כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ההתרחשויות בעולם מוכיחות: מהגר בלתי חוקי הוא מחבל לכל דבר

ההתרחשויות בגרמניה, ארצות הברית, צרפת ועוד - מלמדות אותנו על הבעיה האמיתית: מהגרים בלתי חוקיים הם מחבלים לכל דבר. טור אישי של מאי גולן, יו"ר 'העיר העברית' ומנהלת המאבק במהגרים בדרום תל אביב

המהגר שהשתולל עם מצ'טה בגרמניה
המהגר שהשתולל עם מצ'טה בגרמניה

אנו ניצבים בפני עידן חדש, כזה שלא הכרנו עדיין. עידן שבו העולם עלול כבר לא לשלוט במה שקורה בתוכו וזאת רק על מנת לצאת בסדר - פוליטיקלי קורקט, הומאני, דמוקרטי ועוד מילים שכבר נמתחו כמו מסטיק.

אך איפה עובר הגבול?

האם סיכון חיי אדם, אזרחי אומה שומרי חוק, ששמים את מבטחם ברשויות הסדר והאכיפה – צריכים לסבול עד כדי פחד מהותי ואקוטי של אימה שמרחפת מעליהם עד לפתח ביתם? האם כל אזרח יאלץ להבין שמעתה הוא צריך להגן על עצמו ולהיות מוכן לכל תרחיש טרור שיתרחש אפילו בשכונה השקטה שלו? כנראה שכן. הקטע הבאמת עצוב בכל הסיפור הזה, זו העובדה הכמעט מוגמרת שכל זה יכול היה להימנע.

אתמול "מבקש מקלט" סורי רצח אישה במצ'טה ליד שטוטגרט בגרמניה ופצע עוד 2. שלשום הוכרז מצב חירום במינכן לאחר שבן של מהגרים איראנים רצח 9 ופצע 16 במסע טרור אכזרי. לפני מעט יותר משבוע, מוסלמי איראני שהיגר לצרפת דרס למוות באכזריות שאי אפשר לתאר 85 אנשים, נשים וילדים ופצע מעל ל 100 בני אדם. כמה ימים לפני, מוסלמי ממוצא אפגני שהיגר לארה"ב, רוצח 50 חפים מפשע באורלנדו ופוצע רבים. הרשימה ממשיכה וממשיכה. אירופה, ארה"ב, המזרח התיכון...

"כאזרח מכם יהיה לכם הגר, הגר אתכם - ואהבת לו כמוך כי גרים הייתם בארץ מצרים, אני ה' אלוקיכם, אומר לנו הפסוק בעניין מצוות הגר. פסוק חשוב שמנחה את העם היהודי בחמלתו ובאהבתו לזולת. ואם היהודים אומרים, והרי אנחנו אור לגויים, אז כך צריך לנהוג הלא כן?

אך חוששתני שמא התבלבלנו קצת. כשהפסוק ציווה אותנו לאהוב את הגר, הוא לא ציווה אותנו לעצום עיניים אל מול המהגר. הוא גם לא חשב שהגר, יכנס למהגר, שיכנס למחבל, שבא לגור ולגרש אותנו מעל פני האדמה.

בתור מי שנולדה, גדלה והתנחכה במדינת דרום ת"א וחוותה כל תרבות מהגרים אפשרית - החל ממדינות עולם שלישי באפריקה ועד לתרבות הנפאלית, הרומנית, התורכית, הפיליפינית, ההודית, התאילנדית ועוד, חוויתי את אהבת השונה מקטנות.

למדתי איך לאהוב את השונה דווקא על מהות השוני שלו, אך אפילו בתור אותה נערה בשנות ה-20 לחייה, השכלתי להבין מתי השוני מתחיל להיות מסוכן ומאיים ומתי הוא רוצה להחליפך, להיות במקומך.

ידעתי מהר מאוד להבחין בין מהגרי עבודה חוקיים שמגיעים זמנית לארץ ישראל בכדי להתפרנס ולטפל בסבים ובסבתות של אזרחי הארץ הזאת, לבין מסתננים בלתי חוקיים ממדינות אלימות, שמגיעים בצורה בלתי חוקית בעליל, בכדי לבצע השתלטות עוינת לא רק על טריטוריה או כלכלה, אלא על תרבות, זהות ובמקרה שלנו מחיקת הזהות היהודית וכל סממן יהודי אחר שמגיע יחד איתו.

בעיניי, אין שום הבדל בין כל המהגרים הבלתי חוקיים שמגיעים לארצות שונות בעולם במסווה של פליטים או מבקשי מקלט, כי בסופו של דבר גם אם אותו מהגר לא רצח או ביצע פיגוע טרור, הוא מחבל לכל דבר. למה? כי עצם ההגעה הבלתי חוקית שלו, המודיעה כאן ועכשיו, הגעתי בלי לשאול ובלי להודיע כדי להשליט את הלך הרוח שלי על הלך הרוח שלכם – שאני ממש לא מתכוון לאמץ, זהו מעשה חבלה וטרור לכל דבר, טרור שכוון מראש לחבל בסדר הטבעי של הדברים כפי שהכרנו אותם עד היום.

אומנם מדובר בטרור שקט יותר, אך אלים ופוגעני לא פחות. כשחופש המרחב שלך נשלל ממך, כשאתה מרגיש שהבית שלך אומנם רשום על שמך אך הוא כבר לא באמת שלך, אין הרגשה נוראית מזו - במיוחד כשאתה צריך לחיות איתה בעינוי מתמשך יום יום, דקה דקה.

טראמפ. צילום: אמיר לוי, משפחהצילום: טראמפ. צילום: אמיר לוי, משפחה
טראמפ. צילום: אמיר לוי, משפחה

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ אמר בנאומו האחרון בוועידת הרפובליקנים שהכתירה אותו למועמד הרשמי של המפלגה – שהדבר הראשון שיעשה לכשיבחר, זה להחזיר את החוק והסדר לרחובות ארצו.

גם אם יצליח וגם אם לא, לפחות הוא היה הראשון שהודה, קבל עם ועדה, כי אבד הסדר הטוב. אבד החוק במקום בו הותרו בני עמים אחרים לפלוש לתוכו. לפחות טראמפ לא קובר את הראש בחול בהכחשה מתמשכת ומזיקה כאילו מדובר בפוקימונים שצריך לחסל, אלא הוא השכיל לא רק להבין אלא לומר לעולם כי מדובר בתופעה, תופעה מסוכנת שעלולה להיות הרסנית עד כדי איבוד כל שליטה.

אולי אם ישכילו שאר מנהיגי העולם לקבל קצת אומץ, יוכלו כולם באמת לאהוב את הגר ולא את המהגר
פליט מאי גולן מהגר מחבל גר לא מהגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד