הצלחה, והמיאוס של לפיד חוזר

עקיבא ווייס שמע את בקשת הסליחה של לפיד ואת התחנונים שלו שיאמינו לו שבעבר טעה • מול סרטון ההסתה החדש אין לו אלא לומר - בפעם הראשונה הבושה הייתה של לפיד, עכשיו היא של כולנו

עקיבא ווייס, בחדרי חרדים
עקיבא ווייס, בחדרי חרדים

אם סרטון ההסתה של "יש עתיד" שהופץ ברשתות החברתיות אתמול היה מופץ לפני שנתיים, זה לא היה מפתיע אף אחד. זו המפלגה ומלחמה בחרדים הוא המוטו שלה.

השנאה של יאיר לפיד למגזר החרדי התפרצה לו שוב. נכון, לפיד התחנן תחת כל מיקרופון פתוח וסגור כי חזר בתשובה וביקש שהחרדים יסלחו לו על ההשתלחות בהם בקדנציה של 2013. אך אתמול יצא המרצע מן השק - לפעמים האמת הפנימית מתפרצת, למרות האילוף שלפיד עבר בשנה האחרונה.

אני לא אשקר שגם אני הייתי מבין אותם חרדים שהתחילו להאמין כי באמת לפיד הבן לא בא מכוחו ורעיונו של אביו, שכולו חפץ "לאכול חרדים בלי מלח". התחלנו להשתכנע שיאיר בסה"כ התפרץ עם קצת אגו ויוהרה לאחר קבלת 19 המנדטים וקצת לפני כן. לפיד חזר על כך שזו הייתה טעות שלו בסגנון, והחרדים חייבים לסלוח לו. עכשיו, עם 20 מנדטים בסקרים - מתברר כי לפיד שונא חרדים, ואילו השנה שעברנו הייתה סוג של הפסקת אש מצדו לצורך שיקום מפלגתו לאחר התרסקותו בבחירות.

אתמול, עם פרסום סרטון ההסתה מבית "יש עתיד" שמבכה על ביטול חוק הליבה ומשגר מסר ברור לציבור החילוני - "על הכתפיים שלכם החרדים יחיו", שזה בעברית פשוטה החרדים הולכים לחיות על חשבונכם, התברר מעל לכל ספק מי אתה יאיר לפיד.

בסרטון שהופץ על ידי יש עתיד נראה אדם שאומר: "ממשלת ישראל החליטה לבטל היום את לימודי הליבה, זה אומר שקרוב למיליוני אזרחים לא ילמדו לא מתמטיקה ולא אנגלית. לא יצליחו לפרנס את עצמם ויחיו חיי עוני, יודעים מי יצטרך לפרנס אותם? יודעים מי יסחוב אותם על הכתפיים כל החיים?" בשלב זה נראה ילד חילוני מחזיק את אביו על הכתפיים והאבא שואל "כבד לך?". לרגע חשבתי שטומי לפיד חזר לנו בגלגול.

עכשיו תשאלו אולי באמת כואב ללפיד סוגית ביטול לימודי הליבה? אז כך, בסרטון של "יש עתיד" מכריזים על מיליון ילדים שלא ילמדו ליבה. האמת היא שמדובר ב-40 אלף ילדים בלבד ממוסדות הפטור החרדי, אבל אם באים להתנגח עם החרדים את מי משנה העובדות?!

אז בואו נלמד זכות על לפיד כי טעה. עכשיו תקשיבו טוב לסרטון המדובר, המיועד כולו לרחוב החילוני. אם באמת היה כואב ללפיד המסר בסרטון, הוא היה אמור להיות מכוון למגזר החרדי, לפנות להורים בפניה נרגשת שילחמו על לימודי הליבה. הפניה המסיתה למגזר החילוני מזכירה ימים חשוכים של משפחת לפיד, שטובת הילדים החרדים רחוקה מהם מאוד.

הבעיה היא שכבר שנה פלוס מינוס שיושב ראש המפלגה יאיר לפיד מנסה לדבר אל הציבור החרדי מעל לראשיהם של הנציגים, בטענה שהוא לא שונא חרדים והחליט לשפר את דרכו ואת גישת המפלגה לנושא החרדי. לאורך כל התקופה לפיד אף נפגע לא אחת מהכתף הקרה שזכה הן מהח"כים החרדים בכנסת כמו גם מהתקשורת החרדית ומהציבור החרדי, שסירב בכל תוקף להאמין לו.

בין הניסיונות להגיע להידברות עם החרדים נתן לנו לפיד ראיון ל'בחדרי חרדים' שהכה גלים, ראיון בו הצהיר שאין לו בעיה להקים ממשלה עם החרדים, ואין לו בעיה למנות את השר דרעי לחבר בממשלה עתידית בראשותו. לפיד אף ביקש שהחרדים יסלחו לו על היחס המחפיר ועל ההתנהגות הבריונית וטען כי זה היה תאונה חד פעמית של אגו ויוהרה.

הריאיון המפתיע התקבל בלעג בכלי התקשורת הכלליים, לאחר שלפיד חזר בו מכל מה שאמר - למשל כשתקף לאחר הריאיון מעל דוכן הכנסת את מינוי של השר דרעי לשר הפנים לפני כמה חודשים.

יש משפט מפורסם שאומר: עבדת עלי פעם אחת, תתבייש לך, עבדת עליי פעמיים, אני כבר צריך להתבייש. יאיר לפיד הוציא אתמול בפעם השנייה את המרצע מהשק, וחשף את מטרת מפלגתו ומטרת מפלגתו של אביו 'שינוי' והיא - מלחמה בחרדים.

בפעם הראשונה, הוא היה צריך להתבייש. הפעם, הבושה כולה שלנו שחשבנו שהפך הכושי עורו ונמר חברבורותיו.
יאיר לפיד לפיד החדש יש עתיד סרטון ההסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד