י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הדיבוק מתקלף: "הכל היה בלוף אחד גדול"

חודשים לאחר שטלטל את הארץ, מודה ה'דיבוק' ממקום מגוריו בברזיל: "הכל היה בלוף אחד גדול. למדתי שפות זרות בכדי להיראות אמין" • כעת הוא מבקש סליחה

הרב בצרי בנסיון הוצאת הדיבוק דרך האינטרנט. צילום: אליהו קובין
הרב בצרי בנסיון הוצאת הדיבוק דרך האינטרנט. צילום: אליהו קובין

הציבור החרדי כולו עסק בנושא, שלא ירד מסדר היום במשך שבועות ארוכים. התקשורת כולה ניסתה, בכל דרך אפשרית, לפענח את המושג ולהבין מה בדיוק אירע לאיש שהגיע לארץ מאחת הקהילות החרדיות בברזיל והצהיר כי יש לו 'דיבוק'.

עזרא וייס, תושב הקהילה היהודית בברזיל, חושף בראיון לקו הנייעס 'מוקד הציבור', כי האיש שהצהיר כי הוא נושא 'דיבוק', הינו משוגע, וכי היום הוא מודה לסביבתו כי הכול הייתה הצגה אחת גדולה.

הכל החל כאשר מאחת הקהילות החרדיות בברזיל פנו אל בניו של המקובל הרב דוד בצרי בבקשה שיטפל באדם מתוך הקהילה, שלטענתם נושא דיבוק בתוך גופו. האדם דיבר מספר שפות, בניהן צרפתית, גרמנית וספרדית - ודיבר מתוך גופו.

"מדובר באדם משוגע, הוא דיבר בכל מיני שפות. אחד מבני הקהילה חשב שמדובר ב'דיבוק', הוא פנה לבית דין המקומי שלא הסכימו לעסוק בעניין. לאחר מספר ימים הוא החליט על דעתו ועל געת מספר אנשים נוספים להתקשר לבניו של הרב בצרי בבקשה שינסה להוציא ממנו את הדיבוק באמצעות האינטרנט.

הרב בצרי נענה לבקשה וביצע טקס הוצאת דיבוק, שלבסוף לא צלח.

הקהילה התעקשה להביא את האיש לארץ ישראל, כדי לערוך את הטקס בישיבתו של המקובל בירושלים. היה זה יום חמישי, ואלפי סקרנים, ובתוכם בחורי ישיבות, התקבצו בתוך הישיבה ומחוצה לה.

מספר רבנים חשובים נכנסו לחדר של המקובל, בעוד הצעיר מברזיל ישב במרכז החדר.

תפילות, תקיעות שופר וזעקות להוצאת הדיבוק נשמעו מחוץ לחדר. אבל היום מתברר כי הכול היה הצגה אחת גדולה.

וייס אומר בראיון: "הוא מודה שהוא דיבר מתוך גופו. הוא אומר שהוא למד את כל השפות הללו לפני כן וזה לא היה דיבוק. הוא אומר לסביבה שלו שזאת הייתה הצגה.

"בימים האחרונים הוא מחפש איך לבקש סליחה מהמקובל הרב בצרי, על כל הנזק שנעשה מהעניין הזה. אני לא חושש מפרסומם של הדברים, כי בקהילה כבר אנשים רבים יודעים על כך ותוך מספר ימים גם כאן בישראל יידעו על כך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד