כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דרמה בקואליציה: ישראל ביתנו נגד חוק הליבה

דרמה בקואליציה: סיעת "ישראל ביתנו" בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הודיעה כי לא תשתתף בהצבעה על חוק הליבה שיעלה הערב לקריאה ראשונה. לטענת הסיעה, החוק אמור לבוא לדיון בצוות המיוחד לנושאי דת של הקואליציה. גורם ב"יהדות התורה" ל"בחדרי חרדים": "יהיה לזה תג מחיר"

אביגדור ליברמן (מרים אלסטר, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (מרים אלסטר, פלאש 90)

דרמה בקואליציה: סיעת 'ישראל ביתנו' הודיעה הערב (שני) להנהלת הקואליציה כי לא תשתתף בהצבעה על חוק הליבה שיעלה הערב להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, זאת לאחר שלטענתם החוק היה צריך להגיע לדיון בפני הוועדה המיוחדת בנושא דת ומדינה שעליו סוכם עם הצטרפות ישראל ביתנו לקואליציה.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב אישר בשיחה עם "בחדרי חרדים" את הפרטים ואמר כי ישראל ביתנו לא תשתתף בהצבעה על חוק הליבה.

גורם ב"יהדות התורה" הגיב ל"בחדרי חרדים" ואמר כי מדובר בחוק שסוכם עליו כבר בהסכם הקואליציוני ועל כן הוא לא צריך לעבור לדיון בוועדה המיוחדת. לדבריו, בהסכם עם ישראל ביתנו נכתב כי רק חוקים חדשים צריכים לעבור בוועדה המיוחדת בנושא דת ומדינה אך חוקים שכבר נמצאים בהסכמים הקואליציוני בין החרדים לליכוד לא צריך לדון בהם

לסיום אמר הגורם כי להחלטה של ישראל ביתנו "יהיה תג מחיר - אנחנו גם נמנע בחוקים של הקואליציה".

מוקדם יותר היום נחשף ב"בחדרי חרדים" הספין של יש עתיד על ביטול איסור האפליה בחוק הליבה החדש שנכשל. היועצת המשפטית של ועדת החינוך של הכנסת, מירב ישראלי, הוציאה היום חוות דעת לפיה, חוק הליבה החדש לא מבטל את איסור האפליה של תלמידים בבתי הספר, ובכך הוסר המכשול האחרון לקידום החוק בוועדת החינוך בראשות ח"כ יעקב מרגי.

בחוות הדעת כתבה היועצת המשפטית כי "יש להדגיש כי אין בכך ביטול של איסור האפליה שקיים בחקיקה וממשיך לחול - אלא רק ביטול ההתניה של התקצוב בתנאי זה ברמת החקיקה הראשית. השר עדיין יכול לקבוע תנאי זה גם בתקנות אם יבחר לעשות כך".

כזכור אמש פורסם בחדשות 2 הספין של יש עתיד כי אחד הסעיפים שהחוק הליבה הולך למחוק הוא איסור האפליה בקבלת תלמידים למוסדות החינוך. עם הופעת חוות הדעת המשפטית - החוק צפוי להתקדם בועדת החינוך של הכנסת וכבר בשבוע הבא להגיע לאישור סופי במליאה.

בשעות הערב כינס שר התיירות יריב לוין לראשונה את הצוות הקואליציוני בנושא חקיקת דת ומדינה. בצוות חברים נציגים מכל סיעות הקואליציה והוא יכונס מעת לעת. הקמתו של הצוות נעשתה בהתאם להסכמים הקואליציוניים ותכליתו דיון והסכמה בנוגע לחוקים בנושאי דת ומדינה בטרם יקודמו ויעלו לדיון.

במהלך הפגישה ביקשה סיעת ישראל ביתנו להעלות לדיון את חוק לימודי הליבה, אך השר לוין דחה את הבקשה והשיב שבהתאם לסעיף 36 בהסכם הקואליציוני זהו נושא שאינו בסמכות הצוות המיוחד שכן החוק הוא חלק מפורש מההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה ותכלית הצוות לדון בנושאים שאינם בהסכמים הקואליציוניים.

בנוסף, ציין השר לוין, כי לסוגיה זו אין קשר לנושאי דת ומדינה ולפיכך לא ידון בצוות. השר לוין הודה למשתתפים וסיכם כי על כלל סיעות הקואליציה לתמוך החוק הליבה כמתחייב בהסכמים הקואליציוניים.
חוק הליבה ישראל ביתנו יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד