י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

צפו: גפני והיועץ המשפטי צוחקים על המשטרה

הפדיחה במעצר אחיו של ישי שליסל בעקבות אמירתו כי הוא "בר פלוגתא" בנושא, מגיעה גם לועדות הכנסת

גפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גפני והיועץ המשפטי לכנסת מגחכים על המשטרה: הפשלה של המשטרה במעצר מיכאל שליסל, בעקבות חוסר הבנה של הביטוי 'בר פלוגתא', עלתה הבוקר (ב) בדיון בועדת הכספים, כאשר במהלך הדיון על תקציב דו שנתי אמר יו"ר הועדה ח"כ משה גפני כי "תקציב דו שנתי בחוק יסוד זה תרתי דסתרי ממש, יש עוד סיפור של תרתי דסתרי אבל אני לא רוצה לספר אותו".

היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון שהשתתף בדיון אמר לגפני "של שליסל?" וגפני השיב "כן, שליסל". ח"כ זהבה גלאון אמרה: "אם זה שליסל, תחסוך לנו ואל תספר", ואילו היועץ המשפטי הוסיף: "הסיפור של בר פלוגתא". גפני לא התאפק: "אחיו אמר לו שאני בר פלוגתא שלך. שרותי בתי הסוהר הבינו שהוא משתף איתו פעולה". ינון: "באותה פלוגה"...

כזכור, אתמול השתחרר ממעצר בית האח מיכאל שליסל, לאחר שנעצר ביום רביעי בבוקר בעקבות שיחת טלפון שקיים עם אחיו ישי, מי שרצח את שירה בנקי ז"ל במצעד לפני כשנה ופצע שישה בני אדם נוספים.



בשיחת הטלפון שנערכה בין השניים, ביקש ישי מאחיו מיכאל, לפעול נגד מששתפי המצעד, אולם אחיו השיב ואמר כי הוא "בר פלוגתא" שלו בעניין. חוקרי המשטרה שהקשיבו לשיחה היו בטוחים כי הכוונה לפלוגה לוחמת נגד מששתפי המצעד, ולא הבינו שמיכאל חולק על אחיו בעניין זה. מיכאל הובא בפני שופט ומעצרו הוארך ביומיים. ביום שישי הוא שוחרר למעצר בית עד אתמול.

בראיון מיוחד לבחדרי חרדים אמר אתמול שליסל כי "ביום שלישי לפני כעשרה ימים שוחחתי בטלפון עם אחי ישי שנמצא בכלא. אנחנו מקיימים שיחות מידי פעם, וגם השיחה הזו הייתה עוד שיחה מן המניין. במהלך השיחה עלה נושא המצעד, וישי שאל אותי אם אני מתכוון להשתתף בעצרת תפילה שעומדת להתקיים בירושלים נגד קיום המצעד. ישי הוסיף ואמר כי המצעד שמתקיים בירושלים הוא דבר גרוע וצריך למנוע אותו בכל דרך. עניתי לו", משחזר מיכאל, "כי אני בר פלוגתא שלך בעניין".

"כל מי שלמד גמרא פעם בחייו, יודע שמשמעות המונח בר פלוגתא, הוא בעל מחלוקת, כלומר, לא שותף לדעתך. במשטרה לא הבינו ויתכן מאוד שהם לא רצו להבין את המשמעות של דבריי. הם מבחינתם הסיקו כי אני שותף לדעתו של ישי בעניין הדרך למנוע את המצעד וראו בי פוטנציאל חמור העלול כביכול לסכן את שלום הציבור. למעשה, המשטרה השתמשה בשיחה הזאת כעלה תאנה לקיום מעצר, וההוכחה - גם אחים נוספים שלי כולל אמא נעצרו, למרות שלא שוחחו בכלל עם ישי".
שליסל גפני בר פלוגתא איל ינון וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד