י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חרפה: רבני יישובים משתכרים 8 שקל לשעה

במהלך דיון בועדת הפנים של הכנסת נחשפו נתונים מחפירים על תנאי הרבנים • ח"כ אשר: "כך אי אפשר להמשיך. זו צביעות של המדינה"

אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה היום (ב) לדון בנושא שכר הרבנים ביישובים ובמועצות האזוריות, חברי הועדה נדהמו לשמוע על השכר הנמוך אותו מקבלים רבנים העומדים לרשות קהילותיהם באופן זמין ורצוף ומשמשים כמורי הוראה, אנשי חינוך, יועצי שלום בית ועוד.

ח"כ יעקב אשר תמה בדיון "היכן כל שוחרי הגבלת השנים ואחרים, שיש להם ביקורת על בתי הדין, ושרבנים לא מספיק מסבירי פנים ולא מספיק מחייכים, לא ראיתי אותם דואגים לתנאים בסיסיים על מנת שיוכלו לדרוש מהם". אשר הזמין את חברי הועדה לערוך עמו סיור בבתי הדין הרבניים ובבתי המשפט ולראות את ההבדלים בהיקף כח האדם בתחזוקת המבנים, בציוד ובריהוט, "בקריירות אחרות הם היו מרוויחים יותר", טען.

ח"כ אשר המשיך ואמר כי אם רוצים לחזק את מעמד הרבנים, אי אפשר שהם יוציאו את רוב המשכורות שלהם על דמי שכירות. "זה יחס המדינה לכלי קודש – מתייחסים רק להגבלות. כך אי אפשר להמשיך. זו צביעות של המדינה".

במהלך הדיון העלו רבני המושבים את מצוקת השכר וחוסר ההלימה לשעות העבודה שלהם ולדרישות התפקיד, זאת לצד ההגבלות בנוגע להשלמת הכנסה ולדרישה לגור במושבים. מנתונים שהוצגו בוועדה עולה כי רבנים רבים משתכרים מסכום זעום של 8 ש"ח לשעה.

לדברי חה"כ יואב בן צור: "יש לפתוח בהקדם את ההסכם הקיבוצי ולבצע רפורמה אחת ולתמיד בשכר הרבנים. לא ייתכן שהמדינה תפגע בצורה כזאת ברבנים שעובדים יומם וליל ומקדישים את כל חייהם לעשייה ציבורית".
רבנים יעקב אשר משכורת יואב בנצור שכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד