י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכה לחידו"ש: נדחתה העתירה נגד הרב היישריק

בג"צ דחה על הסף עתירה של ארגונים שונים נגד מינויו של הדיין הרב אליהו היישריק לבית הדין הגדול בירושלים. על פי ההחלטה, היה לארגונים זמן רב להגיש את העתירה ו"בשל היעדר עילה להתערבות". כל הפרטים

הרב אליהו היישריק
הרב אליהו היישריק

לאחר פרסום ראיון עיתואי שנתן לפני כשבע שנים, בו צוטט כאומר שיעדיף להעביר ילד לחזקת ההורה הדתי על פני ההורה שאינו שומר מצוות, עתרו מספר ארגונים חילוניים לבג"צ נגד מינויו של הרב אליהו היישריק לבית הדין הגדול בירושלים.

היום (שני) הכריע בג"צ בסוגייה ודחה את העתירה על הסף. בהחלטתם טענו השופטים - פוגלמן, עמית וזילברטל כי הם דוחים על הסף את העתירה של הארגונים "צחור", "יוצאים לשינוי", "מרכז צדק לנשים", חידו"ש" ועדי קול.

"לאחר שקיבלנו תגובת המשיבים מצאנו לדחות העתירה על הסף מחמת שיהוי, כמו גם בשל היעדר עילה להתערבות" כתבו השופטים בפסק הדין.

השופטים ציינו כי הרב היישריק הבהיר את דבריו וטען כי מעולם לא פסק להעביר ילדים לחזקת הורה שומר מצוות, אלא כל החלטה התקבלה לגופו של עניין ולטובת הילד: "יובהר כי בתגובתו של המשיב נטען כי הדברים שצוטטו בשמו בראיון "הובאו בצורה חסרה וללא הדברים שנאמרו ברקע" וכי הוא עצמו הדגיש בפסקי דינו כי שאלת סוג החינוך, אם דתי או חילוני, לא תשמש כגורם לקבוע את המשמורת אלא טובת הילד.

"ולכן, כאשר מנקודת המבט של טובת הילד הגיע הדיין למסקנה מסויימת, הרי שדי והותר בנימוקים עניינים כדי להכריע "ואין צורך להוסיף לשלל הנימוקים עוד נימוק נוסף של דת שעלול להיפסל ובצדק ע"י בג"ץ". גם בהופעתו בפני ועדת הכנסת בשנת 2014, הדגיש המשיב כי "אני לא זוכר את עצמי בשום פסק דין, שהעדפתי את שאלת החינוך הדתי על פני החינוך החילוני. אני אומר זאת באחריות מלאה. אפשר לבדוק את פסקי הדין שלי אחד לאחד"".

השופטים הוסיפו, "רשמנו לפנינו את הדברים. אף לא ראינו ממש בטענת העותרות לגבי הפרת כללי האתיקה, לאור האמור בתגובת המשיבים. אשר על כן, העתירה נדחית על הסף".
הרב אליהו היישריק חידוש בגץ בית הדין הגדול בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד