כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מרגש: הרב אברהם זיאת שוחרר מביה"ח • תיעוד

הקהילה היהודית בארגנטינה נרגשת עם היוודע דבר שחרורו מבית החולים של הרב אברהם זיאת, ראש ישיבת יסודות, זאת לאחר שבועות ארוכים בהם אושפז לאחר שהתמוטט במפתיע • צפו בתיעוד

הרב זיאת ביציאה מבית החולים
הרב זיאת ביציאה מבית החולים

 

הקהילה היהודית בארגנטינה נרגשת עם היוודע בשעה אחרונה (שני) דבר שחרורו מבית החולים של ראש ישיבת יסודות, הגאון רבי אברהם זיאת, זאת לאחר שבועות ארוכים בהם היה מאושפז לאחר שהתמוטט במפתיע במהלך ביקור במדינה.

כזכור, הרב זיאת התמוטט במהלך גיוס כספים לישיבה והיה נתון במצב קשה מזה כחודש ימים. בשעות האחרונות השתחרר הרב מבית החולים 'סוויסו' בבואנוס איירס. כשהוא מלווה בצוות מקורביו מבני הקהילה הגיע למלון 'סאן לואיס' בו ישהה בימים הקרובים למנוחה והמשך החלמה עד לחזרתו ארצה.



בני הקהילה היהודית ששהו בחודש האחרון סביב מיטתו של ראש הישיבה הודו הבוקר לצוות הרפואי המקצועי והמסור שטיפל ברב בתקופת שהותו בבית החולים.

גורם בקהילה היהודית בארגנטינה משתף הערב בשיחה עם "בחדרי חרדים" בהתרגשות הגדולה של הקהילה: "בליל שבת האחרון כשהרב כבר שהה במחלקה רגילה התאספו למעלה ממניין במעונו של הרב לתפילת קבלת שבת.

"המניין היה מורכב מכלל העסקנים והרבנים שסבבו את הרב במהלך האשפוז ודאגו לכל צרכיו. כולם באו בכדי לשמח את הרב ולכבדו, כשבהשגחה התגלה כי בדיוק בליל שבת הושלמו אחד עשר חודש להסתלקותה של אמו של ראש הישיבה".

"זה היה מעמד מרטיט לראות את האהבה והכבוד שרוחשים לראש הישיבה. היה ניתן לחוש את ההתרגשות באוויר על כך שבחסדי השם הרב הולך ומחלים וחוזר לכוחותיו. בספונטניות החלה שירה אדירה של הודיה לבורא עולם, שירה שנשמעה בכל המחלקה, כשמיד לאחריה החלו בקבלת שבת וערבית. בסיום התפילה נעמדו כולם לתפילת 'נשמת כל חי' בהתרגשות רבה".

בסיום התפילה הרב הודה לבורא עולם ולכל הנוכחים על דאגתם הרבה, כשהוא מציין בהתרגשות שכבר חודש ימים הוא לא זוכה להגיד קדיש על אמו, ועכשיו בהשגחה פרטית מופלאה, בדיוק כשמלאו לה י"א חודש, זכה לומר קדיש במניין לעילוי נשמתה.

 





הרב אברהם זיאת ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד