י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צהלה ב'שובו בנים': הרב ברלנד שוחרר למעצר בית בחולון

למרות דרישת המשטרה להארכת מעצר, השופט החליט לשחרר את הגאון רבי אליעזר ברלנד למעצר בית בחולון • המשטרה הגישה עיכוב ביצוע ל-24 שעות • חסידי הרב חוגגים, למרות אזהרת השופט כי זו עילה להשיב את הרב למעצר

חסידי הרב ברלנד, היום (קובי הר צבי)
חסידי הרב ברלנד, היום (קובי הר צבי)

בשעות הצהרים (ב') הובא הרב ברלנד לבית משפט השלום בראשון לציון, בפני השופט עמי קובו, שם ביקשה המשטרה בפעם השלישית להאריך את מעצרו. אך בית המשפט הורה לשחרר את הרב למעצר בית בחולון.

לאחר שהרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, עומת אתמול לראשונה עם שתיים מהנשים שהתלוננו נגדו, חתנו ואישה נוספת, הרב הובא בשעות הצהרים לבית משפט, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים נוספים.

השופט דחה את הבקשה והורה לשחרר את הרב למעצר בית בערבות של 70,000 אלף ש"ח, אך המשטרה הגישה עיכוב ביצוע ל-24 שעות והיא צפויה לערער על ההחלטה, בטענה לחשד שיבוש, מסוכנות והימלטות. הרב עצמו הודיע קודם ההחלטה כי יקבל כל החלטה באהבה.

מחר (ג') צפוי להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בלוד, בערר שהגישה המשטרה. זהו הדיון השישי מאז הוסגר הרב ברלנד לישראל, ביום שלישי שעבר, ובאופן בלתי צפוי, למרות הדיווחים לאורך השנים על מסע ההימלטות של הרב, שופטי השלום שיחררו את הרב שוב ושוב, ואך בעקבות ערעורי המשטרה למחוזי, הוארך המעצר. ההסגרה נחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

כאלפיים מחסידיו של הרב הגיעו להפגין מול בית המשפט בדרישה לשחרורו, כפי שהבטיחו אתמול לעשות "עד שהרב ישוחרר". הרחובות הסמוכים לבית המשפט נחסמו לתנועת כלי רכב ולמעלה ממאה שוטרים שמרו על הסדר בבית המשפט וברחובות הסמוכים.

הדיון נפתח באיחור משמעותי, סמוך לשעה 14:30. עורכת דינו של הרב, רחל תורן, תקפה: "מדינת ישראל שלחה לפני חצי שנה בקשת הסגרה. מדוע לא הזכרתם בבקשה על התקיפה, שעל מבצעי העבירה נגזרו 3 חודשי עבודות שירות בלבד? בבקשה כתבו שהעונש על העבירה הוא עד 10 שנות מאסר".

נציגי המשטרה אישרו כי אתמול נערכו עימותים עם שתי מתלוננות, וכמו גם עם חתנו של הרב עומת, אך סירבו לאשר את הטענות על עימות עם אישה נוספת שלא הוזכרה בבקשת ההסגרה.

נציגת המשטרה ריבי דרור-כהן ציינה כי "נותרה לנו פעולת חקירה מורכבת ולצורך כך אנחנו מבקשים ארבעה ימים נוספים על מנת להשלימה. אנחנו יודעים שלרב יש היסטוריה של הימלטות ואנחנו מעדיפים שהוא יישאר במעצר עד שנסיים את החקירה".

עורכת הדין רחל תורן סיפרה עוד, כי חרף בקשותיה לא איפשרו את פינויו של הרב לבית החולים עם הסגרתו. לטענתה, כשביקשה שיתנו לו לאכול, נתנו לו תפוח למרות שאין לו שיניים.. רק לאחר שהרב התמוטט בתחילת הדיון הראשון להארכת מעצרו, הוא פונה לבית החולים שם אושפז ליומיים.



שישה ימים חלפו מאז הרב ברלנד הוסגר מדרום אפריקה לישראל. גורמים המעורים בחקירה אומרים היום ל'בחדרי חרדים' כי אצל חוקרי היאחב"ל התגבשה החלטה להגיש הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד הרב ברלנד, אך טרם ברור אם זה יקרה במהלך הדיון היום. במידה וכן, ככל הנראה יוגש כתב אישום כבר בשבוע הקרוב יחד עם בקשה למעצר עד תום ההליכים.

בעימותים שנערכו אתמול במשרדי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית - להב 433 בלוד, הרב הכחיש את העבירות שמיוחסות לו. המתלוננות הטיחו בו דברים קשים וברוב הזמן הרב שמר על איפוק, אמר "לא היה ולא נברא", שהוא אינו מכיר את האישה ושזו פעם ראשונה שפוגש בה.

בעקבות הדיווח ב'וואלה' על מה שקרה בחדרי החקירות, עו"ד רחל תורן, באת כוחו של הרב אמרה: "אני מזועזעת מההדלפה המכוונת מחדרי החקירות של המשטרה, דבר המהווה המשך ישיר להתנכלות המשטרה לרב". לגופו של עניין הגיבה "אין לי ספק שהרב הכחיש את את התלונות המופרכות. מדובר בתלונות שהרב מכחיש כבר שנים ואני שמחה שניתנה לרב ההזדמנות לעשות כך גם במשטרה. אלא שאני, להבדיל מהמשטרה, לא מנהלת את התיק בתקשורת".

כאמור, השופט עמי קובו מבית משפט השלום בראשון לציון החליט לשחרר את הרב למעצר בית, אך בעקבות בקשת עיכוב ביצוע שהגישו נציגות המשטרה ריבי דרור-כהן ותמר ליכטמן, הרב נותר במעצר ל-24 שעות, וככל הנראה המשטרה תגיש מחר ערר על ההחלטה לשחרר את הרב בבית משפט המחוזי בלוד.

הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: קובי הר צבי








המפגינים בחוץ. צילום: קובי הר צבי
























































הידיעה עודכנה בשעה 15:04
הרב אליעזר ברלנד הארכת מעצר בית המשפט משטרה מפגינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד