כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

צפו: סרטון ההתנצלות של ביבי בפני הערבים

לאחר שאמר ש"הערבים נוהרים בכמויות לקלפי" ועורר זעם ברחבי הארץ והעולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון התנצלות בו קרא לאזרחים הערבים במדינה להשתלב כמה שיותר בחברה הישראלית • צפו

נתניהו בסרטון ההתנצלות (עומר מירון, לע"מ)
נתניהו בסרטון ההתנצלות (עומר מירון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנצל הערב (שני) בפני ערביי ישראל לאחר הקריאה המפורסמת בערב הבחירות שהערבים נוהרים לקלפיות. בסרטון שפרסם קורא נתניהו לערבים לקחת חלק בחברה הישראלית - בהמוניכם.

בסרטון שפורסם הערב אמר נתניהו: "אזרחנו הערבים היקרים, מוואטינונא אל-ערב אל-עיזה. לפני שנבחרתי, אמרתי שהמצביעים הערבים באים לקלפיות בהמוניהם. אף על פי שהתכוונתי למפלגה פוליטית ספציפית, אנשים רבים נפגעו, וניתן להבין זאת. אני התנצלתי על האופן שבו הובנו דבריי. אלא שהיום אני מבקש ללכת צעד אחד קדימה. היום, אני מבקש מכם אזרחי ישראל לקחת חלק בחברה הישראלית – בהמוניכם. עיבדו בהמוניכם, למדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם. ישראל חזקה בזכות – ולא למרות – הגיוון והפלורליזם שמאפיינים אותה.



"למעלה מ-20 אחוז מאזרחנו הם ערבים. אתם הגעתם להישגים מדהימים - שופטים בבית המשפט העליון, חברי כנסת, סופרים בעלי שם, רופאים, רוקחים, יזמים, בעלי חברות בתעשיות ההי-טק, מדענים. אני גאה בתפקיד שאתם ממלאים בהצלחתה של ישראל. אני רוצה שתמלאו תפקיד גדול אף יותר.

כזכור, אמירתו של נתניהו ערב הבחירות על כך ש"הערבים נוהרים בכמויות לקלפיות" עוררה זעם רב ואף הצליחה להוציא גינויים ברחבי העולם. הערב, כאמור, נתניהו מנסה לתקן את הרושם שהותיר.

נתניהו הוסיף, "עכשיו, לכבד מיעוטים הוא לא רק הדבר הנכון לעשות, הוא גם חיוני לקדמה שלנו להתפתחות שלנו. אבל אין די בדיבורים על שוויון הזדמנות ועל השקעות. מה שקובע הוא המעשים. ואני גאה על כך שהממשלה בראשותי קיבלה לאחרונה החלטה להשקיע משאבים גדולים מאוד בקהילות הערביות. היישובים הערביים זוכים לתמיכה חסרת תקדים בתשתיות ציבוריות, בתחבורה, בתעסוקה, ברווחה, בעוד הרבה תחומים. והסיבה לכך היא פשוטה. העתיד שלכם הוא העתיד שלנו.

"נכון, עדיין נותרו פערים מאוד משמעותיים. אני לא אשכח לעולם את השיחה שקיימתי באחת מוועדות הכנסת עם אישה מוסלמית צעירה שבעלה ובניה נרצחו, נורו למוות, באחת הערים הערביות. היא רעדה, היא התחננה בפניי, אמרה לי: "ראש הממשלה, תגביר את החוק והסדר בישוב בו אני חיה". זה בדיוק מה שאנחנו עושים.

"אתמול אישרה הממשלה חקיקה לחיזוק משמעותי של החוק והסדר ביישובים הערביים. הם משוועים לשחרור מעול הפשע, מעול האלימות. החזון שלי הוא שילדים וילדות ערבים יגדלו בבטחה בידיעה שאין דבר שהם לא יוכלו להשיג במדינת ישראל, כאזרחים שווי זכויות ובעלי ערך בדמוקרטיה שלנו, בכלכלה שלנו, בחברה שלנו.

"היום אני מבקש מכולכם להצטרף אליי במאמץ הזה. לכל אחד ואחת מאתנו יש תפקיד. על היהודים והערבים להושיט יד זה לזה, להכיר את המשפחות, להקשיב זה לזה. על היהודים והערבים להפגין זה כלפי זה את אותו יחס של כבוד והגינות שהייתם רוצים שאחרים יפגינו כלפי המשפחות שלכם. הארץ שלנו קטנה מדי וגם יקרה מדי כדי להכיל כל כך הרבה מחלוקות ושטנה.

"הבה נפעל יחד, ערבים ויהודים כאחד, כדי להתקדם קדימה בחתירה הנאצלת לעבר שוויון וכבוד לכולם. אני מאמין בזה, אני בטוח שגם אתם".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר בתגובה: "ראיתי הערב את הסרטון ושאלתי את עצמי האם מדובר באותו אדם שניסה בכל מאודו למנוע את התוכנית הכלכלית, שניסה להוסיף עוד ועוד התניות עד שהתוכנית תהיה בלתי ישימה? האם זה אותו ראש ממשלה שהסית כנגדנו בבחירות ומאז רק הלך והחריף באמירותיו המסיתות? כשראיתי שבחרת לפנות אלינו גם באנגלית הבנתי בדיוק לאן המסר הזה מיועד ומה מטרתו. לכן אני אומר לראש הממשלה בשם הציבור הערבי שאת מפגן הצביעות שלו הערב אנחנו לא קונים".
בנימין נתניהו ערבים ישראלים נוהרים לקלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד