כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הספין של 'יש עתיד' נכשל - איסור האפליה נשאר למרות ביטול הליבה

ב'יש עתיד' טענו כי ביטול חוק הליבה שנחקק בתקופת שלטונם יבטל גם את איסור האפליה בקבלת תלמידים למוסדות, אולם חוות דעת משפטית הנחשפת ב'בחדרי חרדים' לראשונה קבעה כי איסור האפליה יישאר בתוקף גם לאחר חקיקת החוק החדש

פירון ולפיד. צילום: פלאש 90
פירון ולפיד. צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: הספין של יש עתיד על ביטול איסור האפליה בחוק הליבה החדש - נכשל. היועצת המשפטית של ועדת החינוך של הכנסת, מירב ישראלי, הוציאה היום (ב) חוות דעת כי חוק הליבה החדש לא מבטל את איסור האפליה של תלמידים בבתי הספר, ובכך הוסר המכשול האחרון לקידום החוק בועדת החינוך בראשות ח"כ יעקב מרגי.

בחוות הדעת כתבה היועצת המשפטית כי "הסעיף שמבקשים לתקן כעת הוא סעיף 10א שרוצים להוריד ממנו את התנאים ולהותיר את קביעתם בידי השר בתקנות. אחד התנאים לתקצוב מוסדות הפטור לפי הסעיף הקיים הוא שלא קיימת בהם אפליית תלמידים".

היועצת המשפטית מוסיפה, "יש להדגיש כי אין בכך ביטול של איסור האפליה שקיים בחקיקה וממשיך לחול - אלא רק ביטול ההתניה של התקצוב בתנאי זה ברמת החקיקה הראשית. השר עדיין יכול לקבוע תנאי זה גם בתקנות אם יבחר לעשות כך".

בחדרי חרדים פנה אמש ללשכת סגן שר החינוך מאיר פרוש שם גובשה הצעת החוק והתקנות הנלוות אליו, ושם טענו שהרישיון לבתי הספר נגזר מכוח כללי הפיקוח המקובלים החלים על כל זכויות התלמיד המעוגנות בחוק, כך שאיסור האפליה חל גם על חוק זה, ועל כל מוסד חינוכי בארץ.

כזכור אמש פורסם בחדשות 2 הספין של יש עתיד כי אחד הסעיפים שהחוק הליבה הולך למחוק הוא איסור האפליה בקבלת תלמידים למוסדות החינוך. עם הופעת חוות הדעת המשפטית - החוק צפוי להתקדם בועדת החינוך של הכנסת וכבר בשבוע הבא להגיע לאישור סופי במליאה.,
יש עתיד ספין איסור אפליה חוק הליבה גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד