ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

זה מדעי: אל תדאג - ותהיה מאושר

חז"ל כבר ייעצו לאדם שלא ידאג מדי לעתיד, גם למען בריאות הנפש • עכשיו גם חוקרי הנפש מסכימים לכך ומצאו דרך לכמת זאת באופן מדעי • כל מה שרציתם לדעת על נדדית המחשבות

זה מדעי: אל תדאג - ותהיה מאושר

לפי מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת הרווארד, אנשים מבלים כמעט מחצית מהשעות בהן הם ערים במחשבות על משהו אחר ממה שהם עושים באותו רגע, ונדידת המחשבות הזו היא שגורמת לתחושה של חוסר-אושר.

בעל הפלא יועץ אמר 'העבר אין והעתיד עדיין וההווה כהרף עין דאגה מנין?' היום כבר יש לזה אישוש מדעי.

לעומת זאת, אנשים הכי מאושרים כאשר הם עסוקים במשהו התופס את כל תשומת ליבם. למשל, אם הם לומדים נושא מסוים, מתעמלים או משוחחים עם אחרים. לטענת החוקרים, פעילויות הדורשות ריכוז עוזרות למוח להפסיק לתהות ולמחשבות להפסיק לנדוד ובכך מחזקות את תחושת האושר.

החוקרים אספו מידע על המחשבות, הרגשות והפעילויות של 2,250 אנשים בזמן שהם עסקו בחייהם היום-יומיים.

החוקרים ביקשו מהמשתתפים לדווח בנקודת זמן שנבחרה באופן מקרי, על מה שהם עושים, מידת האושר שלהם, האם הם חושבים על מה שהם עושים באותו רגע או על משהו אחר והאם אותו משהו שהם חושבים עליו גורם להם תחושה של נעימות או אי נעימות.

במהלך המחקר דיווח הנחקרים כי שמחשבותיהם נדדו בכ- 47% מהזמן, ולא פחות מ- 30% ממשך הזמן בו עשו פעילות מסוימת.

אז התברר כי אנשים הכי מאושרים כאשר הם עסוקים בפעילות הדורשת ריכוז גובה וכשהם מתעמלים, או משוחחים עם אחרים, והכי פחות מאושרים כאשר הם נחים, עובדים, או משתמשים במחשב הביתי.

לפי טענת החוקרים, גם נדידת המחשבות יכולה לקבוע מהי מידת האושר של בני האדם. לדברי החוקרים, המידה בה המחשבות שלנו עוזבות את ההווה ונודדות למרחקים היא שגם זו שמשפיעה על רמת האושר הכללית של האדם והדבר הזה יכול לרמז על מצבו הנפשי יותר מאשר על המצב הפיזי והמעשי שלנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד